Audi eller Bmw

Black Knight
30 mars 2005 · 711 Inlägg

Daniel skrev:
M3an är ju också bara en hottad familjebil, även om den har snyggare föräldrar.

Är M3 en familjebil? Möjligen M3-E36 Limo, annars Coupén är en sportbil utan tvekan.

Det är nog bäst att nån låser den här tråden innan jag blir alltför upprör av massa nonsens jag läser här, M3 familjebil? *asg* big_smile, det verkar finnas en hel del ynglingar med testostronbesvär här. Chrizz lås tråden om du kan, tack på förhand!

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle
MrVain
30 mars 2005 · 904 Inlägg

Black Knight  inte lite insöad på BMW du är wink

Både på M och RS bilarna är ungefär samma saker gjort för att skilja på utseendet mot De vanliga 3 och A serien...

Skärmbreddad. Större fälgar orginal, annan front och bak kjol och avgasröret.
Även emblem bak och fram detta är vad man ser.

Och Gemene man ser oftast inte skillnad på dessa saker sålänge de inte ser emblemen så är det tyvärr.

Och det är även så att RS modellerna drar M modellerna fram tills nu då BMW presenterat nya M5 och M6 de är nu herren på täppanm men hur länge?

Effektkriget kommer fortsätta, nya RS4 är värre än M3an
Nyar RS6 kommer säkerligan vara värre än M5/M6, men än sen?
Sedan kommer AMG med ny modell och cirkusen kommer fortsätta, att BMW är väst just nu är det bara att njuta av för det kommer inte att hålla sig för evigt wink

Du skrev även att vad spelar det för roll att det finns 600hk Audis när det finns 1000 hk M5 smile
Det finns också 1200hk Supror i landet som snart är nere och snuffar på 8:or på Strippen wink Japaner kan nästan mer morot mässigt än övriga världen. Just Supran är nog den bil som pallar mäst effekt från grunden!

Måste bara säga också att det går väll även en Grönmetallic S2 med 800hk som gör 9:or? wink Men så också en viss M3 som snart är nere på 8:or.



Åter till Topic tycker jag, hur ni än vrider och vänder på det så är bilarna mycket lika. Audi A6 vart årets bil föresten. S4a motorn är bland de 10 bästa motorerna 2004 Så så dåliga är nog inte byggarna i Ingolstadt.

De ska va gött å leva
quattromaniac
30 mars 2005 · 97 Inlägg

Black Knight skrev:
Dj_Aleks //

Vad vill du egentligen sagt med dina "hihi, fatta då minen på alla M3 åkare när dom blir frånåkta av din sk "familjebil" *fniss*" hur gammal är du?

Du har fått allting om bakfoten, det hänger inte på bara H-krafterna. Betalar jag så mycket pengar vill jag fan synas också, vem bryr sig om en hottad h-gårdsvagn som åker runt med 600hk? I övrigt finns det även hottade ///M bilar som käkar RS6, bland annat M5 med 1000hk som fanns med i bilsport  tidningen för en eller 2 veckor sedan. Den som väljer en ///M3 tänker inte endast på HK  det finns redan tillräckligt i M3an, man väljer den helt eneklt för att den är en supersnygg sportbil.

Som sagt, jag åker hellre en brutalsnygg blickfångare med grymt bra motoreffekt än en jäddrans kombi som är genmanipulerad med en porsche,  Visst är de snygga också för sin klass, men de har absolut ingenting och hämta gentemot en M3, förutom de hk som den är hottad med.

Det är bara att inse att denna tråden spårade ur redan när förrsta inlägget kom.......
Va ju inte direkt oväntat att det skulle bli sandlåde klass på resonemanget.... Påminner lite om "min pappa är starkare än din!"
Självklart har alla olika smak å behov vad gäller bilar!
Håller med om att S2:an inte är så kul i kurvorna original på grund av tyngd,bromsar m.m Men jag skulle ändå inte tveka på en sådan igen om jag va tvungen att välja mellan en M3:a å S2 wink Kan även tillägga att min uppfattning är att en RS2:a syns bra mycket mer än en M3....men det är ju min åsikt wink
Denna tråden skulle ha låsts för länge sedan igentligen......

A7 quattro 3.0tdi -11
Bilder
mrcelica
30 mars 2005 · 1 639 Inlägg

OM M3 är en sportbil är även 318,320,325 osv sportbilar, för det är samma kaross... Om M3 är familjebil så är även de övriga det p.g av ovanstående, så är det bara, det blir inte en sportbil för man breddar skärmar, sätter dit stummare och lägre fjädrar samt en värre motor i en bil som spänner från en 1.8 liters modell med 5 dörrar till en coupe med 300
hk, ska det vara så svårt att greppa detta, och varför måste fina snabba bilar vara sportbilar ????

M3 är alldeles för anonym och lik övriga 3-serien, därför ser gemene man inte skillnad på en 318 från 92 för 20k och en m3 från 97 för 120k tyvärr...
Likadant med Audis S modeller, ingen som inte är extra bilintresserad ser skillnad... Betalar man mycket cash för en bil med muskler gör det ju inget om det syns... Om det gäller tyska bilar så tacka vet jag MB's prestandabilar, där syns det att det finns pulver under huven....
Å andra sidan kan det ju vara bra för den icke välbnesuttne att kunna köpa en 318 med div m3 gojs för runt 20k och veta att de flesta inte ser att det är fejk... smile

Senast redigerat av mrcelica (30 mars 2005)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Black Knight
30 mars 2005 · 711 Inlägg

mrcelica skrev:
OM M3 är en sportbil är även 318,320,325 osv sportbilar, för det är samma kaross... Om M3 är familjebil så är även de övriga det p.g av ovanstående, så är det bara, det blir inte en sportbil för man breddar skärmar, sätter dit stummare och lägre fjädrar samt en värre motor i en bil som spänner från en 1.8 liters modell med 5 dörrar till en coupe med 300
hk, ska det vara så svårt att greppa detta, och varför måste fina snabba bilar vara sportbilar ????

M3 är alldeles för anonym och lik övriga 3-serien, därför ser gemene man inte skillnad på en 318 från 92 för 20k och en m3 från 97 för 120k tyvärr...
Likadant med Audis S modeller, ingen som inte är extra bilintresserad ser skillnad... Betalar man mycket cash för en bil med muskler gör det ju inget om det syns... Om det gäller tyska bilar så tacka vet jag MB's prestandabilar, där syns det att det finns pulver under huven....
Å andra sidan kan det ju vara bra för den icke välbnesuttne att kunna köpa en 318 med div m3 gojs för runt 20k och veta att de flesta inte ser att det är fejk... smile

Du har missat en hel del beträffande 318 vs M3, jag föreslår att du går en sida bakåt och läser vad jag skrev om just 318 vs M3. Om inte, öppna ögon nästa gång du ser en M3 memorisera och sedan jämför det med en 318.

Men däremot kan jag inte se någon skillnad på exempelvis en Celica med 1,8L motor från 95 eller nåt och din bil.  Din bil kan lika gärna vara en 1,8 liters med typ 100hk eller hur?

Senast redigerat av Black Knight (30 mars 2005)

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle
mrcelica
30 mars 2005 · 1 639 Inlägg

Nä Celicorna ser likadana ut förutom GT4an som har annan front o huv...

Och du har rätt min är en 1.8l (ST) finns även (2.0) GT...
Och för den oinvigde kan det vara svårt att se större skillnad mellan årsmodell 94-99...

Men det kvarstår ändå fakta att M3'an är alldeles för lik de billigare modellerna...

Senast redigerat av mrcelica (30 mars 2005)

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
quattromaniac
30 mars 2005 · 97 Inlägg

Black Knight! Att du tycker det är stor skillnad mellan en 318 å M3 beror förmodligen på grund av att du kan en hel del om just BMW..... Av samma själ tycker jag det är stor skillnad mellan en A6 vs RS6 wink Förutom gälarna på nyare M3 så är det väl inte nå fler skilnader på en M# mot en RS? Eller har jag missat nått?

A7 quattro 3.0tdi -11
Bilder
Black Knight
30 mars 2005 · 711 Inlägg

mrcelica skrev:
Nä Celicorna ser likadana ut förutom GT4an som har annan front o huv...

Och du har rätt min är en 1.8l (ST) finns även (2.0) GT...
Och för den oinvigde kan det vara svårt att se större skillnad mellan årsmodell 94-99...

Men det kvarstår ändå fakta att M3'an är alldeles för lik de billigare modellerna...

Så du menar att
http://www.blocket.se/view/4672383.htm? … amp;city=0
eller den...
http://www.blocket.se/view/4631312.htm? … amp;city=0

Liknar den,
http://www.blocket.se/view/4675636.htm? … amp;city=0



Eller de äldre modellerna av M3 (E30)
http://www.autopower.se/galleri/bilder/925_2.jpg
http://www.autopower.se/galleri/bilder/925_1.jpg
http://www.autopower.se/galleri/bilder/522_2.jpg
Notera bakskärmen, och ja, de är original, så ser de ut vid sidan dessa E30 M3or.

kom inte och säg att den ser ut som den här...
http://www.blocket.se/view/4289793.htm? … amp;city=0

Senast redigerat av Black Knight (30 mars 2005)

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle
mrcelica
30 mars 2005 · 1 639 Inlägg

Jo ungefär.... smile

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
CeeJay fattig student
30 mars 2005 · 3 Inlägg

Black Knight skrev:
Tyska status bilar:

Porsche
Mercedes
BMW

Så valet är enkelt.

Vill du ha en Tysk "svensson-bil" då väljer du:
Audi
Opel
VW
...

Jag tror att mr Black Knight känner sig hotad av Audi, jag menar: Worlds best Car of the year (A6) Världens bästa motor (4,2L V8 i tex S4)
Han kan ju omöjligen jämföra Audi med Opel... suck, jag ger upp!
Audi regerar, that´s it!

**CeeJay**
quattromaniac
30 mars 2005 · 97 Inlägg

Den det skilljer minst på är väl just e36? Det är ju även den som fortfarande är vanligast att plocka på "M3" prylar på..... Eller har jag fel?
Vad gäller e30 så finns det ju rätt många "repliker " av dem oxå......
Men det problemet gäller ju som sagt inte bara BMW Folk kommer väl alltid att vilja "uppgradera" sina bilar så de ser exlusivare ut än de är...... Alltid lika trist å höra: "ähh dom där går ju inget! En sån körde jag ju ifrån med min saab turbo!" när de egentligen gasat mot en audi 80 avant med RS2front wink

Senast redigerat av quattromaniac (30 mars 2005)

A7 quattro 3.0tdi -11
Bilder
Black Knight
30 mars 2005 · 711 Inlägg

mrcelica skrev:
Jo ungefär.... smile

Det gör inget du lär dig med åren.wink

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle
Black Knight
30 mars 2005 · 711 Inlägg

quattromaniac skrev:
Den det skilljer minst på är väl just e36? Det är ju även den som fortfarande är vanligast att plocka på "M3" prylar på..... Eller har jag fel?
Vad gäller e30 så finns det ju rätt många "repliker " av dem oxå......
Men det problemet gäller ju som sagt inte bara BMW Folk kommer väl alltid att vilja "uppgradera" sina bilar så de ser exlusivare ut än de är...... Alltid lika trist å höra: "ähh dom där går ju inget! En sån körde jag ju ifrån med min saab turbo!" när de egentligen gasat mot en audi 80 avant med RS2front wink

Jag har svårt och tro att folk skulle lägga ner pengar på att göra om en 318 E30 till en M3E30 enbart utseendemässigt, det är inte bara köpa en kjol, man måste göra om hela karossen. Det är andra mått på nästan allting på en M3 E30 och en vanlig E30. Det krävs rätt ögon för att se sånt.

Beträffande E36, så tycker jag även där finns det skilnader än en vanlig E36, kjolen, motorhuven är bredare dessutom ska man inte glöma interiören i M bilarna. Där är det stor skillnad.

Oo=00=oO
http://www.garaget.org/?car=1182
Blow My Whistle
quattromaniac
31 mars 2005 · 97 Inlägg

Har rullat en cab å minst en "vanlig" replika bara här i Gävle smile Cabben va blå med flames...... Den andra va gul!
Har ju funnits färdiga satser med M3stuk till E30! Nåja skit samma.....

A7 quattro 3.0tdi -11
Bilder
Dj_Aleks
31 mars 2005 · 111 Inlägg

Black Knight skrev:
Dj_Aleks //

Vad vill du egentligen sagt med dina "hihi, fatta då minen på alla M3 åkare när dom blir frånåkta av din sk "familjebil" *fniss*" hur gammal är du?

Du har fått allting om bakfoten, det hänger inte på bara H-krafterna. Betalar jag så mycket pengar vill jag fan synas också, vem bryr sig om en hottad h-gårdsvagn som åker runt med 600hk? I övrigt finns det även hottade ///M bilar som käkar RS6, bland annat M5 med 1000hk som fanns med i bilsport  tidningen för en eller 2 veckor sedan. Den som väljer en ///M3 tänker inte endast på HK  det finns redan tillräckligt i M3an, man väljer den helt eneklt för att den är en supersnygg sportbil.

Som sagt, jag åker hellre en brutalsnygg blickfångare med grymt bra motoreffekt än en jäddrans kombi som är genmanipulerad med en porsche,  Visst är de snygga också för sin klass, men de har absolut ingenting och hämta gentemot en M3, förutom de hk som den är hottad med.

jadu lille vän...om du inte fattat att ja DRIVER med dig så kanske de är dags o göra det nu....
Att övertala dig annat än de DU tror på är helt omöjligt, du är för insnöad helt enkelt, jag likaså, fast åt andra hållet...vilket innebär att vi inte kommer komma NÅGEVART alls! De jag däremot har fattat som ja tror DU har missat är att man faktiskt kan ha lite kul åt de här, de blir ändå inget mer än pajkastning i slutändan....ja respekterar FULLT dina åsikter och dom tankar du har, för dig är dom helt rätt, men inte för mig o inte för NÅN  annan som VET vad en Audi faktiskt innebär...men som ja skrev, tänker inte försöka övertala dig, de e ungefär lika troligt att de händer som att de kommer regna popcorn till midsommar...SÅ gammal är jag, gammal nog att lägga ner en totalt irrelevant och absolut omöjligt diskussion..hur gammal är DU?

Audi A4 1.8T - Black Pearl
Power is nothing without control
Bildator.se - Ultimate Styling - AleksPhoto
audi_rs4
31 mars 2005 · 1 Inlägg

nya rs4 käkar bmw m3 i utseende o kraft

stockis
31 mars 2005 · 14 Inlägg

Var det inte M3 och s2 vi pratade om?

Jämför dessa två ist för att dra in massa Rs och skit.
min åsikt.

Markus_C Kart & Mätningstekniker
31 mars 2005 · 701 Inlägg

Mhh snacka om att denna tråden har spårat ur. Kan inte folk bara hålla sig till ämnet och behålla sådana löjliga tankar som har figurerat i tråden för sig själva.

Norling
2 april 2005 · 11 Inlägg

Black Knight skrev:
Dj_Aleks //

Vad vill du egentligen sagt med dina "hihi, fatta då minen på alla M3 åkare när dom blir frånåkta av din sk "familjebil" *fniss*" hur gammal är du?

Du har fått allting om bakfoten, det hänger inte på bara H-krafterna. Betalar jag så mycket pengar vill jag fan synas också, vem bryr sig om en hottad h-gårdsvagn som åker runt med 600hk? I övrigt finns det även hottade ///M bilar som käkar RS6, bland annat M5 med 1000hk som fanns med i bilsport  tidningen för en eller 2 veckor sedan. Den som väljer en ///M3 tänker inte endast på HK  det finns redan tillräckligt i M3an, man väljer den helt eneklt för att den är en supersnygg sportbil.

Som sagt, jag åker hellre en brutalsnygg blickfångare med grymt bra motoreffekt än en jäddrans kombi som är genmanipulerad med en porsche,  Visst är de snygga också för sin klass, men de har absolut ingenting och hämta gentemot en M3, förutom de hk som den är hottad med.

Det är nog du som fått allting om bakfoten...
Och hur gammal är du igentligen som vill synas så otroligt mycket?
Och för vissa hänger det bara på hästkrafterna...
Folk har olika åsikter och vill olika saker, styrs av demokrati om jag inte minns fel. Sen att en kombi (antar att du syfftar på RS2 eller någon liknande modell gjord av Audi) inte har något att hämta gentemot en M3 är ju oxå en fråga av vad man är ute efter.

Detta är inget personligt påhopp utan en fläkt av verkligheten wink

Jag säger som Molle i Club Goa - Özkan kan ju åka med sin plastade E36 M3

Sierramafian
10 april 2005 · 20 Inlägg

BMW är klart en råare och mer status bil! men audin åker man bra gått i och 230hk duger långt!
Behöver man mer kraft? kör ju ändå ifrån bmw:n i start! sexan har inte en chans att hänga på 4WD audin desutom kommer bmw:s kraft på höga varv!

Vet inte om det är effekt du är ute efter men tror på audin iaf!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang