Bytte termostat igår på min sierra 90 2.0i. Men efter det får jag bara ljummen luft. Temperatur givaren går bara upp ytterst lite men det gjorde den tidigare också. Men vad tror ni har jag luft i systemet? Eller vad kan det annars vara? Jag har provat skruva bort en m6 skruv ovanpå slangen vid termostat huset och låtit gå ca 1 min. Har ni nå mer tips hur man kan få bort luften om det är det som är fel?
Montera du termostaten rätt, med lufthålet upptill?
Hum givaren kan va lite sådär.. har de varit kylarcement i systemet nångång?
Hmm satt termostaten åt rätt håll antar att det bara går åt ett håll men med lufthålet uppåt är jag inte 100 på. kan det bero på det tror du?
kylarcement har jag ingen aning om jag köpte inte bilen ny och har varit några ägare innan mig men innan jag bytte termostat fungerade värmen bra iaf, jag bytte och hade hoppats på att givaren skulle visa rätt då men då försvann värmen iställe.
Öppna påfyllningslocket och låt motorn gå på tomgång, varva till den några gånger ganska rejält för det låter som att du har luft i systemet och att vattnet inte cirkulerar som det ska.
Öppna påfyllningslocket och låt motorn gå på tomgång, varva till den några gånger ganska rejält för det låter som att du har luft i systemet och att vattnet inte cirkulerar som det ska.
Ja jag har öppnat expansions kärlet och låtit det gå ett tag med några på varvningar utan bättre resultat. Men man ska väll kunna lufta på något annat ställe typ på själva kylan? Hittar ingen skruv eller lock eller nånting =/ funkade ju bra innan jag bytte. Termostaten är på 88 grader från biltema. Borde gå att lösa på nått sätt.
dom godkänner inte om en lampa är bort till skyltbelysningen
Jag har medvetet besiktat samma bil med endast 1 skyltbelysning 3 år och de har aldrig varit några problem. Säger inte att lagen säger det, men sunt förnuft säger att de räcker med en lampa