Då var 6 st Venom 660cc spridare på väg hem, borde räcka för den effekten jag vill uppnå. Ska även nu i dagarna beställa en BTR och lite AN-slang och kopplingar.
Har ett gäng med skruvar och muttrar till kammarna ligger på BIVA i Norrköping som jag måste hämta ut.
Har ju ledigt mellen 19 dec och 14 jan så förhoppningsvis blir det lite skruva iaf.
Behöver du hjälp med att konvertera dina R33 strålkastare? Skicka PM för mer info Bilen - Min sida - Projekttråden
Fick hem ett paket efter en snabb leverans från H2M Racing. Lite AN-kopplingar och stålomspunnen slang, kommer användas till kylning av turbo och bränslesystemet.
Borde inom de närmsta dagarna få hem spridarkontakterna jag beställt från Japtuning.
Behöver du hjälp med att konvertera dina R33 strålkastare? Skicka PM för mer info Bilen - Min sida - Projekttråden
Fått dit spridare och fuelrail, återstår bara att få hem dom nya spridarkontakterna då det blev fel sort sist.
Farsan kollar så att spridarna passar.
Spridare och fuelrail på plats.
Ska försöka ta mig till garaget en sväng i veckan och kolla så att grenröret med turbon passar och anpassa slangarna till olje- och vattenkylningen till turbon.
Får se om jag plockar med fuelrailen hem och lackar den. Frågen är bara viljen färg det blir! Förslag någon??
Ännu en sväng i garaget har resulterat i att slangarna till olje- och vattenkylning av turbo nu är måttade och klara. Grenrör och turbo provmonterat för att se så allt får plats. Kommer nog få flytta på behållaren för servoolja, men det får bli ett senare problem.
Mycket färger blir det. Fuelrailen fick sitta kvar. Tar en omgång med färgsprutan när allt annat är färdigt.
Blir nog stilltje i garaget ett tag nu, har en rätt stor affär på gång som ev. blir klar nu i veckan.
Jaha, då var det klart att det blir stiltje i garaget ett tag. Har budat på ett parhus och efter som det bara var vi som gjorde det och säljaren var nöjd med budet så är vi nu lyckliga husägare.
Kommer göra lite så pyssel på bilen och förhoppningsvis kommer den att vara färdig till sommaren iaf.
Fråga: Såg att grenröret år avsett för turbomontage ovan, - var har du köpt detta och vet du om det finns motsvarande till GTR:n med dubbelturbo-konstellation
Keep up the good work
"...den som ingen turbo har, han får åka utan bar"
пism●
Liten update då. Va en sväng till garaget igår, monterade ur baksätet. Dock inte börjat måtta för plåten. Ska försöka få tag på pappskiva att göra malla av.