2392
Sök

FredrikF - Nissan Skyline R33 GTS-T

Litet projekt som blev ett stort projekt.

197 690 Visningar
Uppdaterades senast 11 februari 2016
58 Inlägg
17 oktober 2013
Grymt bygge! Får jag fråga ifall fuelrailen du använder passar original-insug? Har allt hemma men inte börjat skruva för iår ännu. Hade varit bra att veta ifall jag måste beställa ett likadant insug som du använder. Ska nämligen ha dit gtr-spridare.

369 Inlägg
17 oktober 2013
Trådstartare
Skribibber skrev:
Grymt bygge! Får jag fråga ifall fuelrailen du använder passar original-insug? Har allt hemma men inte börjat skruva för iår ännu. Hade varit bra att veta ifall jag måste beställa ett likadant insug som du använder. Ska nämligen ha dit gtr-spridare.

Vad jag vet så ska den vara bolt-on på RB25:an, så den borde passa originalinsug. Tänk på att om du ska montera gtr-spridare på RB25:an så måste du ha motstånd, eftersom det är hög-ohm spridare original och låg ohm på GTR.

Behöver du hjälp med att konvertera dina R33 strålkastare? Skicka PM för mer info
Bilen - Min sida - Projekttråden

58 Inlägg
17 oktober 2013
FredrikF skrev:
Skribibber skrev:

Vad jag vet så ska den vara bolt-on på RB25:an, så den borde passa originalinsug. Tänk på att om du ska montera gtr-spridare på RB25:an så måste du ha motstånd, eftersom det är hög-ohm spridare original och låg ohm på GTR.

Okej.. Får lösa det. Du råkar inte veta skillnaden i ohm så man köper rätt motstånd?

369 Inlägg
18 oktober 2013
Trådstartare
Nej tyvärr inte. Släng iväg frågan på skyline.se så får du garanterat svar. smile

Behöver du hjälp med att konvertera dina R33 strålkastare? Skicka PM för mer info

369 Inlägg
18 oktober 2013
Trådstartare
Nej tyvärr inte. Släng iväg frågan på skyline.se så får du garanterat svar. smile

58 Inlägg
19 oktober 2013
FredrikF skrev:

Får helt enkelt bli andra spridare smile vill ha så mycket "bolt on" som möjligt.

369 Inlägg
30 juni 2014
Trådstartare
Till salu. Kom och fynda!!

41 Inlägg
30 juni 2014
Skribibber skrev:
FredrikF skrev:
Skribibber skrev:

Okej.. Får lösa det. Du råkar inte veta skillnaden i ohm så man köper rätt motstånd?

rb25 har sidmatade spridare, rb26(gtr) har topmatade spridare.
gtr spridare funkar inte i rb25 om du inte kör greddy insug.
Kan dock rekomendera att du köper värre spridare än gtr, dom är bara på 444cc,
dina original har jag för mig är 370cc så det är inte mycket till uppgradering. smile
Senast redigerat av danorano (30 juni 2014)

369 Inlägg
1 juli 2014
Trådstartare
GTR spridare funkar ju på original RB25 insug om man kör med toppmatad fuelrail. Men som du skriver så är det ju ingen större uppdatering att gå från 370cc till 444cc.

danorano skrev:
Skribibber skrev:
FredrikF skrev:

rb25 har sidmatade spridare, rb26(gtr) har topmatade spridare.
gtr spridare funkar inte i rb25 om du inte kör greddy insug.
Kan dock rekomendera att du köper värre spridare än gtr, dom är bara på 444cc,
dina original har jag för mig är 370cc så det är inte mycket till uppgradering. smile

369 Inlägg
3 mars 2015
Trådstartare
Fick tummen ur och beställde nya tändspolar från Mr. Tuning, får passa på att tacka för snabb och bra service.  big_smile

Så nu ska vi se om det blir någon skillnad mot mina gamla slita spolar.

http://i547.photobucket.com/albums/hh449/FredrikFr/Nissan%20Skyline%20R33%20GTS-T/DSC_0280_zpseh16lc6l.jpg

1 397 Inlägg
4 mars 2015
Kul att du fortsätter! Trodde du hade lagt ner smile

369 Inlägg
4 mars 2015
Trådstartare
Nej då. Bara varit lite för mycket husrenovering för att bilen ska hinnas med, men nu så!!

369 Inlägg
8 mars 2015
Trådstartare
Nya spolarna monterade och bilen startad, blev skillnad direkt. Dock så får motorn för mycket soppa så den surar ner sig. Afr värdet ligger runt 10.5 på tomgång. Så nu blir det till att boka tid för mappning. (-:

369 Inlägg
24 mars 2015
Trådstartare
Slipa-Slipa-slipa.... Färdig med en fälg nu iaf. Här lite bilder på skillnaden.

http://i547.photobucket.com/albums/hh449/FredrikFr/Nissan%20Skyline%20R33%20GTS-T/DSC_0289_zps21wnbteq.jpg

http://i547.photobucket.com/albums/hh449/FredrikFr/Nissan%20Skyline%20R33%20GTS-T/DSC_0302_zpsj1ovu7po.jpg

http://i547.photobucket.com/albums/hh449/FredrikFr/Nissan%20Skyline%20R33%20GTS-T/DSC_0301_zpscedfo0nw.jpg

Funderar dock fortfarande över färgen på centrumet, går i tankarna att testa plasti dip. Någon som har några erfarenheter??

369 Inlägg
9 april 2015
Trådstartare
Lastat och klart, nu beger vi oss till Gzon.  big_smile

http://rs547.pbsrc.com/albums/hh449/FredrikFr/Nissan%20Skyline%20R33%20GTS-T/DSC_0308_zpsxmmsjrgj.jpg~320x480

369 Inlägg
10 april 2015
Trådstartare
Haft bilen hos Gzon idag för mappning, han fick dock avbryta då spridarna strular. Nya Delphi 525cc beställda sen kör vi igen.

1 397 Inlägg
12 april 2015
Segt sad Varför valde du Gzon? (ingen kritik i valet, utan bara en fråga om varför)

369 Inlägg
12 april 2015
Trådstartare
För att AG:s inte ville mappa Apexi pfc. Så då blev det Gzon.

1 397 Inlägg
13 april 2015
Ah, så kan de va! Du blir nog lika nöjd ändå! Ska bli kul att äntligen få se din bil ute

369 Inlägg
13 april 2015
Trådstartare
Ja det ska jag nog bli. Han kan ju sin sak. smile

Sök