2006
Sök

Torpis - S40 T4 Tuning, -=Lika snabb som Veyron=-

Forummoderator
10 576 Inlägg
7 april 2009
Trådstartare
nitrox skrev:
har projektet stannat upp?

Nejdå smile  jag är bara inte den som bumpar tråden utan att ha något matnyttigt att tillägga. Block borras, långa vevstakar är på väg, kompressionsförhållande räknas ut, grenrör coatas osv. Paralellt ses motorn i min andra S40 över så den kan besiktigas med kort varsel om en köpare dyker upp.  http://www.garaget.org/annonser/?view=155012

Sen byggs det även radioflyg för fulla muggar, den sesången är ju snart igång med.

Bild från Google
http://image2-4.rcuniverse.com/e1/forum/upfiles/428770/Mk27654.jpg

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

189 Inlägg
7 april 2009
torpis skrev:
nitrox skrev:

Paralellt ses motorn i min andra S40 över så den kan besiktigas med kort varsel om en köpare dyker upp.  http://www.garaget.org/annonser/?view=155012

Gissa om man blir sugen på att belasta banken när man får se såna annonser smile

103 Inlägg
7 april 2009
kikade på annonsen, gillar att du skriver att du har en 450 hk s40 till övers big_smile precis som att du har ett gäng på bakgården tongue

Är Michelin franska däck? Ja, men dom är dubbade till svenska. ;)

950 Inlägg
8 april 2009
Nismo89 skrev:
Är viss skillnad att trimma en 1.8liter fyra mot en 3.2 sexa som te.x M3 E36 har.
Om TS fixar 600 hk i denna så "motsvarar" det över 1000hk i M3:an om vi snackar hk/liter.
600hk/1.8 liter=333.33 hk/liter
1000hk/3.2 liter=312.5 hk/liter
För övrigt så ligger Bugatti Veyron på cirka 125 hk/liter cool
1000hk/8 liter=125 hk/liter

I vilket fall som helst så tycker jag att detta är ett helrätt projekt av TS därför att han sätter många AWD/RWD och stora motor på plats genom FWD och 1.8 liter och ändå körbar bil till vardags!
Fortsätt som du gör så blir detta toppen smile

125 hk/liter fixar man ju med en sugis, så motorn i Bugattin är ingen märkvärdig maskin, bara mycket slagvolum och därför mycket effekt.

Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
8 april 2009
torpis skrev:
nitrox skrev:

Nejdå smile  jag är bara inte den som bumpar tråden utan att ha något matnyttigt att tillägga. Block borras, långa vevstakar är på väg, kompressionsförhållande räknas ut, grenrör coatas osv. Paralellt ses motorn i min andra S40 över så den kan besiktigas med kort varsel om en köpare dyker upp.  http://www.garaget.org/annonser/?view=155012

Alltså, jag är ingen Volvo freak men t.om jag blev sugen på den där faktiskt. o_O

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

Forummoderator
10 576 Inlägg
8 april 2009
Trådstartare
Siarnaq skrev:
torpis skrev:
nitrox skrev:

Alltså, jag är ingen Volvo freak men t.om jag blev sugen på den där faktiskt. o_O

Det är mycket fart för pengarna och en riktig sleeper smile

-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

303 Inlägg
8 april 2009
torpis skrev:
Jompa skrev:
skurtmeister skrev:
Jompa ! det är möjligtvis inte dig jag har spelat TM och LFS med??

Isf så är de Skurt här tongue

Sorry compadre, jag vet inte ens vad TM och LFS är för något... roll

Man tröttnar på bilspel när man har en S40 med obscena effekter huvder huven ståendes på gården wink

kan inte mer än hålla med dig där.. tv spel är helt onödigt

heter numera blyfot_racing här på garaget

Forummoderator
10 576 Inlägg
16 april 2009
Trådstartare
Motorblock är nu borrat, vevaxel med remskivor, svänghjul samt koppling är ballancerat.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/66521/626129_ls9mim.jpg
Motorblock till S40 T4 borrade till 81.5mm och honade till korrekt kolvspel.

915 Inlägg
16 april 2009
Vad kör du för kolvspel/ringap på respektive ringar? Kul med lite siffror. Antar du ska köra e85?
Senast redigerat av phonic (16 april 2009)

Sveriges bästa pris på Speedparts?
www.Tuning-import.com

67 Inlägg
16 april 2009
torpis skrev:
Motorblock är nu borrat, vevaxel med remskivor, svänghjul samt koppling är ballancerat.

Vad kul :-)
Senast redigerat av Jompa (16 april 2009)

Forummoderator
10 576 Inlägg
16 april 2009
Trådstartare
phonic skrev:
Vad kör du för kolvspel/ringap på respektive ringar? Kul med lite siffror. Antar du ska köra e85?

Jag lägger mig mitt på rekomenderat från JE.

Forummoderator
10 576 Inlägg
27 april 2009
Trådstartare
Motorbygget väntar på vevstakar som tydligen har bestämt sig för att dröja en bra bit.

Det finns dock en del att fixa så det står inte still på något vis. Byta lite bromsklossar, nya däck och besiktiga bilen, sen är det ju även ett utmärkt tillfälle att fräsha till lacken och se till så allt finns hemma tills vevstakarna kommer.

8 Inlägg
27 april 2009
Schysst bil dära ManneN!
Hur blir det med drivlinan då, har inte läst om du har skrivit något om det. Håller axlar o knutar och så för trycket?

Forummoderator
10 576 Inlägg
27 april 2009
Trådstartare
mastah skrev:
Schysst bil dära ManneN!
Hur blir det med drivlinan då, har inte läst om du har skrivit något om det. Håller axlar o knutar och så för trycket?

Ja det gör det. filurar dock på sviktstålsaxlar för att vara på säkra sidan

Rekondare
218 Inlägg
11 maj 2009
Har kollat igenom Hela tråden nu o man e måttligt imponerad, Jag själv tror ju att du kommer lyckas med ditt mål o en åktur längre fram hade jag inte sagt nej till big_smile

Man Ska SYNAS Eller HÖRAS När Man Kommer, Antingen Eller Men Helst Båda Sammtidigt. Mvh: Lugge

629 Inlägg
28 maj 2009
Länge sen du uppdaterade torpis? smile

Står det stil eller? tongue

If your not out of control, your not in control
686 Inlägg
28 maj 2009
koka skrev:

Jag tror att han väntar på grejer men en update från torpis hade inte varit fel smile

/Påsen

PÅSEN RACING

Forummoderator
10 576 Inlägg
28 maj 2009
Trådstartare
jopp, vevstakar som dröjer ett bra tag till... i övrigt allt klart i princip.

söker för tillfället efter följande delar:

Framskärmar Fas2
Innerskärm Fas2
Blinkers fram Fas2
Två däck 215/45/17 med besiktnignsbart mönsterdjup

If your not out of control, your not in control
686 Inlägg
28 maj 2009
torpis skrev:
jopp, vevstakar som dröjer ett bra tag till... i övrigt allt klart i princip.

Tråkigt när man ska behöva vänta på grejer tongue

/Påsen

PÅSEN RACING

Herr
1 722 Inlägg
28 maj 2009
koka skrev:

"Nejdå smile  jag är bara inte den som bumpar tråden utan att ha något matnyttigt att tillägga." (c) torpis

smile

There's no need to fear, UNDERDOG is here!

Sök