Mattii skrev:
Frippe_L skrev:
Mattii skrev:
Spelar det någon roll hur klossarna ser ut och ligger? Eller är huvudsaken att de tar upp plats? Har du något tips på vad jag kan fylla upp med i så fall?

Förslagsvis spånskivebitar som är totalt lika långa/breda som lådan så kan du limma ihop dom mot botten/sidor när du tycker det är bra.
Får såga till småbitar då så jag kan få in bitarna genom basens hål. För att försöka öppnn upp lådan blir ju ganska svårt.
Har du några tips om hur många liter jag ska fylla upp på ett ungefär? Har sett på spl's hemsida att dom rekommenderar en 50L låda med en 22cm lång 4" port. Om jag skulle fylla upp lådan så den blir 50L, måste jag ha en 4" port då eller skulle det funka med min 6"?
Ber om ursäkt för alla frågor men försöker lära mig.

Hur stor är lådan nu? Du sa 75l netto då bör den va runt 85l brutto nu?
Testa minska lådan till 60-65 netto iaf, dock kan det va smidigare att korta röret till typ 20cm plus trattar och se om det blir bra, trist dock om det blir skit och du måste limma ihop röret igen.
En 4" port är lite liten port till den basen om man ska pumpa på som den kan så en 6" eller slotport med liknande area är att rekomendera.
Svensk mästare i Street Stock 2012 med 148,8dB
Svensk Mästare i Street 100A 2011 med 150,0 dB
Svensk mästare i ESPL MASTER och Bassrace 139,9 2010
Team-leader för Team1