Bmw 320/325 turbo. T70turbo + MS3. 8,711@201m

NikkeSiekas Audis in Scandinavia
3 augusti 2009 · 1 342 Inlägg

Fyfan vad tråkigt sad Hade ja bott närmare hade du haft 2 händer till! Bygger själv e30 turbo, eller ska byta motor nu..

Audis in Scandinavia Crew
krillian
4 augusti 2009 · 78 Inlägg

synd du inte har några pengar över annars kunde du fått köpa mitt 2,6liters block. med komp för turbo matning.

har toppen klarat sig ?

NikkeSiekas Audis in Scandinavia
4 augusti 2009 · 1 342 Inlägg

krillian skrev:
synd du inte har några pengar över annars kunde du fått köpa mitt 2,6liters block. med komp för turbo matning.

har toppen klarat sig ?

Vad kostar den? PMa

Audis in Scandinavia Crew
323micke
4 augusti 2009 · 262 Inlägg

Mr_EmCom skrev:
Vad mer gick sönder?

Vi vet ännu inte om mer fått stryck sad Ska inspektera djupare imorgon. blev så less sist så det blev bara städa undan sen åka hem hehe smile

Mikael Holmkvist Reschke
mickehr@hotmail.com
323micke
4 augusti 2009 · 262 Inlägg

NIKKELICIOUS skrev:
Fyfan vad tråkigt sad Hade ja bott närmare hade du haft 2 händer till! Bygger själv e30 turbo, eller ska byta motor nu..

Japp lite tråkigt är det sad Tackar iallafall för omtanken  big_smile
Ok lycka till tongue

Mikael Holmkvist Reschke
mickehr@hotmail.com
323micke
4 augusti 2009 · 262 Inlägg

krillian skrev:
synd du inte har några pengar över annars kunde du fått köpa mitt 2,6liters block. med komp för turbo matning.

har toppen klarat sig ?

Vet ännu inte om Toppen klarat sig :S Det återstår att se imorgon hmm Vad kostar motorn?

Mikael Holmkvist Reschke
mickehr@hotmail.com
323micke
4 augusti 2009 · 262 Inlägg

Sedan en liten allmän uppdate big_smile

Vad skulle man gjort utan grymt snälla sponsorer? big_smile

TACK CENTA COMPONENT

Beställde delar igår så nu blir det en 2,5L ist. Tur man hade lite grejor undanstoppat.
Får hoppas på bättre tur med denna motorn big_smile

Ska inspektera den nuvarande motorn imorgon och se vad som mer gått åt helvete. Får hoppas det bara är bottendelen :S

Åter kommer imorgon med antingen glädjande eller tråkigt besked roll

Allt för mig.

Ha d nice alla!

/// Micke

Mikael Holmkvist Reschke
mickehr@hotmail.com
323micke
13 augusti 2009 · 262 Inlägg

OBS big_smile glömde uppdatera här roll
Det var som tur bara bottendelen som fått stryck, inga synliga skador i toppen alltså. Men fattar inte, de var någon som sa att om kolven fått stryck på 2:an så har den spickat men där är ju inga märken i toppen neutral tycker de e konstigt. aja skit samma, bara ren otur som vanligt för min del hmm
Den nya motorn hålls på att mixtras med för fullt cool
Toppen blev svetsad igår (TACK JERKER!) och ska filas lite i förbränningsrummet för att passa med 2,5L blocket. sen ska den in på planing och o-ringning.
Sedan hämtades kolvarna från svarvning tongue så de börjar likna nått.

Delarna har ännu inte anlänt till bottendelen. så de är de jag väntar på sen ska blocket målas lite smile
Men räknar med att skruva ihop allt nästa vecka förhoppningsviss hmm också hoppas allt håller så man får kört på meca innan dom stänger för säsongen neutral

Tyvärr inga bilder att visa pga allt ligger utslängt på golvet i verkstan wink jäkla röra tongue

Allt för mig /// MIcke

Senast redigerat av 323micke (13 augusti 2009)

Mikael Holmkvist Reschke
mickehr@hotmail.com
323micke
18 augusti 2009 · 262 Inlägg

Jahapp dags för en liten update smile Lämnade in toppen på planing och o-ringning igår smile Får tillbaka den nästa vecka. Så nu ska blocket målas och sen sättas ihop med dom nya bultarna och packningarna.
Hoppas på att få den startad nästa helg roll

Allt för mig smile
/// Micke

Mikael Holmkvist Reschke
mickehr@hotmail.com
323micke
23 augusti 2009 · 262 Inlägg

Sådär ja... nu var blocket målat, känns skönt big_smile
Det blev inte samma färg som förra utan blev en hemma mixad även denna. den skiftar lite i Grå met och röd/rosa met. Ja de låter hemskt men den blev snygg som f*n tongue Iallafall IRL ;P

Lite bilder:

http://i319.photobucket.com/albums/mm466/mickehr/P1030319.jpg

http://i319.photobucket.com/albums/mm466/mickehr/P1030321.jpg

http://i319.photobucket.com/albums/mm466/mickehr/P1030323.jpg

http://i319.photobucket.com/albums/mm466/mickehr/P1030328.jpg

Allt för mig denna gången.
/// MIcke

Mikael Holmkvist Reschke
mickehr@hotmail.com
323micke
14 september 2009 · 262 Inlägg

Jahapp, en liten trist uppdatering.
Har inte hänt så mkt, går väldigt sakta framåt.
Bottendelen är ihoppasatt. Toppen är ihoppasatt och monterad på blocket. Sen v-lådan är monterad. Grenrör är monterat.
Det som återstår är alltså:
Montera insug.
Montera slangar (olja)
Lite fästen och annats små pill.
Förlänga v-spaken för kortare läge.
Hiva i motor+v-låda i bilen.
Mappa nya motorn.
Köra skiten ur den tongue

Tyvärr inga bilder att bjuda på sad Kommer mest troligen på torsdag kväll.

Hej hopp/// Micke

Mikael Holmkvist Reschke
mickehr@hotmail.com
323micke
22 september 2009 · 262 Inlägg

Jahapp sad Denna säsongen ville inte vara på min sida :'( tanken var att vi skulle köra med bilen nu på onsdag (imorgon) nere på meca men nää vrf skulle bilen göra som jag vill när den inte gjort de tidigare.
Bilen går skapligt bra efter mkt om och men. iallafall motormässigt, har problem med att den inte vill varva merän 5300varv, vad jag änn gör så går det inte sad!?!?!?!?!??!?!?!?!
Men så var vi ute och mappa igårkväll och allt gick bra. bilen går som ett skott (tycker jag iallafall som åker Saab 9-5 aero varjedag) Ända tills det var ett svagt klånkande ljud vid snabba växlingar. provade på en banzaij start dvsa 3000varv och upp med kopplingen och plattan i mattan. HEL***E vad bilen ryste och kasta, har kommit fram till att det är silent bussningarna och diffbussningen som är tokslut sad så nu blir det fixa det sen ut och mappa lite till sen låta motorn vara som den är till nästa år. Väldigt tråkig säsong med allt klabb men men, kommer en nästa år också smile det bästa är väl att bilen håller desto längre hehe wink

Allt för mig. Kommer bilder så småning om.

/// MIcke

Mikael Holmkvist Reschke
mickehr@hotmail.com
323micke
7 oktober 2009 · 262 Inlägg

Ja.. här var det dött....
Precis som i bilbyggandet för mig sad Har inte gjort nått med bilen. för hoppningsviss ska ja byta bussningarna nästa vecka så får vi hoppas de blir fint väder nåå dag så man kan mappa igen smile

/// Micke

Mikael Holmkvist Reschke
mickehr@hotmail.com
paran0id
8 oktober 2009 · 86 Inlägg

Alla tändproblem man kan få med megasquirt består till 99% utav de två små inställningarna för VR-givaren inne i megasquirtets låda.. Lättast är att koppla ur spridare/tändkablar och köra på starten samtidigt som man med ett öga på datorn (varvtalssignal) och en hand som skruvar på inställningarna tills man har en stabil signal.

Fortsätter det kärva så finns alltid möjlighet till att bygga om till hall-givare (Honeywell GT1, art.nr. 73-490-38 hos ELFA) som lämnar mycket mycket bättre triggersignal, använder en sån själv på min 535 turbo smile

Misstänker för övrigt att du inte har en fungerande varvräknare i ditt instrumenthus? Om du har det så har
du lite tur då BMW är lite skumma med deras signal till det.. Finns schema för att bygga en utsignal från
MS'et till varvräknaren, krävs typ ett motstånd och lite vana med en lödkolv smile

323micke
13 oktober 2009 · 262 Inlägg

paran0id skrev:
Alla tändproblem man kan få med megasquirt består till 99% utav de två små inställningarna för VR-givaren inne i megasquirtets låda.. Lättast är att koppla ur spridare/tändkablar och köra på starten samtidigt som man med ett öga på datorn (varvtalssignal) och en hand som skruvar på inställningarna tills man har en stabil signal.

Fortsätter det kärva så finns alltid möjlighet till att bygga om till hall-givare (Honeywell GT1, art.nr. 73-490-38 hos ELFA) som lämnar mycket mycket bättre triggersignal, använder en sån själv på min 535 turbo smile

Misstänker för övrigt att du inte har en fungerande varvräknare i ditt instrumenthus? Om du har det så har
du lite tur då BMW är lite skumma med deras signal till det.. Finns schema för att bygga en utsignal från
MS'et till varvräknaren, krävs typ ett motstånd och lite vana med en lödkolv smile

OKey Får kolla det, men jag har skruvat en hel del på dom små inställningarna sad men de blir inte mkt skillnad sad Men sk kolla.
Nej min org varvräknare funkar inte. jag kör med en 5" varvräknare så det går fin fint big_smile oxå kollar jag ju den som finns i MEGATUNE.

Mikael Holmkvist Reschke
mickehr@hotmail.com
323micke
24 december 2009 · 262 Inlägg

Har fortfarande inte fått rätt på tändningsfelet sad Har kollat allt känns det som, men den vägrar varva mer än 5400varv, mixtrar jag på potensometrarna i boxen blir det bara sämre sad orkar snart inte mer...
Varit inne på att det är givaren som ställer till det!?!?

Undrar om någon har en VR 60-2 givare ( bosch nr: 0261210 ) Till Bmw M20 motorn? Om någon har en liggande så hör av er: mickehr@hotmail.com eller här på gorg. Gärna i västra skåne.

Allt för mig. Jaa jag vet lite tråkig uppdate, men får jag bara bilen att varva så blir det roligare att gå vidare på den smile

GOD JUL ALLA!

/// Micke

Mikael Holmkvist Reschke
mickehr@hotmail.com
323micke
31 december 2009 · 262 Inlägg

Ja.. inte hänt så mkt faktiskt. Väntar på en ny givare också ska jag byta till ett "råt" trigger hjul,dvsa som inte är målat och förfinnat 8-)
Sen hoppas jag det blir bra... Vill verkligen få den att sparka igång på riktigt nu tongue visst den går ju bra nu också men inte kul med en så pass varvvillig motor som inte får flåsa fullt ut sad

Men nu ska man fira nyår big_smile

GOTT NYTT ÅR ALLA och ta det lungt med drickandet och raketer så tar man nya tag nästa år smile

http://i319.photobucket.com/albums/mm466/mickehr/P1020730.jpg

Mikael Holmkvist Reschke
mickehr@hotmail.com
323micke
18 januari 2010 · 262 Inlägg

har byt givare och nu varvar den 6300 men där är de tvärstopp sad
Men de e klart. behöver inte varva mkt mer just nu med så pass org motor (6)

Allt för mig denna ggn smile

Nu väntas fint väder så man kan mappa tongue

/// Micke

Mikael Holmkvist Reschke
mickehr@hotmail.com
Owla
10 mars 2010 · 751 Inlägg

323micke skrev:
har byt givare och nu varvar den 6300 men där är de tvärstopp sad
Men de e klart. behöver inte varva mkt mer just nu med så pass org motor (6)

Allt för mig denna ggn smile

Nu väntas fint väder så man kan mappa tongue

/// Micke

Det fina vädret är redan här wink Bara att ut o mappa nu så man har någon att rådfråga när man själv bygger e30 roll Lycka till nu!

323micke
13 mars 2010 · 262 Inlägg

Owla skrev:

323micke skrev:
har byt givare och nu varvar den 6300 men där är de tvärstopp sad
Men de e klart. behöver inte varva mkt mer just nu med så pass org motor (6)

Allt för mig denna ggn smile

Nu väntas fint väder så man kan mappa tongue

/// Micke

Det fina vädret är redan här wink Bara att ut o mappa nu så man har någon att rådfråga när man själv bygger e30 roll Lycka till nu!

Jao de e fint väder nu, men bilen måste ses över med nya bussningar i bakvagnen då den inte går att hålla rak längre hehe. Sen ska de ut o mappas tändning. Sen blir de köra på banan i malmö den 5maj smile

De e bara att fråga på. Svarar på det jag kan smile

Mikael Holmkvist Reschke
mickehr@hotmail.com
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang