_tratten skrev:
ser väldigt nice ut har en bmw e30 med som jag ska börja konventera om te turbo med har samma motor som du har med såg jag. hur mkt kostar dom spridarna och vart finns dom som billigast?vore bra om du kunde tippsa lite om bygget så jag vet lite hur jag ska göra med :p
Sådanna spridare jag har kostar nya 800kr/st dvsa 4800kr för 6st. Jag köpte dom på
www.pure-pf.com. Vet inte om det finns nå billigare ställe

har inte kollat. Ett tips är när man ska köpa spridare är ju att tänka efter, hur mycket effekt ska jag satsa på. Sen vet jag inte om du vill byta insprutning etc. tanken med min bil från början var ju en 2,5l motor med turbo därav så pass stora spridare (680cc) dom spridarna räcker ju ändå till omkring 600-650hk på vanlig bensin. Så det man ska tänka på när man börjar bygga en bil (vad jag tycker man ska tänka på iallafall)
# det är hur stor budget har jag?
# Vad sattsar jag på för effekt? ( ej prio 1, men kan vara bra i åtanke så man inte har en mega turbo till en liten motor så man får ett för sent laddtryck (ketchup effekt)
# ska det vara ett hållbart bygge (dyrt) eller ska det vara håller det eller rasar det bygge

lite chansnings bygge.
att byta sprutet är ju en klar fördel för framtida ombyggnader, men sen kan man ju också köra det klassiska dvsa bmw 535 spridare och LMM, vilket många kör med.
Hoppas detta hjälpte dig lite på traven. Lycka till.