2361
Sök

FredrikF - Nissan Skyline R33 GTS-T

Litet projekt som blev ett stort projekt.

197 721 Visningar
Uppdaterades senast 11 februari 2016
369 Inlägg
17 januari 2011
Trådstartare
Har för mig att den var till något med original högtalarna om jag inte minns fel. tongue

Behöver du hjälp med att konvertera dina R33 strålkastare? Skicka PM för mer info
Bilen - Min sida - Projekttråden

Med-lem
69 Inlägg
17 januari 2011
aah, kunde ha gissat på att de va något till hicas:en.. Eller va trodde du?

..men det är fräckt!

369 Inlägg
17 januari 2011
Trådstartare
Kunde varit vad som helst, fast jag har för  mig att den sitter på kabelstammen som går till högtalarna så helt orimligt är det ju inte. tongue

Behöver du hjälp med att konvertera dina R33 strålkastare? Skicka PM för mer info

Med-lem
69 Inlägg
18 januari 2011
Grymt kul att se bygget! smile

..men det är fräckt!

369 Inlägg
21 januari 2011
Trådstartare
Jaha, eftersom man vill ha lite att göra i det nya garaget så har jag lagt en order på AN6 stålomspunnen slang och en 180 graders AN6 koppling.

Slangen är tänkt till vattenretur från turbon och kopplingen ska jag ha till fuelrailen.

Mr. Tuning e handel
75 Inlägg
23 januari 2011
Maila mig en bild på dina spridare så kan vi sponsra dig med nya snygga spridarkontakter=)

369 Inlägg
23 januari 2011
Trådstartare
Mail skickat. smile

369 Inlägg
9 februari 2011
Trådstartare
Då har mina spridarkontakter kommit, TACK Mr. Tuning för bra service. big_smile

Fick även hem min wastegate som jag köpt via skyline.se

http://i547.photobucket.com/albums/hh449/FredrikFr/Nissan%20Skyline%20R33%20GTS-T/DSCN0219.jpg

369 Inlägg
1 mars 2011
Trådstartare
lill3bror skrev:
nice big_smile

big_smile

369 Inlägg
1 mars 2011
Trådstartare
Var och hämtade en ställbar BTR igår.

http://i547.photobucket.com/albums/hh449/FredrikFr/Nissan%20Skyline%20R33%20GTS-T/DSCN0264.jpg

Inte allt för mycket kvar nu, så förhoppningsvis så kommer jag få fart på skrotet lagom till sommaren. tongue

58 Inlägg
1 mars 2011
Ser bra ut. Hoppas man ser denna på några träffar i sommar wink

369 Inlägg
1 mars 2011
Trådstartare
Chriss3 skrev:
Ser bra ut. Hoppas man ser denna på några träffar i sommar wink

Tackar. big_smile Förhoppningsvis blir det någon träff iaf. tongue

412 Inlägg
1 mars 2011
Läst igenom hela tråden nu, det tog ett tag :p
Riktigt snyggt bygge! Otur med huven och det där i början, men det löste sig vilket saker och ting brukar göra med tiden.
Alla sakerna som du har gjort med bilen, små som stora, är riktigt snygga. Cleant ska det va! Jobba på! Prenumeration lagd!

Lycka till med huset!

MVH
Putte

En häst har en hästkraft! Eller..?!

369 Inlägg
1 mars 2011
Trådstartare
Puttejohnsson skrev:
Läst igenom hela tråden nu, det tog ett tag :p
Riktigt snyggt bygge! Otur med huven och det där i början, men det löste sig vilket saker och ting brukar göra med tiden.
Alla sakerna som du har gjort med bilen, små som stora, är riktigt snygga. Cleant ska det va! Jobba på! Prenumeration lagd!

Lycka till med huset!

MVH
Putte

Stort tack, alltid kul när folk uppskattar det man gör. Då vet man iaf att man inte är helt ute och cyklar. ;P

1 397 Inlägg
2 mars 2011
jag hoppas verkligen vi får se den i norrköping i sommar !! smile nu när man har en likadan

369 Inlägg
2 mars 2011
Trådstartare
Absolut. big_smile

369 Inlägg
18 mars 2011
Trådstartare
Efter ett par dagar i fjällen var jag och hämtade ut detta idag.

http://i547.photobucket.com/albums/hh449/FredrikFr/Nissan%20Skyline%20R33%20GTS-T/DSCN0319.jpg

Kolfiberfolie, kommer pryda instrumentpanel och delar av dörrsidorna.

369 Inlägg
26 april 2011
Trådstartare
Knuffar upp tråden lite. tongue

Monterade BTR:en ikväll, fick tillverka ett litet fäste för att få den att sitta som jag ville. Även fått dit slangarna till bränslereturen. Nu återstår bara slang från filtret till fuelrailen sen är bränslesystemet klart. Bilder kommer, hade bara mobilen med mig.

Imorn hämtas pinnbultar till grenröret, får passa på att köpa brickor och muttrar och sen åker grenröret dit.

Går och väntar på fläns, nippel och packning till oljereturen på turbon som är beställt från GIK Turbo. Förhoppningsvis kommer det med posten imorn.

1 397 Inlägg
27 april 2011
kul att höra big_smile Lycka till.. vi vill ju se den på gatorna nu!!!

Sök