Vilken bil har det bästa originalmonterade Ljudet?

fredda_king Fotograf
7 januari 2009 · 1 319 Inlägg

volvo har vunnit många tester med sitt orginal ljud. mot andra bil märken.

Fotograf.
vårdad bil är bra bil
Janneutanb
7 januari 2009 · 7 271 Inlägg

Det finns inget som är bäst inom ljudsammanhang, allt beror på vad man själv gillar.

Sen tycker många att deras helt felinställda basar som möts upp av ett distande orginalsystem i en 740 låter kanon...
Självklart kommer dessa tycka att många nya bilars orginalsystem är himmelriket.

Bjork OEM <3
7 januari 2009 · 6 957 Inlägg

Volvo har ju begåvats med bra ljud sen S70n kom typ.
Saabs AS3 tkr ja dunkar på bra, Audi är ju på frammarsch..fast de kostar ju lite mer
än Volvo å Saab då big_smile

OEM <3
pars Operatör
7 januari 2009 · 346 Inlägg

Lexus har ju rätt bra ljud i sina lite värre åk.

"kossan" är bara en trimmad familjeräser :)
Volvo 144 "Vera" (1971)
Zahak Prisjägare
8 januari 2009 · 238 Inlägg

Beror ju på vad man är ute efter, och syftar ni på ljudet när man kör bilen (dvs ev med en del bakgrundsljud) eller när bilen står i ett lugnt och tyst garage?

Någon bil med riktigt bra ljudisolering får det vara. Har inte stött på någon originalare som har mött upp än (har nog faktiskt inte suttit i någon bil som har låtit riktigt bra när man kör), men det beror väl på vad man har för måttstock också... Sen har jag väl helt enkelt inte suttit i rätt bilar antar jag tongue

Hasselstrom
8 januari 2009 · 796 Inlägg

Lite nyare passat har faktiskt bra ljud. Opel astra n-joy med om man håller sej till dansband och talböcker...

Kassast originaljud måste väl ändå saab 900 och äldre saab 9000 ha.. usch...

brett ställ, lördakväll!
"Kan de va så att turbon inte får tillräkligt med bensin eller?"
ErnadG
8 januari 2009 · 212 Inlägg

audi s8, bästa ljudet i en bil, har vunnit nu 2 år i rad, ljud värt ca 80.000kr, finns dessutom uppgradering kostar ca 17.000:-

Darkie dARKiE
8 januari 2009 · 5 031 Inlägg

Jag är ingen expert på ljud, men tycker kompisens orginalljud i hans saab 9-3 aero pumpar på riktigt bra.. smile

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
Bossni
8 januari 2009 · 274 Inlägg

Tycker min har ett ganska ok ljud. Annars hadde jag inte köpt den big_smile

http://www.garaget.org/?car=88273&image=802713

KungKjell
8 januari 2009 · 150 Inlägg

måste väll nästan vara någon toyota eller lexus dom har grymt ljud smile

Även den bästa kan göra fel, jag gjorde det en gång
Oxygen
8 januari 2009 · 629 Inlägg

Tycker det är bra ljud i min Alfa 147 med Bose-system och farsans Volvo C30 med High-performance-paketet (näst största).

-Akerfeldt-
8 januari 2009 · 2 638 Inlägg

Alla tycker ju olika men av de bilar jag lyssnat på så tycker jag att vw passat -03 har bra ljud. Farsan hade en passat förut och volvon ligger inte ens i närheten av det ljudet.

Sen finns det ju mycket mera som säkert låter 100ggr bättre än passatens.

Rquired Allmänt envis
8 januari 2009 · 12 512 Inlägg

Lexus mark levinsson sterero går ju inte av för hackor om man säger så, men en Audi A8 med den B&O stereon för en mindre småbil ska/borde va det bäste du kan få orginalmonterat idag.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
PLindblom
8 januari 2009 · 1 200 Inlägg

Rquired skrev:
Lexus mark levinsson sterero går ju inte av för hackor om man säger så, men en Audi A8 med den B&O stereon för en mindre småbil ska/borde va det bäste du kan få orginalmonterat idag.

Lexus' Levinson-system har jag hört desto mer av, men jag tycker inte att det kommer i närheten av B&O-systemet i A8/S8.

Jag fick alldeles nyligen höra att Nakamichi är ett bra märke inom ljudbranschen. De har gjort originalstereon till bland annat Lexus IS200.

ezz4
8 januari 2009 · 313 Inlägg

BMW m5 med extra utrustning ska det vara ruggigt bra ljud i.har för mig att det fanns ljud för 70-80.000kr i den :S

MOR åt gröt,FAR åt helvete!
Rquired Allmänt envis
8 januari 2009 · 12 512 Inlägg

Minister skrev:

Rquired skrev:
Lexus mark levinsson sterero går ju inte av för hackor om man säger så, men en Audi A8 med den B&O stereon för en mindre småbil ska/borde va det bäste du kan få orginalmonterat idag.

Lexus' Levinson-system har jag hört desto mer av, men jag tycker inte att det kommer i närheten av B&O-systemet i A8/S8.

Jag fick alldeles nyligen höra att Nakamichi är ett bra märke inom ljudbranschen. De har gjort originalstereon till bland annat Lexus IS200.

Aldrig hört Audis B&O system, så jämförde dom inte wink
Lexus brukar som sagt ha mkt bra ljud som standard.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
isakare
8 januari 2009 · 272 Inlägg

Så här ser det ut grabbar.

1.Lexus
2.Audi
3.BMW
4.MB
5.Volvo

Notera att den testade Lexus stereon sitter i en IS 250, i LS 460 låter det änu bättre.

Ni som tycker Volvos system låter riktigt bra, borde kanske tvätta öronen wink

http://www.automotorsport.se/biltester/ … 070903.pdf

Åker helst på is =)
Fawve Fotograf
10 januari 2009 · 166 Inlägg

Bose-systemet i den "nya" 9-3:an är inte fel kan jag säga. smile

SAAB - Move Your Mind.
Saab 9-3 Aero Coupé "Nordic Performance" (2001)
klimpan
10 januari 2009 · 2 600 Inlägg

tycker min saab 9-5 me as2 ljudet dunkar bra smile och provade även en volvo s80 och det vra bra ljud där me smile focusen me orginala ljudet låter inte bra orent mera bas än diskant om man säger så tongue låter bättre nu me nya högtalare fram och ny stereo. men slår inte saabens ljud på långa vägar.

gör som jag kör gubba racer=)
Kia Ceed (2014)
Kanelbullen
11 januari 2009 · 1 722 Inlägg

vad kör ni med för musik ?

<----- Gå o kolla på en av Sveriges finaste w123 o lägg en röst o några kommentarer
Mercedes 200 "Bettan" (1985)
Volvo XC70 (2015)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang