golf 1 turbo diesel -83 "Tyskstuk" (Bilen såld LÅS TRÅDEN)

KungKjell
1 januari 2009 · 150 Inlägg

en diesel ska bara gå och gå, så länge ingen okunnig har vart och fifflat med nått. venton min har gått 26.000mil och drar 0,5 bara bytt olja då och då. wink det var en fin golf du fått tag på iaf big_smile lycka till med den

Även den bästa kan göra fel, jag gjorde det en gång
Masi hbxservice.com
2 januari 2009 · 1 471 Inlägg

KungKjell skrev:
en diesel ska bara gå och gå, så länge ingen okunnig har vart och fifflat med nått. venton min har gått 26.000mil och drar 0,5 bara bytt olja då och då. wink det var en fin golf du fått tag på iaf big_smile lycka till med den

ja dom brukar gå länge men dieselpumpen skar och då hoppade kammremen så att ventilerna gick åt helvete:( men fixar man dom grejerna blir de allt en bra maskin igen:D ja karossen är fin för att ha gått 44000 mil sen -83:rolleyes:

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse
darkwizard Fordonstekniker
2 januari 2009 · 1 740 Inlägg

Riktigt trevligt projekt, bara 4 år kvar, sen är den skattebefriad.

Lev livet, det kan ta slut fort
Saab 900 I16 "Blood Red Lady" (1989)
Masi hbxservice.com
2 januari 2009 · 1 471 Inlägg

darkwizard skrev:
Riktigt trevligt projekt, bara 4 år kvar, sen är den skattebefriad.

ja just de de har ja inte tänkt på haha , ja e 16 nu så då behöver ja bara betela skatt i 2 år gott gott

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse
twin_cam Smålänning
2 januari 2009 · 7 877 Inlägg

Ser fin som fasen ut smile Gol 1:orna är ju lätt dom snyggaste big_smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Masi hbxservice.com
2 januari 2009 · 1 471 Inlägg

twin_cam skrev:
Ser fin som fasen ut smile Gol 1:orna är ju lätt dom snyggaste big_smile

jo då den ser ganska så bra ut. 1orna e lungt den finaste modellen:P

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse
Apanlaban
28 februari 2009 · 55 Inlägg

du fixa en uppdate nu !

.. I wsnt in this page! OMG!! ..
.. Vw mk1 GL 1983 ..
Masi hbxservice.com
1 mars 2009 · 1 471 Inlägg

Apanlaban skrev:
du fixa en uppdate nu !

det är ett tag sen uppdate nu men jag ligger borta under veckorna... och på helgerna mste jag skruva i folkracebilen nu på våren för att få den klar innan tävlingarna börjar:( men har i alle fall kollat lite efter en ny motor och så.

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse
Masi hbxservice.com
3 mars 2009 · 1 471 Inlägg

om någon vet vart det finns coilovers till golf 1orna så får ni gärna hjälpa till:P

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse
Twins Twins Bil & Plåt
3 mars 2009 · 2 577 Inlägg

golf 2:cioilsover funkar perfekt med jättesmå modifikationer, annars kan du gå in och kolla på http://www.vwtuningmag.com, där finns allt till golf big_smile

Volkswagen Golf MKII "Pure Red" (1991)
Volkswagen Corrado G60 "Irish Green" (1991)
Masi hbxservice.com
3 mars 2009 · 1 471 Inlägg

TwinsBilOchPlat skrev:
golf 2:cioilsover funkar perfekt med jättesmå modifikationer, annars kan du gå in och kolla på http://www.vwtuningmag.com, där finns allt till golf big_smile

vad är det man måste modifiera då??

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse
finnvolvo
3 mars 2009 · 45 Inlägg

Häftigt värre! haha tongue har själv också en mk1 diesel, har ställt undan den nu pga. för många bilar i bruk big_smile gick som satan den motorn med nyrenoverad pump, rökte bra svart wink kör nu som bäst me caddyn, samma maskin i den men har en seat toledo med 1,9td maskin som ska sättas i caddyn... lär bli först nästa vinter... håller på med 142 turbo projekt nu som bäst å garage renovering så tiden å ekonomin räcker inte till hmm ta å kolla in mina vw:s smile min golf ser iaf. rätt mycke sämre ut än din big_smile Lycka till me projektet, denna tråd kommer att följas!

*Holy smoke diesel*

BMW 318i (1989)
Volkswagen Golf Mk1 "Doris" (1983)
Volkswagen caddy "Dagny" (1987)
Masi hbxservice.com
3 mars 2009 · 1 471 Inlägg

de skulle va gött med en 1,9tdi man de blir väll krångel med besiktningen:S

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse
Masi hbxservice.com
3 mars 2009 · 1 471 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/102204/584153_mc37o0.jpg
vill ha:P

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse
finnvolvo
3 mars 2009 · 45 Inlägg

polarn har besiktat sin caddy me 1,9td... har slängt i en 1,9tdi å ska besiktas me den maskinen snart... men den e ju me volvo insug, större element i pumpen, holset turbo från en iveco å annat smått å gott tongue låter å går som faaen wink

BMW 318i (1989)
Volkswagen caddy "Dagny" (1987)
Volkswagen Golf Mk1 "Doris" (1983)
Masi hbxservice.com
3 mars 2009 · 1 471 Inlägg

finnvolvo skrev:
polarn har besiktat sin caddy me 1,9td... har slängt i en 1,9tdi å ska besiktas me den maskinen snart... men den e ju me volvo insug, större element i pumpen, holset turbo från en iveco å annat smått å gott tongue låter å går som faaen wink

har du någon film eller något?? bilder på motorrum?? gick hans igenom utan problem eller? vad tror du den hamnar på i hk??

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse
Masi hbxservice.com
3 mars 2009 · 1 471 Inlägg

lite snö hemma just nu:P lite jobb om man ska ha fram den:D
https://www1.garaget.org/gallery/archive/102204/584211_4cnpv4.jpg

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse
Masi hbxservice.com
3 mars 2009 · 1 471 Inlägg

någon som har en bakplåt liggande till mk1??? är i såpas dåligt skick så jag byter den i stället:P det är det enda stället jag vet än som de finns rost;)

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse
finnvolvo
3 mars 2009 · 45 Inlägg

har 2 videoklipp på min sida, väldit dålig kvalit'e för dom var filmade me mobilen... den gick igenom utan problem me 1,9td:n men de va mycke jobb bakom att få allting å passa!

Volkswagen caddy "Dagny" (1987)
BMW 318i (1989)
Volkswagen Golf Mk1 "Doris" (1983)
Masi hbxservice.com
3 mars 2009 · 1 471 Inlägg

finnvolvo skrev:
har 2 videoklipp på min sida, väldit dålig kvalit'e för dom var filmade me mobilen... den gick igenom utan problem me 1,9td:n men de va mycke jobb bakom att få allting å passa!

ok:P

god gave us turbo lag to give the v8 suckers a slight chanse
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang