Bussningar till BMW

Volvo_Elin Lastbilschaufför
9 mars 2006 · 186 Inlägg

Hej!
En kompis till mig har en BMW 320i -93...i helgen åkte vi och kolla på en skoter och det är den äckligaste bilturen jag åkt iaf. känns som att bilen hela tiden slingrar sig fram efter vägen.
Och ibland lät det som en klonk eller nå i bakvagnen,inte bra alltså!
Bör ju vara att bussningarna är dåliga som bara den?Och vad händer om man kör med dåliga bussningar längre tid? Han har ju haft så ett tag...

Ride Hard-Die Free!
sveddan
9 mars 2006 · 1 453 Inlägg

Det som händer är ju precis som på din kompis bil, det klonkar och låter samt att bilen inte blir lika distinkt i väghållningen.

Volvo_Elin Lastbilschaufför
9 mars 2006 · 186 Inlägg

sveddan skrev:
Det som händer är ju precis som på din kompis bil, det klonkar och låter samt att bilen inte blir lika distinkt i väghållningen.

Okej men det kan inte "nöta" eller nåt där bussningarna ligger i hålet om dom nu är slut?

Ride Hard-Die Free!
sveddan
9 mars 2006 · 1 453 Inlägg

Volvo_Elin skrev:

sveddan skrev:
Det som händer är ju precis som på din kompis bil, det klonkar och låter samt att bilen inte blir lika distinkt i väghållningen.

Okej men det kan inte "nöta" eller nåt där bussningarna ligger i hålet om dom nu är slut?

Jo absolut. Bara att byta!

190E_cosworth
9 mars 2006 · 8 Inlägg

det är inte så bra att köra med det någon längre tid, förutom att bilen känns helt konstig så sliter det rätt friskt på bakdäcken om bussningarna är hel slut eftersom toe vinklarna ibak blir fel så glöm inte göra en hjulinställning efter bytet av bussningarna!

Volvo_Elin Lastbilschaufför
9 mars 2006 · 186 Inlägg

190E_cosworth skrev:
det är inte så bra att köra med det någon längre tid, förutom att bilen känns helt konstig så sliter det rätt friskt på bakdäcken om bussningarna är hel slut eftersom toe vinklarna ibak blir fel så glöm inte göra en hjulinställning efter bytet av bussningarna!

Okej men jag har tjatat på han, och sagt fleera gånger attd et nog är billigare att byta i tid än att vänta längre menmen det är ju inte min bil men ajg skulle dock aldrig bege mig ut i dendär, rent livsfarlig!

Ride Hard-Die Free!
sveddan
9 mars 2006 · 1 453 Inlägg

Volvo_Elin skrev:

190E_cosworth skrev:
det är inte så bra att köra med det någon längre tid, förutom att bilen känns helt konstig så sliter det rätt friskt på bakdäcken om bussningarna är hel slut eftersom toe vinklarna ibak blir fel så glöm inte göra en hjulinställning efter bytet av bussningarna!

Okej men jag har tjatat på han, och sagt fleera gånger attd et nog är billigare att byta i tid än att vänta längre menmen det är ju inte min bil men ajg skulle dock aldrig bege mig ut i dendär, rent livsfarlig!

Nja farlig är den nog inte men det kan ju bli onödigt slitage på andra delar av bilen.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang