Bmw 320/325 turbo. T70turbo + MS3. 8,711@201m

icklas
13 juni 2009 · 539 Inlägg

323micke skrev:

icklas skrev:
vart ju bra synd bara på att ic,n inte vart så diskret;D hihi

big_smile lol jo det e ju lite synd, vete fasiken vad jag gjorde för fel :S kvitta hur jag änn vände och vred på den så fick den inte plats innan för roll cool ser ju många andra som har den innan för hmm Men den har ju sin skärm den också hehe cool

hihi ja framför allt då konstapeln blir nyfiken:D

Nissan 200sx s13 "rbs13" (1991)
323micke
14 juni 2009 · 262 Inlägg

icklas skrev:

323micke skrev:

icklas skrev:
vart ju bra synd bara på att ic,n inte vart så diskret;D hihi

big_smile lol jo det e ju lite synd, vete fasiken vad jag gjorde för fel :S kvitta hur jag änn vände och vred på den så fick den inte plats innan för roll cool ser ju många andra som har den innan för hmm Men den har ju sin skärm den också hehe cool

hihi ja framför allt då konstapeln blir nyfiken:D

Jao det är väl det när det gäller att ta den i trafik, dock så är det drygt 1år kvar innan jag är 18år så den kommer bara användas på bana (201/402m) tills dess. Men dom kan nog bli lite fundersamma, får väl kolla efter nåå alpina front ir nått tills den ska användas på vägen roll cool

Mikael Holmkvist Reschke
mickehr@hotmail.com
323micke
16 juni 2009 · 262 Inlägg

Kunde inte hålla mig ifrån åket cool Rev ut gamla härvan igår och började bygga en ny, det som är kvar att göra innan test #2 ska göras är att lägga i nya härvan, dra sladd till soppepumpen + koppla in tändningslådet och några säkrningar. Sen vore det F*N om den inte vill mad
Funkar allt som det ska så blir det ändå lite körning på strippen i Malmö (Meca Raceway) roll

Over and out.

/// Micke

Mikael Holmkvist Reschke
mickehr@hotmail.com
323micke
21 juni 2009 · 262 Inlägg

Ja... efter mycket klabb hit och ditt är bilen nu startad big_smile Byggde en ny kabelhärva som ska monteras snyggt men är testad, bilen startade efter lite krux, Den är bara precis startad och lät den stå igång en stund.
Nästa på listan är att bytta olja då den slukat lite bränsle roll Sen ska det justeras lite till på tomgången och sen blir det justera sprutet under körning cool

Allt för mig /// Micke

Mikael Holmkvist Reschke
mickehr@hotmail.com
Tab Rycketofta Racing
21 juni 2009 · 292 Inlägg

ser grymt ut smile hoppas jag ser den nere på meca raceway i sommar wink

//Rycketofta Racing
323micke
21 juni 2009 · 262 Inlägg

Tab skrev:
ser grymt ut smile hoppas jag ser den nere på meca raceway i sommar wink

Tack, ja... för hoppningsviss blir det väl lite körning på meca, om allt går som det ska nu big_smile

Mikael Holmkvist Reschke
mickehr@hotmail.com
323micke
29 juni 2009 · 262 Inlägg

Jahapp, det är lungt på bil sidan just nu, håller på att hjälpa föräldrarna med huset, ska iväg på semester på onsdag den 1/7 och kommer hem onsdagen 8/7. Därefter är det tänkt att det ska bli lite mappning. Fick dock problem sist jag justerade lite... Oljetrycket sjönk ner till 0,9 -1bar på tomgång (vid varm motor) hmm tycker det är lite lågt, men får se... ska testa annan olja och se om det blir bättre.

Allt för mig
/// Micke

Mikael Holmkvist Reschke
mickehr@hotmail.com
323micke
14 juli 2009 · 262 Inlägg

Så nu är man hemma från semestern. Hjälper föräldrarna med huset så det händer inte mycket med beemern. Men har iallafall monterat EL-fläkten, sedan vart jag iväg idag och hämta ny vattenslang då den förra inte gillade värmen och sprack. så nu vore det fan om det inte är dags för mappning. Blir inte bilen klar till början på nästa månad får jag lägga ner bygget för denna säsongen och satsa på nästa ist hmm Men skam den som ger sig smile

Mvh

Mikael Holmkvist Reschke
mickehr@hotmail.com
323micke
16 juli 2009 · 262 Inlägg

Åkte ut till garaget idag och monterad nya vattenslangen och passade då också på att linda in grenröret med avgasbandage pga ligger typ 1cm från oljereturen från turbon cool
När det var gjort tänkte jag försöka få bilen att gå över 1500varv, men som vanligt ville inte bilen som jag, började med att bilen inte höll sig igång och gick inte på alla burkar mad blev riktigt iriterad och gav full gas och vips så gick den på alla burkar hmm men den började smälla och puffa över 1500RPM så jag började mixtra i VE-tabellen men kvittar vad jag gör så missar den sad så det slutade med att jag åkte hem 1500 mad vet inte vad felet är, ska kolla tändstiften nästa gång, gick inte att kolla dom idag pga värmen från turbon wink

Får väl bjuda på en bild, på hur det ser ut idag i motorrummet.

http://i319.photobucket.com/albums/mm466/mickehr/P1020730.jpg

Mikael Holmkvist Reschke
mickehr@hotmail.com
TurboAnton Team VeboTrim
16 juli 2009 · 322 Inlägg

323micke skrev:
När det var gjort tänkte jag försöka få bilen att gå över 1500varv, men som vanligt ville inte bilen som jag, började med att bilen inte höll sig igång och gick inte på alla burkar mad blev riktigt iriterad och gav full gas och vips så gick den på alla burkar hmm men den började smälla och puffa över 1500RPM

Min var exakt likadan och då hade min lmm pajat, Byte och då funka det. Men inser att du inte har någon lmm va?tongue

Team VeboTrim @ Facebook
323micke
16 juli 2009 · 262 Inlägg

TurboAnton skrev:

323micke skrev:
När det var gjort tänkte jag försöka få bilen att gå över 1500varv, men som vanligt ville inte bilen som jag, började med att bilen inte höll sig igång och gick inte på alla burkar mad blev riktigt iriterad och gav full gas och vips så gick den på alla burkar hmm men den började smälla och puffa över 1500RPM

Min var exakt likadan och då hade min lmm pajat, Byte och då funka det. Men inser att du inte har någon lmm va?tongue

Nej det har jag inte wink

Mikael Holmkvist Reschke
mickehr@hotmail.com
323micke
19 juli 2009 · 262 Inlägg

Nu jäklar, hittade felet på att den inte ville varva så mycket, hade ca 1,1 - 1,2mm spel mellan trigger hjulet och givaren, ändrade det till 0,8mm, vips så gick det att varva lite till men inte så jag blev nöjd hmm ville bara till strax efter 3000. Böjade tänka på justeringen man kan göra i själva lådan, justerade den ett par varv och tadaaa så går det att varva rätt friskt cool vågade inte mer änn 6500varv smile

Sedan vart det ut och prova mappa lite, gick lite bättre men det är ett himla justerande hit och ditt, men känns som det inte händer nått när man ger typ mer änn 75% gas, och när det händer så låter/känns det som den slutar gå på alla burkar neutral ska felsöka det lite senare men det börjar se ljust ut att hinken ska bli körd iallafall lite på banan tongue

/// MIcke

Mikael Holmkvist Reschke
mickehr@hotmail.com
323micke
29 juli 2009 · 262 Inlägg

Jahapp, vart ett tag sen man uppdaterade :$Men har inte hänt så mkt sad Började trycka ut olja ut röret som går mellan blocket och toppen :S När man varvade ca 2k så spottade den rätt bra sad Så lyfte av insuget etc och tätade det med ny oring + lite packningsmassa men ack vad allt blev fel. nu läcker den ännu mer :@ Så sist jag var i garaget så gick jag lös med packningsmassa. så nu får man se till nästa gång man kommer ditt, är det inte tät då så bör jag ha ett jäkla övertryck i motorn "hehe"
Sedan har vi svetsat lite i skuffen så ska slippa lite och sedan målas. så istort sett är det mappning kvar tongue när man fått rätt på läckagen :S

Mikael Holmkvist Reschke
mickehr@hotmail.com
323micke
31 juli 2009 · 262 Inlägg

Åkte ut till garaget idag och jahapp, den tryckte ut lite olja ändå mad sad Men skit samma.
Men hittade mest troligen felet varför den gick på 5cyl ibland och alltid 5:ans stift som var blöt. hehe big_smile Fördelarlocket var spräckt tvärs över 5:ans "port" Det var helt när vi montera det och när vi kollade det sist men idag så ja... var ödet framme hmm Det känns inte skönt i plånboken, spec inte nu på sommaren utan pengar från skolan sad Men bara att bita i det räliga äpplet wink och hoppas på att detta löser felet så man kan gasa någon gång denna säsongen, F*n ca 5 onsdagar kvar på meca bara, och jag har inte ens börjat ladda turbo änn yikes Känns redigt fel att bet in licensen också inte kört en enda repa sad
Annars får man komma tillbaka nästa år som gubben i lådan och ha allt lirande i början av säsongen roll

Allt för idag.
/// Micke

Mikael Holmkvist Reschke
mickehr@hotmail.com
turbo5a Avstängd
1 augusti 2009 · 424 Inlägg

Kämpa på kompis. 1050 i månaden är inte kul. Jag har samma lön lol Imponerad av hur mycket du gjort dock smile kämpa på bara!

Mvh // Emil

team Svineri. Volvos under construction.
323micke
1 augusti 2009 · 262 Inlägg

turbo5a skrev:
Kämpa på kompis. 1050 i månaden är inte kul. Jag har samma lön lol Imponerad av hur mycket du gjort dock smile kämpa på bara!

Mvh // Emil

Tack så mkt big_smile

Mikael Holmkvist Reschke
mickehr@hotmail.com
323micke
1 augusti 2009 · 262 Inlägg

Hoppla glömde nästan berätta att jag köpte nytt fördelarlock idag big_smile Så nu vore det fan om den ska bråka. Kommer förmodligen en update imorgon om bilen lever eller ej roll cool

Mikael Holmkvist Reschke
mickehr@hotmail.com
323micke
2 augusti 2009 · 262 Inlägg

Jahapp, detta är absolut inget roligt besked jag kommer med....
M20b20 motorn har avlidigt :'( vart och byte fördelar lock och ut o mappade, gick fint och hade koll på BB Lambdan hela tiden, gick fett som fan när laddet kom men precis när vi började sänka kom bakslaget rakt i facet på mig. ..........
Resultat : Hål i kolv. Har fan inte råd att fixa mer sad En 17årings plånbok tar fort slut när man bet allt själv. (Inget pappa betalar här wink )

Så snälla, någon som vill hjälpa mig så jag kan få råd att bygga ihop ny motor :$ Är djupt tacksam för det minsta lilla bidraget sad Hör av er om ni känner för att hjälpa till. via PM eller majl: mickehr@hotmail.com Inget är för litet.

Tack på för hand.

Micke HR

Mikael Holmkvist Reschke
mickehr@hotmail.com
turbo5a Avstängd
3 augusti 2009 · 424 Inlägg

aaj vafan sad

team Svineri. Volvos under construction.
Mr_EmCom Med.lem
3 augusti 2009 · 3 759 Inlägg

Vad mer gick sönder?

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang