1378
Sök

Evo Lancer Vs Impreza

Got VTEC?
1 593 Inlägg
27 december 2008
Kan folk någon gång börja berätta lite mer specifikt om vilka bilar de är ute efter, börjar bli lite utdraget med trådar som "Impreza eller Evo", "Skyline eller Supra", "Civic eller Accord" osv..

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/

296 Inlägg
27 december 2008
De är väl ute efter Evo eller Impreza. Hur mkt mer specifik måste man bli?

1 142 Inlägg
27 december 2008
evon ser råare ut:P enligt mej

Kanon..
1 473 Inlägg
27 december 2008
Dröm vidare o köp dig en Nissan Micra sålänge när du fått körkort.

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
430 Inlägg
27 december 2008
har inte ägt nån av de i verkliga livet...men evon är ju vassare på spel iaf ; )

Mopar or no car!

Mr:P
28 Inlägg
27 december 2008
EVO säger jag bara. Provade bägge två innan ja köpte min Evo. Visst "Subban" var mer komfort i, det går inte komma ifrån. Men Evon smile Mycket rolig bil. Ångrar inte att jag köpte den. Underbar maskin att köra.

Men smaken är som baken.

Ut o testa, så får du se vad som faller bäst i smaken

Just Turbo SHIT! And Sushi Power

Avstängd
962 Inlägg
27 december 2008
Horizon skrev:

Läs mitt förra inlägg, det finns ju tusentals olika versioner av samma bilmodell, och i detta fallet finns dom ju till och med som vanliga tant Agda bilar utan turbo............... Och killen har inte ens skrivit årsmodell.

Sen förstår jag inte varför folk har fått för sig att Imprezan har mera komfort, det stämmer möjligtvis i den nya 2008an men i dom äldre och framförallt GC8an är komforten inte mycket att hänga i julgranen, men det är ju så det ska vara i såna här bilar tongue
Senast redigerat av prodrive (27 december 2008)

1 396 Inlägg
27 december 2008
Jag hade valt Evon. Har kört både Evo 3 (320hk)och Impreza GT (280hk) och imprezan har alldeles för korta växlar. Känns som en dieselbil, jävligt gött ljud dock. Kör på Evon.
Senast redigerat av NiclasT (27 december 2008)

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT

118 Inlägg
27 december 2008
Hade kört på Evon, snygga som fan.. men boxer ljudet från en subba är svårslaget
Senast redigerat av MrGalant (27 december 2008)

186 Inlägg
27 december 2008
prodrive skrev:
Horizon skrev:

Läs mitt förra inlägg, det finns ju tusentals olika versioner av samma bilmodell, och i detta fallet finns dom ju till och med som vanliga tant Agda bilar utan turbo............... Och killen har inte ens skrivit årsmodell.

Sen förstår jag inte varför folk har fått för sig att Imprezan har mera komfort, det stämmer möjligtvis i den nya 2008an men i dom äldre och framförallt GC8an är komforten inte mycket att hänga i julgranen, men det är ju så det ska vara i såna här bilar tongue

Nästan alla tester jag har hört/sett/läst sedan 1998+ har imprezan fått omdömmet att den är lite mer komfort än evon (dock är det ingen som säger att komfort är lika som i t.ex. volvo, men att det är mer komfort i imprezan än i evon.)

kaxxen skrev:
Båda är roliga bilar... Men imprezan har en myt tack vare mcrae & det har inte riktigt evon

Vilken man än köper så är man nog nöjd

hehe, hört talas om Tommi Mäkinen? tongue

Den största njutningen i livet är att gör det andra säger att man inte får göra

Turbo lover
555 Inlägg
27 december 2008
Blir lite skevt när alla jämför EVO:na med Impreza GT:n som vi har här i Sverige. GT:n är en betydligt tamare variant än STI:n på GC8:an som såldes i Japan och är inte byggd för att konkurrera med EVO.

Vad sägs om varvstopp på 8250 varv original på STI och justerbar mellandiff på STI Type R och RA (och vikt på 1250-1300 kg). Ca 280 hk original.

Jag valde Type R eftersom den är riktigt rå utan ABS, beter sig i princip som en bakhjulsdriven bil (med möjlighet till mer drivning fram förstås med DCCD), tätstegad låda som iofs tyvärr varvar 3000 redan i 90. Grymt rolig att köra eftersom den är så lätt.

Hade trivts bra i en EVO 5/6 RS också som är motsvarigheten till Type R/RA men ville ha en coupé och DCCD-diff. Föredrar Subaru som märke också.

218 Inlägg
27 december 2008
om inte jag har helt fel för mig så har subaru ganska svaga vxllåder ca 300 hp max

Turbo lover
555 Inlägg
27 december 2008
Nja GT:ns låda är rätt vek. Med tätare utväxling verkar de hålla ihop skapligt till omkring 400 hk.

Däremot är den 6-petade lådan från nyare STI skottsäker och det finns bilar som går med 500-600 hk utan problem.

WANGAN-MEET CREW / Subaru Driver
162 Inlägg
27 december 2008
NiclasT skrev:
Jag hade valt Evon. Har kört både Evo 3 (320hk)och Impreza GT (280hk) och imprezan har alldeles för korta växlar. Känns som en dieselbil, jävligt gött ljud dock. Kör på Evon.

OCH givetvis kommer en USA anförare in i snacket om Japs.
Sedan när känns en rallystegad låda som en dieselbils?Finns liksom en anledning till att lägen är korta och tajta,vill ju ha maximalt ladd i registret.
Den har inte så korta lägen.Har ägt en GT själv, det är bara du som är van vid 3 växlar i din automatlåda.Om du vill ha korta lägen så känn på en STi lådas 6 växlar, där gäller det att vispa och njuta.

Nej till Topic:
Känn efter vilken bil som just DU vill äga/köra.
I sådana här trådar kommer det alltid att finnas läger.

Mitt svar är i alla fall: Japs i allmänhet och 4 krafs i synnerhet.

Ha det gott mina vänner.

Mvh.Micke

WANGAN MEET CREW: Sveriges största Japsträff - Wangan-Meet 5 Lördagen den 6 Juli 2013 @ Ljungbyheds flygplats F5 för mer information: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265689

162 Inlägg
27 december 2008
Echelon skrev:
prodrive skrev:
Horizon skrev:

Nästan alla tester jag har hört/sett/läst sedan 1998+ har imprezan fått omdömmet att den är lite mer komfort än evon (dock är det ingen som säger att komfort är lika som i t.ex. volvo, men att det är mer komfort i imprezan än i evon.)

kaxxen skrev:
Båda är roliga bilar... Men imprezan har en myt tack vare mcrae & det har inte riktigt evon

Vilken man än köper så är man nog nöjd

hehe, hört talas om Tommi Mäkinen? tongue

Ja det har vi!
Han hoppade av Mitsubishi och gick till Subaru,numera trimmar han och tränar rallypiloter i Subaru´s

Ha det gott.
Mvh.Micke

WANGAN MEET CREW: Sveriges största Japsträff - Wangan-Meet 5 Lördagen den 6 Juli 2013 @ Ljungbyheds flygplats F5 för mer information: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=265689

162 Inlägg
27 december 2008
mcguyver skrev:
om inte jag har helt fel för mig så har subaru ganska svaga vxllåder ca 300 hp max

Gt´n har  lite klenare konstruktion,men sedan är den inte specad för mer än 218-240 häst.
STi lådorna klarar enormt mycket stryk,den har bl.a. trippla synkringar och kan verkligen plågas..!
Kopplingarna är det heller inga bekymmer med.

Enligt Evo forum runt om i världen så har Evo väldigt klena kopplingar,klarar inte ens av original hästar/vrid, utan byts ut efter ca. 3000 mil.

Ha det gott kompis.

Mvh.Micke
Senast redigerat av MickeMys (27 december 2008)

1 396 Inlägg
27 december 2008
MickeMys skrev:
NiclasT skrev:

OCH givetvis kommer en USA anförare in i snacket om Japs.
Sedan när känns en rallystegad låda som en dieselbils?Finns liksom en anledning till att lägen är korta och tajta,vill ju ha maximalt ladd i registret.
Den har inte så korta lägen.Har ägt en GT själv, det är bara du som är van vid 3 växlar i din automatlåda.Om du vill ha korta lägen så känn på en STi lådas 6 växlar, där gäller det att vispa och njuta.

Nej till Topic:
Känn efter vilken bil som just DU vill äga/köra.
I sådana här trådar kommer det alltid att finnas läger.

Mitt svar är i alla fall: Japs i allmänhet och 4 krafs i synnerhet.

Ha det gott mina vänner.

Mvh.Micke

Jag gav min åsikt, kan du inte respektera den? Vad är det som är så jobbigt?

Bara för att jag har usabilar betyder inte det att jag BARA gillar såna bilar. Jag uppskattar japanska bilar minst lika mycket, särskilt Evo-bilar och driftingbilar såsom S14, Supra mfl...

Provocerade jag dig på något sätt? Ta det via pm isåfall.

Edit: PLUS Visst finns den ett anledning till att det är korta växlar men Evon klarar sig ju bra med ladd ändå. Jag uppfattar Evon som en roligare bil punkt slut och det finns inget du kan säga som ändrar vad jag tycker.
Senast redigerat av NiclasT (27 december 2008)

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT

Avstängd
962 Inlägg
27 december 2008
NiclasT skrev:

GTn org:

Gear ratios:
1:3.55:1 58 Km/h
2:1.95:1 102 Km/h
3:1.37:1 146 Km/h
4:0.97:1 205Km/h
5:0.74:1 234 Km/h

Min gör mätaren ut (260) och är endast mappad och 3" system, jo dieselbil var det tongue

Got VTEC?
1 593 Inlägg
27 december 2008
prodrive skrev:
Horizon skrev:

Som prodrive säger så har ju inte äns killen skrivit årsmodell på bilarna, jag vet inte vad du tar som specifikt men det han har skrivit i det första inlägget kallar jag inte specifikt iallafall.

JDM - can't beat that with a baseball bat
http://www.hondaklubben.com/forum/

Sök