Mekaniker kraschade hans nya sportbil under en servicen

Masterworks
31 december 2008 ·

dbjanoz skrev:

_Malm skrev:
En Viper SRT-10 som denna har ingen antispinn, dock har den ABS. Kan man inte köra en bil utan antispinn, då har man inte i en Viper att göra....

En ovan förare klarar inte ens av en Chevrolet Corvette. Styrningen är 10 gånger mer känslig än i en standard bil. Känner man inte till det och drar upp i 110Km/h och sedan ska köra om någon kör man ut i skogen hehe....

Hur menar du då? roll

Jag har då aldrig kört ut i skogen och det har ju blivit några omkörningar! hehehe...

g-man Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
31 december 2008 · 857 Inlägg

dbjanoz skrev:

g-man skrev:
Jag jobbar på hedin och jag tycker verkligen att ni drar alla anläggningar och verkstäder över en o samma jävla kant.
Finns både plåtverkstäder och lastbilsverkstäder också inom koncernen, ni kanske har stor erfarenhet av dom också? Alla har väl en merca-lastbil på uppfarten eller har jag fel?

Det här är en sak som är mellan den anläggningen och han som ägde vipern så varför ens hålla på och spekulera en massa och kasta skit på ett stort företag som även många är nöjda med.

Man hör mest skit av andra för som har en kompis kompis som har haft dåliga erfarenheter. Visst man hör bra saker också men det är jävligt sällan, verkar vara roligare för folk att smutskasta ett företag istället för att ge creds.

Detta forum liknar nåt jävla dagis.

Lås den här tråden och låt firman och kunden göra upp själva.

Jag kan hålla med om att det är sällan ett företag får höra positiv kritik när de gör något bra men att de får mycket skit när de gör något galet.

Givetvis ska man inte skylla alla verkstäder för att vara dåliga för att vissa behandlar kunder felaktigt.

Det klart att det finns nöjda kunder från samma verkstad men kör mekanikern och kvaddar bilen och man sedan får en räkning för arbetet tycker du själv att det är rimligt? Självklart ska den drabbade och verkstaden göra upp annars får man ju i en sådan situation ta in juridisk hjälp eller tv forum som PLUS, de har hjälpt många som blivit orättvist behandlade.

Kan hålla med om att detta forum inte alltid är 100% seriöst men man ska väl kunna hålla en diskussion på vuxen nivå utan att folk ska gnälla över varför man bryr sig och kalla det sandlåda osv. Forumet är väl till för att yttra åsikter.

Det är upp till läsaren att tolka texten. Samma text kan tolkas olika av olika personer.

Nej absolut inte, kunden ska inte behöva betala ett skit i detta fall. Har jag sönder nåt på en kunds bil så underrättar jag kunden om detta och att han/hon inte behöver betala nåt för det utan bara tiden för att få det bytt.

Goffen Administratör
31 december 2008 · 2 974 Inlägg

Vi nöjjer oss här... Om alla börjar köra vw audi skoda iställlet kan ni lämna in bilen till mig ! Så slipper ni buskörningar och allt vad sånt heter..... Gott Nytt År !

En kopp av den svarta såsen...
Audi A4 TDI quattro "Smurfen" (2021)
Volkswagen Polo R-Line "Edition 40" (2017)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang