b230ft renovering

husmus www.avgassystemet.se
21 december 2008 · 936 Inlägg

har en b230ft -88 så är inte den nya ft motorn. jag har nämligen tänkt att börja renovering nu men vill ha lite tips om vart jag ska köpa alla delar. behöver ju i stort sett allt nytt till botten delen som stakar och lager. samt vill jag ha en sjysst topp packning. med mera...vart kan jag kolla upp alla delar. vill helst köpa från samma firma också så det inte blir nåt krångel. sen till hyffsat pris tongue sen hade jag tänkt sätta på en bättre turbo samt grenrör. tips? vill att skiten ska hålla nu tongue

-den satt som en fläskläpp-
Shallie
21 december 2008 · 730 Inlägg

jag har samma motor och kollat lite på Autoexperten de har de mesta inom lager och allt det, sen stakar vet jag faktiskt inte ... men där kan du hitta en hel den till motorn iallafall smile

Fölkesberg Racing =)
Volvo 855 T5 "Volvo 870" (1995)
husmus www.avgassystemet.se
21 december 2008 · 936 Inlägg

men dom har väl bara original delarna. jag vill ha starkare stakar nämligen. vill att den ska hålla för lite mer hk.

-den satt som en fläskläpp-
twin_cam Smålänning
21 december 2008 · 7 877 Inlägg

Provat KG Trimning?

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
husmus www.avgassystemet.se
21 december 2008 · 936 Inlägg

twin_cam skrev:
Provat KG Trimning?

ska kika på det då. är dom bra?

-den satt som en fläskläpp-
volvokrille12 Blyfot
21 december 2008 · 829 Inlägg

ja där har du allt!! men lager och packningar och så är billigast vid folkraceshopen

"bara en mor kan älska en sån son"
husmus www.avgassystemet.se
21 december 2008 · 936 Inlägg

volvokrille12 skrev:
ja där har du allt!! men lager och packningar och så är billigast vid folkraceshopen

såg bra ut. men är stakare starkare än original?
va förvånadsvärt bra priser såg jag iaf smile

-den satt som en fläskläpp-
volvokrille12 Blyfot
21 december 2008 · 829 Inlägg

stakar ifrån vad?

"bara en mor kan älska en sån son"
twin_cam Smålänning
21 december 2008 · 7 877 Inlägg

husmus skrev:

volvokrille12 skrev:
ja där har du allt!! men lager och packningar och så är billigast vid folkraceshopen

såg bra ut. men är stakare starkare än original?
va förvånadsvärt bra priser såg jag iaf smile

KG har starkare stakar också smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
husmus www.avgassystemet.se
21 december 2008 · 936 Inlägg

twin_cam skrev:

husmus skrev:

volvokrille12 skrev:
ja där har du allt!! men lager och packningar och så är billigast vid folkraceshopen

såg bra ut. men är stakare starkare än original?
va förvånadsvärt bra priser såg jag iaf smile

KG har starkare stakar också smile

ofan. tack så mkt för tipset! smile

-den satt som en fläskläpp-
volvokrille12 Blyfot
21 december 2008 · 829 Inlägg

De finns lite andra nissar också sten parner också tex

"bara en mor kan älska en sån son"
husmus www.avgassystemet.se
22 december 2008 · 936 Inlägg

hittat massa olika stakar till bilen nu. men vilka borde jag välja för att bara va säker på att dom håller för chip trim, höjt ladd samt byte av topplock och kam? kommer även fixa BTR progressiv.

tänkt mig såhär:
b230ft - byte till starkare stakar
531 topp, vx3 kam
arp bultar, bättre packning
prog. btr
chip -hi-tuning
ladd - 1.05bar
större IC

vad säger ni. vilka stakar till detta paket?

-den satt som en fläskläpp-
Hellquist
22 december 2008 · 499 Inlägg

Orginalstakar från ett block efter 90 klarar ju 350hk så ska du satsa på mindre effekt än det så orginal. Annars har ju LG Speed bra och billiga stakar

husmus www.avgassystemet.se
22 december 2008 · 936 Inlägg

Hellquist skrev:
Orginalstakar från ett block efter 90 klarar ju 350hk så ska du satsa på mindre effekt än det så orginal. Annars har ju LG Speed bra och billiga stakar

hur mkt klarar original stakarna i min motor? är ju rätt klena vad jag hört tongue

-den satt som en fläskläpp-
sunkmaster
22 december 2008 · 344 Inlägg

KG har ett paket man kan köpa me alla lager och ny oljepump. tror tom att man får nya kolvar till men då e det visserligen orginalkolvar. kostar ungefär 5000 spänn. står det iaf i deras katalog

Opel Admiral "OmegaAdmiralen" (1970)
husmus www.avgassystemet.se
22 december 2008 · 936 Inlägg

sunkmaster skrev:
KG har ett paket man kan köpa me alla lager och ny oljepump. tror tom att man får nya kolvar till men då e det visserligen orginalkolvar. kostar ungefär 5000 spänn. står det iaf i deras katalog

ofan det låter rätt billigt om det är stakar kolvar och oljepump. vore perfekt dock. smile

-den satt som en fläskläpp-
volvokrille12 Blyfot
22 december 2008 · 829 Inlägg

du klarar dig med original stakar

"bara en mor kan älska en sån son"
sunkmaster
22 december 2008 · 344 Inlägg

husmus skrev:

sunkmaster skrev:
KG har ett paket man kan köpa me alla lager och ny oljepump. tror tom att man får nya kolvar till men då e det visserligen orginalkolvar. kostar ungefär 5000 spänn. står det iaf i deras katalog

ofan det låter rätt billigt om det är stakar kolvar och oljepump. vore perfekt dock. smile

a jag läste det i katalogen iaf men det e nog inte stakar. bara kolvar då men det e ju rätt bra pris ändå tycker jag

Opel Admiral "OmegaAdmiralen" (1970)
husmus www.avgassystemet.se
22 december 2008 · 936 Inlägg

volvokrille12 skrev:
du klarar dig med original stakar

vill dock att dom ska hålla om man skulle vilja trimma och dom är inte så överdrivet dyra heller. vill ju fortfarande renovera så blir nog stenpartner smile

-den satt som en fläskläpp-
husmus www.avgassystemet.se
22 december 2008 · 936 Inlägg

sunkmaster skrev:

husmus skrev:

sunkmaster skrev:
KG har ett paket man kan köpa me alla lager och ny oljepump. tror tom att man får nya kolvar till men då e det visserligen orginalkolvar. kostar ungefär 5000 spänn. står det iaf i deras katalog

ofan det låter rätt billigt om det är stakar kolvar och oljepump. vore perfekt dock. smile

a jag läste det i katalogen iaf men det e nog inte stakar. bara kolvar då men det e ju rätt bra pris ändå tycker jag

sant att kolvar och pump ingår men dock ej stakar. så blir nog till att köpa den satsen och sen sten partner stakar. sen även uppgradera till 531 topp och vx3 kam. eventuellt ny "värre" turbo typ t03/04.
får se hur det blir. men satsen va grym iaf. 5700:- ca

-den satt som en fläskläpp-
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang