Mekaniker kraschade hans nya sportbil under en servicen

soyd
20 december 2008 · 1 853 Inlägg

Jag kör service på min egen bil så mycket jag kan. Dom få gånger jag lämnar in bilen tar jag ledig på jobbet och är på plats satt jag ser vad som händer... "and no one drives it but me..."

You Break It, You Pay For It ! !

Rojpen
20 december 2008 · 2 230 Inlägg

eller så lämnar man in bilen till en person/firma man känner noglunda så vet man vad som händer iaf smile

så kan det vara då det inte blev som det skulle
soyd
20 december 2008 · 1 853 Inlägg

Rojpen skrev:
eller så lämnar man in bilen till en person/firma man känner noglunda så vet man vad som händer iaf smile

det med, men vill man vara 100 säker så ska man själv vara på palts....

Senast redigerat av soyd (20 december 2008)

RonJ Avstängd
20 december 2008 · 82 Inlägg

skickade ett mail till Hedin bil AB i Jönköping dom som förstörde killens bil. Skrev följande: Hej tänkte lämna in min Dodge Viper 03a hos er på service, hade tänkt köra på erat prisvärda erbjudande olje,glykol,och bilkrock för endast 7000kr?

mvh Ron


tongue

sirmiro Double-Unicorn Rider
20 december 2008 · 2 486 Inlägg

Vad lär man sig av detta? Ge inte ut bilen till en verkstad i körbart skick...

RonJ Avstängd
20 december 2008 · 82 Inlägg

Säger bara akta er för HEDIN BIL AB överhuvudtaget dom finns på fler plattser i landet och är oseriösa har hört vittnen berätta om det ena och det andra som dom har råkat ut för av dom!.

TA BILEN TILL NÅN SERIÖS FIRMA!

Matte_s
20 december 2008 · 128 Inlägg

Beklagligt att läsa om sånt här. Jag är med under servicen på min egen bil. Dock för att ingen servar och stämplar boken på närmare håll än att jag måste sitta där under tiden det utförs.

Lämnade in bilen en gång på justering av hjulvinklar. Jag parkerade bilen utanför porten. Killen ringde och berättade att den var klar. Den hade tydligen vart tung att rulla upp på liften då han inte ville sätta sig i inredningen. Dit lämnar jag bilen igen om jag har behov.

Mvh Mattias

Mido__
20 december 2008 · 276 Inlägg

o jag fattar inte att dom ens skickade räkningen Hahaha

Senast redigerat av Mido__ (20 december 2008)

Volvo 360 GL "Douchebag" (1987)
Volvo_Mannen Volvoskadad
20 december 2008 · 6 017 Inlägg

Mido__ skrev:
o jag fattar inte att dom ens skickade räkningen Hahaha

haha, ja de var ju nästan de värsta

Jonas
Bostrom RS
20 december 2008 · 886 Inlägg

Vilka jävla nötter...jag hade nog stannat kvar under HELA servicen jag.

Focus RS
Muttley
20 december 2008 ·

Bostrom skrev:
Vilka jävla nötter...jag hade nog stannat kvar under HELA servicen jag.

men de gjorde han med smile dock i deras matsal, fan vad han måste ha blivit förkrossad när de kom tillbaka med den helt krossad sad

Fredrik_Rangert Egenföretagare
20 december 2008 · 999 Inlägg

Rquired skrev:
Och att sen skicka räkningen på 7200:- till han trots att de kvaddade den, jävligt magstarkt tycker jag.

Dom har väl insett att kunden ändå är förlorad för alltid och vill suga ut dom sista slantarna lol

Bostrom RS
20 december 2008 · 886 Inlägg

tkd_rille skrev:

Bostrom skrev:
Vilka jävla nötter...jag hade nog stannat kvar under HELA servicen jag.

men de gjorde han med smile dock i deras matsal, fan vad han måste ha blivit förkrossad när de kom tillbaka med den helt krossad sad

Jo men jag mena va med inne i verkstan cool

Focus RS
sammlund
20 december 2008 · 3 859 Inlägg

honda-perfo skrev:
Fan vad jag tycker synd om han
http://www.jnytt.se/Read__20518.aspx

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4039966.ab

Fy fan vilka svin mad Jag skulle ha vridit nacken av dom !
Jag lider med ägaren !! Stackarn sad
Mycket dåligt av dom att testa den då ägaren hade sagt åt dom att dom inte fick göra det !
En liten kort provtur på gården kan man ju ta för att lyssna efter missljud och så men inte ut på motorvägen !! mad

Senast redigerat av sammlund (20 december 2008)

"The road to victory is sometimes a sidewalk"
Rquired Allmänt envis
20 december 2008 · 12 512 Inlägg

En fråga, hur kan man sitta på plats och missa ett sånt motorljud roll
Nä skämtar, var väl en radio på eller nått sånt.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Errol
20 december 2008 · 320 Inlägg

någon som kan ge konkret information?

Jag har hört att dom tydligen kvaddade bilen ca 30 minuter efter den lämnades in.
(då hinner man förmodligen inte bytt skivor,belägg runt om.Oljeservice + glykol. Fast iufs dessa prepubertala idioterna kanske ökade sin arbetstakt med  230 procent för att få sin efterlängade testkörning)

Testa bromsar görs helst i en bromsprovare" Har inte Hedin investerat i en sådan? Kanske skulle löna sig ist för betala alla bilar dom fullständigt demolerar.

Skulle jag själv äga en sådan modern bil" skulle jag absolut inte lämna den ur sikte på hela servicen.
jag skulle även köra både in & ut den på lyftarna....

Hemskt för killen! hoppas detta löser sig

KHRacing
20 december 2008 ·

Jag får väl lämna min evo på lokala Mitsu-verkstaden & montera dolda kameror :-)

Saleenkungen
20 december 2008 · 186 Inlägg

fan va idiotiskt av verkstaden. ursäkta mina ord. men blir irriterade på dom mekaniker som ska testa dom. tror att dom lekar race förare. kör lungt när man testar så händer et inget. hoppas att killen får en ny bil. verkstaden kommer nog säkert förlora kunder också

Senast redigerat av Saleenkungen (20 december 2008)

snapshot
20 december 2008 · 908 Inlägg

tänk er han som kvadda den då, fy fan va ägd lol

Edvinoo Hetast Just Nu!
20 december 2008 · 1 355 Inlägg

jag har haft min bil inne på hedin bil på lagning och då hade en utav dom stolpskotten suttit inne i bilen me oljiga kläder och smetat ut det på stolarna och på taket, repat bakluckan och massa småsaker... ALDRIG MER DIT !

Inspiration comes standard
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang