Lyfte motorn idag. blev gott om plats för att undersöka läckaget, är dock lite osäker vart det kan komma ifrån. Returen ska tätas ytterligare och en ny nippel med en ordentlig slangklämma ska dit. Förhoppningsvis ska det räcka.
Kände även runt halvmånarna till kammarna, dom ska bytas för att vara på säkra sidan att det är tätt även där.
Just nu ser det ut så här i garaget. Varför har man alltid för litet garage??!!
Behöver du hjälp med att konvertera dina R33 strålkastare? Skicka PM för mer info Bilen - Min sida - Projekttråden
Ikväll är det garagedags, tänkte göra klart allt för mappning. Har dock inte fått tag på någon Datalogit än, har en vecka kvar annars får jag flytta fram mappningen.
Behöver du hjälp med att konvertera dina R33 strålkastare? Skicka PM för mer info Bilen - Min sida - Projekttråden
Nu är bilen i princip klar för mappning, åter står att fästa upp kylaren, slang mellan WG och laddtryckstyrningen och så montera tillbaka växelspaken efter påfyllnad av olja.
Nu är problemet med kabel och progam till mappning löst. Åker till Stockholm på söndag och hämtar ett FC Datalogit som jag ska hyra. Tackar Marcus för hjälpen.
Ja gjorde det o mitt spjäll hus läckte. Mkt ser likvärdigt ut som ditt
Fick fräsa i kapslade lager på axel till spjället
Är verkligen rekomndera att ha 100 trycksystem då mappningen blir grymt mkt stabilare o bättre genom detta Trodde absolut ite mitt system skulle läcka nått alls men. Det gjorde det som sagt o relativt mkt. Me
Hur gåre för dig nu då! Vore kul o se den på gatorna i sommar bytte du inte allt när du väl höll på? (Har inte hunnit läsa igenom projektet). Lycka till !
Går väl hyffsat, bytte toppackning men har plockat bort toppen en gång så den kan ha blivit skadad då. Monterar en ny för att vara på säkra sidan. Ska se om jag hinner nu i veckan så bodre den bli körklar till efter helgen.
Då var det dags igen, håller på att förbereder inför motorlyftet. Kommer lyfta ur motorn för att täta tråget, byta diverse kopparpackningar och snygga till motorrummet då det blivit ganska slitet efter allt skruvande.
Så här ser det ur för tillfället.
Testade även att foliera fjäderbensstaget, får se om det får sitta kvar.