tja jag har en 745a med F motorn i som tappar oljetrycket när den har blivit varm. Jag kopplade in en oljetrycksmätare idag och trycket låg på ca 3,5kg på tomgång, men när man kör ett tag så tappar den trycket helt... Bytte olja och filter idag men blev ingen skillnad. Är det till att byta pumpen eller kan det vara nå annat som gör att den beter sig såhär? MVH/ Johnv
tja jag har en 745a med F motorn i som tappar oljetrycket när den har blivit varm. Jag kopplade in en oljetrycksmätare idag och trycket låg på ca 3,5kg på tomgång, men när man kör ett tag så tappar den trycket helt... Bytte olja och filter idag men blev ingen skillnad. Är det till att byta pumpen eller kan det vara nå annat som gör att den beter sig såhär? MVH/ Johnv
ja jag hoppas ju att det är pumpen och inte lagerna :S
Nu såg jag..General lees polare :-) tyvärr så har jag aldrig varit med om att pumpen pajat men de kan ju bero på många saker förstås...hur oljebyten å så e gjort..vilken olja den fått..m.m....Prova en tjockare olja så kanske de räcker..innan du river den..Kan ju faktiskt va givaren också...Låter den illa när trycket försvinner då...?
Ja du oljan är säkert inte bytt på 20 000 mil men hade i 15w40 idag. Och jag har bytt givare också. Den tickar ju lite mer men inte så farligt, men har stängt av varje gång jag ser att den tappat trycket...
Ja du oljan är säkert inte bytt på 20 000 mil men hade i 15w40 idag. Och jag har bytt givare också. Den tickar ju lite mer men inte så farligt, men har stängt av varje gång jag ser att den tappat trycket...
:-) ...har den inte fått ny olja på så många mil så e de nog bara att riva den å i me nya lager å pump..! Kanske ännu mer..kolvringar m.m. Renovering helt enkelt..!
Man har högre oljetryck när motorn/oljan är kall än när den är varm som oljan är tjockare då. Så länge inte oljetryckslampan lyser på tomgång så är det nog ingen fara.
Man har högre oljetryck när motorn/oljan är kall än när den är varm som oljan är tjockare då. Så länge inte oljetryckslampan lyser på tomgång så är det nog ingen fara.
NJA..när de börjar låta av dåligt tryck e de nog dags att fundera lite... ;-)
Jo det är ju sant:P, läste inte så långt...
Hur långt blir tycket då efter att motorn har gått en stund?
Jo det är ju sant:P, läste inte så långt...
Hur långt blir tycket då efter att motorn har gått en stund?