Kostnader för en hellackering ?

Boostrider Försöker iaf
10 januari 2009 · 1 998 Inlägg

5700kr betalade ja för epoxygrund, röd metallic/pearl, svart till huven och klarlack å detta va inkl arbete å lack.

Hade ju demonterat allt, spacklat å slipat allt såå bra ja kunde. Å de va inte mycke som behövde göras mer än att maksera då.

Detta va såklart svart. Eftersom han har ett garage som ä gjort för å lacka i men de ä ingen lackbox så fick ja en rinning i klarlacken på framskärmen längst ner. Men va ju 7 cm från backen så inte lätt å komma åt ordentligt. Sen 2 dammkorn på taket. Inge apelsin eller något. 9 lager klarlack. Alla lager mellanslipades.


Kolla i mitt galleri på 142an


Ska man lämna bort allt tar han bortåt 5-6k för bara arbete
Så hör dig för. Svart ä bättre då de blir billigare wink

Be a good person. Be a Persson
Bmw, kärlek vid första bakvagnskastet
Volvo 244 GL/T Turbo "Back to the 80s" (1990)
smiler
10 januari 2009 · 672 Inlägg

De priset kan nog ingen förvänta sej dock...

Damn Smiler did you just smile? Hell yeah i did =)
/Thomas.
Tuffhaggman
10 januari 2009 · 864 Inlägg

Boostrider skrev:
5700kr betalade ja för epoxygrund, röd metallic/pearl, svart till huven och klarlack å detta va inkl arbete å lack.

Hade ju demonterat allt, spacklat å slipat allt såå bra ja kunde. Å de va inte mycke som behövde göras mer än att maksera då.

Detta va såklart svart. Eftersom han har ett garage som ä gjort för å lacka i men de ä ingen lackbox så fick ja en rinning i klarlacken på framskärmen längst ner. Men va ju 7 cm från backen så inte lätt å komma åt ordentligt. Sen 2 dammkorn på taket. Inge apelsin eller något. 9 lager klarlack. Alla lager mellanslipades.


Kolla i mitt galleri på 142an


Ska man lämna bort allt tar han bortåt 5-6k för bara arbete
Så hör dig för. Svart ä bättre då de blir billigare wink

Köper man en sportbil för 100k+ så är det nog värt att pröjsa för en riktig lack, fri från rinningar och dammkorn...

ErikJohansson
10 januari 2009 · 174 Inlägg

Bjork skrev:

Dawe_A skrev:

Bjork skrev:

F-låt chefen.. roll Sen undrar ja va du menar med tid? Har bråttom när du surfar? tongue

Till Dawe_A va väl inte meningen att vara så grotesk men alla kan ha en dålig dag. F-låt för detta!

I varje fall, hur mkt erfarenhet har du av grundarbeten? De vore väl ganska så tråkigt
om förarbetet inte blir 100% (även om de känns så) å så kommer lacken på...ja du fattar nog.

Ja tog priset 25 000kr dels för att min arbetskamrat driver lackeringsfirma å ja fråga honom igår
kväll/natt när du la upp tråden..

Sen ska du ha solid?metallic? antal lager klarlack (han räkna på 2 till 3 lager) du får ge lite
info hur lång/bred bilen är? X antal bulor?

Räkna högt med priset så du inte tror att de kostar säg 15 papp å sen kostar de 10 till..
Bästa i ditt fall vore att sätta ut en Efterlysning på Garaget, Blocket osv.

Mvh

Hehe, du är förlåten wink.


Okej! Jag har inte rikitgt bestämt mig för vilken lack jag tänker lacka kommande bil i, men jag har alltid varit väldigt förtjust i jägermister orange, metallic hade nog sett tjusigt ut!  Ang priset så hade jag som sagt räknat med ca 30.000kr  +/- några tusingar så jag antar att det inte är så illa pinkat!

Mvh!

Neä de e ju bara ett plus då ifall de blir billigare.
Men har du med andra ord köpt en bil?

tydligen inte eftersom hans skrev kommande bil :p

lelleal
14 januari 2009 · 1 150 Inlägg

ja gav 9500 för en hellackering med slipning utav en riktig lackerare!de gäller att ha kontakter annars blir de dyrt smile

Audi Urquattro "Bilsport 12" (1983)
LordLife
14 januari 2009 · 998 Inlägg

En FD kompis skulle lacka om sin mercedes på samma lackfirma jag praktiserade på dom ville ha 10k med slipning och allt annat. Han skulle ha svart. Och detta är en stor firma här i göteborg, gör skit bra arbeten.
Men när jag lämnade in min bil så kostade det 3k att lacka en helt ny tanklucka, så det är stor skillnad på priser.
Bästa är att åka dit eller ring dom och fråga.

it looks like the one that once did the wanting suddenly wants to be wanted by a different wanting that has a want of wanting that has never been wanted for the sake of wanteness.
Cruizr
14 januari 2009 · 417 Inlägg

Du har PM

Mvh/Jocke

Germax
14 januari 2009 · 12 086 Inlägg

Det va ett tag sen de va en lackfråga i forumet så jag blev inte lika förbannad den här ggn, men jag hänvisar ändå till de 250st trådarna som redan finns om hur mkt en lack kostar.

BESHAN Orginal är för gubbjävlar!
14 januari 2009 · 245 Inlägg

varför tjacka en kärra som är i behov av en ny lack?..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang