_S40_ skrev:
Kan berätta lite snabbt..
Han hade varit på fest... Började tjaffsa med dem som bodde där och satte sig i bilen för att köra iväg till en badplats för att lugna ner sig....
saken är den att dem bor på samma gård så jag fattar ej varför han inte gick hem ist..
Men iaf.. han satte sig i bilen och körde rakt igenom ett staket in på en tomt...
Han lät bilen stå och gick hem till dem han bråkat med... Där hade han gått o lagt sig och däckat.
Efter några timmar så hade tjejen i huset försökt väcka honom men han hade inte ragerat så hon ringde efter en ambulans... ambulansen kom osv osv.. sen vet jag ej hur det har gått till men polisen fick iaf
nys om detta och tittade på hans bil och han hamna på sjukan...
Men iaf han har sagt till 4 olika poliser att han ena gången körde själv, andra gången körde en kompis, tredje körde nån an inte visste vem det var och fjärde så körde han inte alls.....
Men i måndags så vart han hos polisen för förhör och dem tog hans kort på plats..
Men vad tror ni händer sen???
Får han tillbaka kortet??? Jag sj tycker ej han ska få tillbaka det iaf.
Men fängelse??? Det riskerar man väll vid rattfylla??? Sen frågade jag han hur mkt han hade i promille men det hade han inte fått information om????
Jag har sj en närstående som förlorade sin ena förälder pga att idioten bakom ratten var full..
Kan bara inte fatta detta för killen i fråga är fisen själv.. har aldrig varit ute sent eller hittat på "Hyss"..
Nån som vet..
Mvh