2349
Sök

FredrikF - Nissan Skyline R33 GTS-T

Litet projekt som blev ett stort projekt.

197 712 Visningar
Uppdaterades senast 11 februari 2016
369 Inlägg
6 maj 2012
Trådstartare
Oh yes!! smile

Behöver du hjälp med att konvertera dina R33 strålkastare? Skicka PM för mer info
Bilen - Min sida - Projekttråden

836 Inlägg
6 maj 2012
Skön känsla eller? tongue

369 Inlägg
6 maj 2012
Trådstartare
Ja det kan man väl säga. big_smile

Behöver du hjälp med att konvertera dina R33 strålkastare? Skicka PM för mer info

369 Inlägg
9 maj 2012
Trådstartare
Live update från garaget.

Håller på med lite lackjobb + plus att mina egna strålkastare ska bli iordninggjorda. Måste få dom klara tills imorn då jag ska iväg med bilen och få tändningen rätt och avgassystemet måttat. Även skärmarna ska dit, så imorn kommer det så ut som en bil igen. tongue

369 Inlägg
11 maj 2012
Trådstartare
Snacka om att snubbla på mållinjen. Har haft bilen iväg för svetsning av downpipe och en bit av avgassystemet. Det blev riktigt bra, så bara köra hem och parkera i garaget. Eller??!! Nä då, skjuter en bränsle slang vid soppa filtret, dit med ny slang och lite justering av bränslettrycket, bilen går väl så där kan man säga. Upptäcker sen att det läcker olja, igen. Denna gång från returen i turbon. Så bara att bogsera hem bilen imorn och börja riva. tongue sad

Stort tack till alla inblandade ikväll och särskilt till Magnus som höll tålamodet uppe.

829 Inlägg
11 maj 2012
Nae fyfan.. blev så nöjd för din skull när allt fungerade som det skulle sad

369 Inlägg
11 maj 2012
Trådstartare
Ja lite trist är det allt, men ska inte ta allt för lång tid att fixa. Ska upp och hämta bilen strax sen är det bara riva.

369 Inlägg
11 maj 2012
Trådstartare
Ny dag, nya möjligheter.

Fcik hjälp av Magnus att bogsera hem bilen i förmiddags, så var det bara att börja riva toppen igen.

Så här ser det ut för tillfället, ska lossa insuget och toppbultarna innan jag kan lyfta av toppen. Får se om jag hinner det imornkväll, ska nämligen på dop på dagen imorn.

http://i547.photobucket.com/albums/hh449/FredrikFr/Nissan%20Skyline%20R33%20GTS-T/DSCN2436.jpg

Tog några halv bra bilder på avgasystemet också. (tänk så mycket enklare allt skulle vara med en pelarlyft i garaget)

http://i547.photobucket.com/albums/hh449/FredrikFr/Nissan%20Skyline%20R33%20GTS-T/DSCN2434.jpg

http://i547.photobucket.com/albums/hh449/FredrikFr/Nissan%20Skyline%20R33%20GTS-T/DSCN2433.jpg

Grillfest ikväll så nya tag imorn.

922 Inlägg
12 maj 2012
Vf riva toppen ingen ?

sponsor
www.Speeding.nu performance parts
www.vianor.se Vianor Borås

369 Inlägg
12 maj 2012
Trådstartare
Oljereturen läcker, men har ev lösning på problemet.

922 Inlägg
12 maj 2012
Precis dörför ja undra vf lyfta toppen olje returen till turbon  ä la inga problem fixa utan lyfta toppen

sponsor

369 Inlägg
12 maj 2012
Trådstartare
Va lite otydlig, det är den extra returen på baksidan av toppen som läcker.

922 Inlägg
12 maj 2012
O kej förstår  inte lite dumt riva topp endå ä det juh byte toppackning

sponsor

369 Inlägg
13 maj 2012
Trådstartare
Jo men jag kommer inte åt att åtgärda problemet utan att ta bort toppen

922 Inlägg
13 maj 2012
Lossa motorfästena o vxl låds balen o lyft motor o dra den framåt10 cm  vet det ä extremt trångt o pilla med returen bak på toppen  men tänkte så du slipper byta toppackning riva kamrem osv osv

sponsor

369 Inlägg
13 maj 2012
Trådstartare
Smart. Tack för tipset. :-)

369 Inlägg
15 maj 2012
Trådstartare
Har börjat låssa lite runt motorn för att kunna lyfta och flytta fram den, tanken är att det ska göras imorn. Så får vi hoppas att vi kan få returen tät.  Har även bytt ut den stålomspunna bränsleslangen till vanlig gummislang som tål tryck ordentligt.

Kommer uppatering imorn kväll igen.

922 Inlägg
15 maj 2012
FredrikF skrev:
Har börjat låssa lite runt motorn för att kunna lyfta och flytta fram den, tanken är att det ska göras imorn. Så får vi hoppas att vi kan få returen tät.  Har även bytt ut den stålomspunna bränsleslangen till vanlig gummislang som tål tryck ordentligt.

Kommer uppatering imorn kväll igen.

låter bra hoppas det löser sig nu

sponsor

369 Inlägg
15 maj 2012
Trådstartare
Det ska det nog göra. tongue

Sök