Slangarna klarar det, men det som färdas i blir ju galet varmt. Oljan som ska kyla din turbo är pissvarm när den kommer fram och så kocksar det igen i slangen till slut, och vattnet blir ju också uppvärmt.. Finns fiffiga fodral man trär över slangar så är problemet ur världen
Jaha, vad händer här då?? Jo grenröret är på plats, passform sissådär. Blir till att försöka få tag på ett annat alternativt köpa ny fläns och svetsa om, men nu får det sitta så bilen kan köras iaf. Lön nästa vecka så blir till att beställa hem lite delar. Går nu och väntar på DEI värmekrage från Dalhems.
Behöver du hjälp med att konvertera dina R33 strålkastare? Skicka PM för mer info Bilen - Min sida - Projekttråden
Var och hämtade lite saker idag, bla dess 10" fläktar. En ska vara termostatstyrd och en kommer ha en switch inne i kupén.
Bland sakerna som jag hämtade fanns också en plugg och två AN6 hanar till BTR:en. Så nu sitter rätt kopplingar på rätt plats.
Väntar nu på värmekragen från Dalhems, när det kommit tänkte jag att turbon skulle på plats. Om jag nu får isär den vill säga. Tips någon?? Avgashuset sitter fel mot hur oljereturen ska vara. behöver få isär den så jag kan vrida allt rätt. Men avgashuset sitter som berget. Kan man värma avgashuset och sen försöka få isär det?? Någon som har bra tips??
Varit i kontakt med BIVA Norrköping och beställt alla skruvar, muttrar och brickor till kamöverfallet, böra vara hemma inom två-tre veckor.
Behöver du hjälp med att konvertera dina R33 strålkastare? Skicka PM för mer info Bilen - Min sida - Projekttråden
Jag skulle rekomendera att du termostatstyr den fläkt som sitter närmast in- och utloppet i kylaren. Jag har själv börjat fundera på hur dessa kylare är uppbyggda. Jag har en liknande kylare som dig och jag funderar fan på om det inte bara är så att vattnet kommer in i toppen och sen rinner snabbaste vägen ner till utloppet. För när min bil stått på ett tag så var ena sidan asvarm medans den andra sidan var sval.
Slutspurten nu. Beställde 100 cells race kat, flexrör och fläns till WG så att avgassystemet kan börja svetsas snart. Har även en återcirkulerande dump på väg hem.
Koppling och växellådan ska på inom en snar framtid, skulle bara behöva få tag på ett centreringsverktyg. Någon i Norrköpingstrakten som kan låna ut??