Torpis - S40 T4 Tuning, -=Lika snabb som Veyron=-

Dansken-
5 januari 2009 · 950 Inlägg

torpis skrev:

Dansken- skrev:

torpis skrev:
Veyron åker 10.6 @ 220km/h på 402m, det börjar tydligen gå tungt även för en Veyron efter 100km/h med 4x4... 

Test done by RoadandTrack
- ONLY REGISTERED AND ACTIVATED USERS CAN SEE ALL LINKS - CLICK HERE TO REGISTER

0-50 km/h: 1,3 s (10,5 m)
0-100 km/h: 3,0 s (46,8 m)
0-160 km/h: 6,1 s (161,6 m)
0-200 km/h: 8,9 s (298,1 m)
0-250 km/h: 13,3 s (574,6 m)
0-300 km/h: 19,8 s (1076,8 m)
0-320 km/h: 23,8 s (1417,7 m)

0-402,34 m: 10,6 s
0-804,68 m: 16,4 s
0-1207,02 m: 21,3 s
0-1609,36 m: 25,9 s (329 km/h)



någon som sitter inne på fler tester med Veyron? vore kul med fler intervall.

Alltid bra att ha mål. Johannes körde väl runt 10,6s på 402 meter med 650 hk, så det är väl där någonstanns du bör hamna.

Japp, har för mig han åkte 225km/h som fortast på 402m med 650hk kittet. Vi får se hur långt detta räcker.

Mellan 200 och 300 km/h är aerodynamiken mycket avgörande, så kanske du även ska försöka göra din S40, så aerodynamisk som möjligt. Det är ofta små grejor, som kan göra väldigt mycket, så leta upp någon som har koll på sånt och börja "fila" lite på din S40.

Mange_volvo SkenLaddRacing
5 januari 2009 · 130 Inlägg

Det är riktigt skoj att en pijonär bygger vidare på sin redan grymma s40 men så är de när man alldrig blir nöjd, Sen är de rätt bra mål att piska en bugatti 0-300km/h hehe;P Själv har man en s40 t-01 som vill bli en snabb bil men är ung och lite erfarenhet:( men tummen där den ska vara ifall,Har ifall shoppat ett 3tums från jt med race katt när det åker på och chip från autotech så har man ju ca 260 hk, Men om man skulle byta turbo 16t tro det som behövs man har ju 14 t orginal behövs det en mappning på det för att få det lira? bilen har rullat 13000 mil och då kan man byta till atm kammar med för att kunna pressa lite mer effekt mycket tacksam för hjälp=) lycka till;)

SkenLaddRacing
_Wallis_
5 januari 2009 · 4 506 Inlägg

Säger som de andra, Riktigt trevlig att du gör en tråd nu!
Ska följas med stort intresse!

//Wallis

Kan du andas kan du dö.
ezz4
5 januari 2009 · 313 Inlägg

denna tråd kommer följas!
men när du drar en bugatti,va e då nästa projekt?
dra en koenigsegg kanske? wink

MOR åt gröt,FAR åt helvete!
torpis Forummoderator
5 januari 2009 · 10 572 Inlägg

Mange_volvo skrev:
Men om man skulle byta turbo 16t tro det som behövs man har ju 14 t orginal behövs det en mappning på det för att få det lira? bilen har rullat 13000 mil och då kan man byta till atm kammar med för att kunna pressa lite mer effekt mycket tacksam för hjälp=) lycka till;)

Vevstakarna tål ungefär 450Nm, det är ca 300hk med original kammar.  byter du kammar och flyttar upp registret så kan du kanske hitta 330hk med en momentbegränsning på 450Nm.

Jag är osäker på om autotech har chip till 16T steget eller om de mappar. Byter du kammar blir det mappning i alla fall. Ballare kammar är aldrig fel big_smile

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
torpis Forummoderator
5 januari 2009 · 10 572 Inlägg

ezz4 skrev:
denna tråd kommer följas!
men när du drar en bugatti,va e då nästa projekt?

Filurar på att bygga flygplan då faktiskt smile

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
HansN83 x40
5 januari 2009 · 1 209 Inlägg

jag har en 2.0 med steg 1 och 3" halv sats på, och så har jag köpt en Turbo: T4 avgashus och lagerdel med 15T kompressorhus och vill ha steg 4 måste jag bytta kammar eller klarar org. det???

Volvo S40 turbo.
Volvo V70 2,5FT "R- Design" (2011)
Mange_volvo SkenLaddRacing
5 januari 2009 · 130 Inlägg

torpis skrev:

Mange_volvo skrev:
Men om man skulle byta turbo 16t tro det som behövs man har ju 14 t orginal behövs det en mappning på det för att få det lira? bilen har rullat 13000 mil och då kan man byta till atm kammar med för att kunna pressa lite mer effekt mycket tacksam för hjälp=) lycka till;)

Vevstakarna tål ungefär 450Nm, det är ca 300hk med original kammar.  byter du kammar och flyttar upp registret så kan du kanske hitta 330hk med en momentbegränsning på 450Nm.

Jag är osäker på om autotech har chip till 16T steget eller om de mappar. Byter du kammar blir det mappning i alla fall. Ballare kammar är aldrig fel big_smile

okej;) tro de är lia bra och spara ihopa lite så man får i värre kammar=roligare. När kamremsbyte måste göras ändå..lol Men lite roliga frågor är hur länge körde du på orginal grejor? och vad gjorde du först och främst sen gick vidare eller du gick direkt på 422 hk:cool:  Mvh/brange

SkenLaddRacing
volvo960
5 januari 2009 · 45 Inlägg

En liten fraga... ( Jag e i USA, darfor ser mina bokstaver inte riktiga ut) Jag ar en flitig lasare av tidningen bilsport och forljer artiklarna om Besiktningar av bilar med mer motorkraft i an orginal. Var gar gransen for S40 innan den behover bli ett ombyggt fordon??
Jag antar att det finns metoder dar man kringgar besikting pa ett eller annat satt, men det ar ju lite riskabelt om man som du pendlar med bilen!!
Tacksam for svar!

torpis Forummoderator
5 januari 2009 · 10 572 Inlägg

volvo960 skrev:
En liten fraga... ( Jag e i USA, darfor ser mina bokstaver inte riktiga ut) Jag ar en flitig lasare av tidningen bilsport och forljer artiklarna om Besiktningar av bilar med mer motorkraft i an orginal. Var gar gransen for S40 innan den behover bli ett ombyggt fordon??
Jag antar att det finns metoder dar man kringgar besikting pa ett eller annat satt, men det ar ju lite riskabelt om man som du pendlar med bilen!!
Tacksam for svar!

Helbilsgodkänd = får inte ens köra annat än volvos tändstift om man skall hårddra det hela...

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
torpis Forummoderator
5 januari 2009 · 10 572 Inlägg

mr_Hasse skrev:
jag har en 2.0 med steg 1 och 3" halv sats på, och så har jag köpt en Turbo: T4 avgashus och lagerdel med 15T kompressorhus och vill ha steg 4 måste jag bytta kammar eller klarar org. det???

Du har en -00 Den kommer klara av dina nya prylar utmärkt. Jag hade satsat på en större IC för att sänka insugstempen och således underlätta för motorn. läs lite i motordatatråden stycke #8, jag har sammanfattat lite där.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
HansN83 x40
5 januari 2009 · 1 209 Inlägg

tack så hemsk mycket på svar, och ang ic så vill jag ha nåt som passar där org e. finns d och vart kan man köpa d???

Volvo S40 turbo.
Volvo V70 2,5FT "R- Design" (2011)
torpis Forummoderator
5 januari 2009 · 10 572 Inlägg

mr_Hasse skrev:
tack så hemsk mycket på svar, och ang ic så vill jag ha nåt som passar där org e. finns d och vart kan man köpa d???

Det enda som passar på originalplats är Racecoolings variant, finns ej nya utan bara begagnade.

Senast redigerat av torpis (5 januari 2009)

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
Hyundai Ioniq "Deep Blue" (2019)
Volvo S40 2.0t "Performance by Torpis" (2000)
oleg Trätekniker
5 januari 2009 · 387 Inlägg

Haha, kollade din film på youtube. Fan vad ja gillar sånt.
Slår oxå lambon, med det är mest mil på en tank wink

Blivande expert på Focus!
Kan jag inte, lär jag mig!
-------------------------------------------------------------
Han som drack sprit i smyg ville bli hemlighetsfull.......
Squadron
5 januari 2009 · 1 833 Inlägg

Förbannat intressant läsning! Denna tråd lär följas big_smile

Jag är inte dum, jag har bara otur när jag tänker.
www.x40nordic.com - För dig som kör X40/50/30 med eller utan turbo!
Phaetoon
5 januari 2009 · 8 156 Inlägg

Du har inte bara fått till en snabb bil, utan även en riktigt snygg bil.
Cleant stuk smile
Den här tråden ska följas.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Muninet
5 januari 2009 · 769 Inlägg

jag önskar dig verkligen all lycka och välgång i projektet Torpis!

Det löser sig ska du se.
Mitt projekt: https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=320590
v50sport
5 januari 2009 · 230 Inlägg

Jag säger som väldigt många andra..."Det var på tiden att du starta en egen tråd" ;-) ...ska bli riktigt skojj att läsa vidare!

Mvh Ville

bollen1986
5 januari 2009 · 3 714 Inlägg

att dra en Bugatti veyron e manligt mål iaf big_smile

lycka till o hoppas på det bästa

"Jag är inte dum jag har bara otur när jag tänker"
Mitt galleri: http://www.garaget.org/bollen1986/gallery
Vill du ha din bil fotad i skövde? skicka ett PM
ESTRANDBERG88 Hojmek
5 januari 2009 · 748 Inlägg

Sånt här gillar jag! big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang