Polisen är Ghostrider på spåren

AudiTQ-90
16 januari 2009 · 273 Inlägg

Mortalis skrev:

Mellqvisten skrev:

Mortalis skrev:

Men då kan vi alla som är mellan 20-50 dra ut o gasa på i 250 knyck utan problem då för vi e ju inte i riskzonen för att vara knäppa i trafiken.
Skitbra. Vem är det som bestämmer att man är "lämpad" att köra i 300 knyck på allmän väg? Vill gärna ansöka om ett sånt tillstånd

Jag skulle gärna va på o söka tillstånd om d går bra ?inte på mc men gärna på bil smile

Kan dela på resekostnaden till o från vart man nu hämtar det tongue

www.biltema.se ?
www.tradera.se ?
www.ellos.se ?
www.vv.se ?

finns många ställen ! cool

nothing beats a Quattro!
Lycksele Bil & El
www.nordicaudi.com
www.nitroz.se
Audi S4 (1994)
Mellqvisten
16 januari 2009 · 279 Inlägg

Mortalis skrev:

Mellqvisten skrev:

Mortalis skrev:

Men då kan vi alla som är mellan 20-50 dra ut o gasa på i 250 knyck utan problem då för vi e ju inte i riskzonen för att vara knäppa i trafiken.
Skitbra. Vem är det som bestämmer att man är "lämpad" att köra i 300 knyck på allmän väg? Vill gärna ansöka om ett sånt tillstånd

Jag skulle gärna va på o söka tillstånd om d går bra ?inte på mc men gärna på bil smile

Kan dela på resekostnaden till o från vart man nu hämtar det tongue

jadu d kanske vore en idè ... guu va mycke böter man skulle slippa på ett tillstånd.. låter för bra för o va sant men ja håller tummarna att vi får d utrett smile

/ Hellre en hängmatta i parken, än hängpattar till marken
Subaru Impreza WRX "Hawkeye" (2006)
Mr_EmCom Med.lem
16 januari 2009 · 3 759 Inlägg

Kan inte förstå varför den här tråden inte låstes på första sidan..

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
Mellqvisten
16 januari 2009 · 279 Inlägg

MilleN skrev:

Mellqvisten skrev:
Hmm fick en idè, PF du skulle kunna tjäna miljoner på sånt här o sitta o skriva lika mkt o svara på både bra o en massa urdumma frågor...  Starta en blogg  smile  så många som e intresserade av dej,samt ogillar dej..du skulle säkert kunna skrapa ihop många tusen med besökare varje dag lol

Ingen dum idé, en blogg man faktiskt skulle orka bry sig om att läsa roll

ja visst vore d lite smart smile  man sitter ju ändå här o läser alla roliga frågor o allt hela kvällarna då e d ju bättre han tjänar pengar på d istället om han ändå får skriva sitt livs memoarer för o svara på allt folk här smile

/ Hellre en hängmatta i parken, än hängpattar till marken
Subaru Impreza WRX "Hawkeye" (2006)
Mellqvisten
16 januari 2009 · 279 Inlägg

Mr_EmCom skrev:
Kan inte förstå varför den här tråden inte låstes på första sidan..

Du får väl rapportera och klaga ?

/ Hellre en hängmatta i parken, än hängpattar till marken
Subaru Impreza WRX "Hawkeye" (2006)
dbjanoz
16 januari 2009 · 1 785 Inlägg

Biffen79 skrev:
Läst just på aftonbladet att Polisen är ghostrider på spåren,jag tror dock att dom aldrig får tag på de förare som kör om det är en eller fler. Men jag tror jo att det är fler förare. Tänktebara starta en tråd så kan ni ju spinna vidare på detta


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article4179815.ab


*Edit
Lägger till ytterligare en länk /Moderator (Phaetoon)

http://stockholm.expressen.se/nyheter/1 … ghostrider

Skillnaden är att Ghostrider är dokumenterad och väl känd. Det finns fler personer som gör liknande grejer men inte blir lika kända för sina galenskaper. Klart är att han utsätter sig själv och andra på vägen för stora risker. Men det är han knappast ensam om heller.

De enda poliser sätter dit är de som kör några få Km/h för fort eller saknar belysning på sin cykel när de kommer gående med den. Men som jag sagt tidigare, riktigta bovar lyckas de inte få tag på.

Senast redigerat av dbjanoz (16 januari 2009)

Jag hoppas att vägverket förstår vikten av att hålla avstånd till framförvarande är minst lika viktigt som att hålla hastigheten i trafiken. När ska de börja den kampajen?
Phaetoon
16 januari 2009 · 8 156 Inlägg

Mortalis skrev:
Men då kan vi alla som är mellan 20-50 dra ut o gasa på i 250 knyck utan problem då för vi e ju inte i riskzonen för att vara knäppa i trafiken.
Skitbra. Vem är det som bestämmer att man är "lämpad" att köra i 300 knyck på allmän väg? Vill gärna ansöka om ett sånt tillstånd

Ska jag vara ärlig så tror jag att du skulle vara bra mycket bättre lämpad än många andra här om du någonsin skulle köra i 250knyck. Det är bara knäppisar som inte håller hårt i ratten/styret vid dom hastigheterna.

Det är bara du själv som bestämmer om du själv är lämplig. Har man inte förmågan att känna om man själv är lämplig, då kanske man inte ska köra så fort?
Jag är definitivt inte lämpad att köra ens över 200km/h. För tokig för det smile
(Man måste ju tänka på medtrafikanterna, right?)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Phaetoon
16 januari 2009 · 8 156 Inlägg

dbjanoz skrev:
Skillnaden är att Ghostrider är dokumenterad och väl känd. Det finns fler personer som gör liknande grejer men inte blir lika kända för sina galenskaper. Klart är att han utsätter sig själv och andra på vägen för stora risker. Men det är han knappast ensam om heller.

De enda poliser sätter dit är de som kör några få Km/h för fort eller saknar belysning på sin cykel när de kommer gående med den. Men som jag sagt tidigare, riktigta bovar lyckas de inte få tag på.

Jag tror att GR har gjort någonting bra. För det finns inte längre så mycket man kan göra på MC för att bli känd i Sverige. Vilket gör att allt färre tokstollar filmar sina dumheter på mc (och förhoppningsvis gör dom inte lika många dumheter heller)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
D_MAN ?
16 januari 2009 · 1 038 Inlägg

Mortalis skrev:

Larschan skrev:
Hur folk orkar hålla på. Bara för att SWTRacing har världsrekordet i hastighetskörning på ett hjul med 346.25km/h så betyder det inte att han är Ghost Rider. OM han är det tänker jag inte lägga mig i.
Men att folk ska kalla GR idiot för att han kör fort det tycker jag är lite fel.
Mina brorsors farsa är livsfarlig i trafiken så fort det börjar närma sig hundra (och då kör han ändå lagligt) så jag vet inte om det gör det "mer rätt" till att köra i trafiken. Om jag vore polis så hade jag gett GR en fortkörningsböter och indraget körkort i någon månad medan jag hade tagit körkortet på plats av mina brorsors pappa och sen gett han indraget körkort i tjugo år eller nå! Tanter över 70 är livsfarliga i trafiken oavsett vad de ska göra. Got my point?

Men då kan vi alla som är mellan 20-50 dra ut o gasa på i 250 knyck utan problem då för vi e ju inte i riskzonen för att vara knäppa i trafiken.
Skitbra. Vem är det som bestämmer att man är "lämpad" att köra i 300 knyck på allmän väg? Vill gärna ansöka om ett sånt tillstånd

Som vanligt läser du de du vill läsa, pröva att läs allt.....

Larschan skrev:
Om jag vore polis så hade jag gett GR en fortkörningsböter och indraget körkort i någon månad medan jag hade tagit körkortet på plats av mina brorsors pappa och sen gett han indraget körkort i tjugo år eller nå! Tanter över 70 är livsfarliga i trafiken oavsett vad de ska göra. Got my point?

Nu är han ju inte polis och för det andra så säger han ingenting om att det är fritt fram för alla som är mellan 20-50 dra ut o gasa på i 250 knyck  du kanske inte förstår och kanske han skulle förklarat tydligare vad han förmodligen menar är att det finns värre problem i trafiken dvs våra gamla som är ute å kör bil än GR som leker med poliserna en kväll/natt om året, eller du kankse tror att han kör till uppsala varje dag i 300 knyck????

Mvh Danne
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.
Can't do the time, don't do the crime!
Roz-104 typ..eh..va?
16 januari 2009 · 582 Inlägg

Mr_EmCom skrev:
Kan inte förstå varför den här tråden inte låstes på första sidan..

Varför skulle den låsas för? Jag tycker det är riktigt kul att läsa allt iaf big_smile tongue

Beer - Now cheaper than gas! - Drink, don't drive!
Volvo 850 T5 "Te-Femman" (1994)
Xaben
16 januari 2009 · 213 Inlägg

Roz-104 skrev:

Mr_EmCom skrev:
Kan inte förstå varför den här tråden inte låstes på första sidan..

Varför skulle den låsas för? Jag tycker det är riktigt kul att läsa allt iaf big_smile tongue

hehe samma här sitter å läser den flera gånger om dagen bara för att se hur folk resonerar big_smile

Johan_S Bmw!
16 januari 2009 · 101 Inlägg

Jag vet vem Ghostrider är. Förövrigt hoppas jag han kör försiktigt!

Mortalis VW-nörd?
16 januari 2009 · 4 332 Inlägg

Phaetoon skrev:

Mortalis skrev:
Men då kan vi alla som är mellan 20-50 dra ut o gasa på i 250 knyck utan problem då för vi e ju inte i riskzonen för att vara knäppa i trafiken.
Skitbra. Vem är det som bestämmer att man är "lämpad" att köra i 300 knyck på allmän väg? Vill gärna ansöka om ett sånt tillstånd

Ska jag vara ärlig så tror jag att du skulle vara bra mycket bättre lämpad än många andra här om du någonsin skulle köra i 250knyck. Det är bara knäppisar som inte håller hårt i ratten/styret vid dom hastigheterna.

Det är bara du själv som bestämmer om du själv är lämplig. Har man inte förmågan att känna om man själv är lämplig, då kanske man inte ska köra så fort?
Jag är definitivt inte lämpad att köra ens över 200km/h. För tokig för det smile
(Man måste ju tänka på medtrafikanterna, right?)

De ja mena e helt enkelt att du kan ju inte vara över lagarna för att du själv tycker att du är stålmannen.
Jag tycker också, likt många, att de kan vara kul att se filmerna, men att han självklart skall stå till svars för de om de tar honom och klart man ska stödja att de tar honom.
Alla ska ju vara lika inför lagen så ser inte varför alla ska tycka "ne men fan de e fine att han brassar i 300 för han e ju GR". Blir så jävla skevt om vissa ska få köra 300 o andra inte...o att folk tycker de e okej tongue

Gynta
16 januari 2009 · 25 Inlägg

då jag inte läst alla citaten osv, men skriv inte till mig ja men har du inte läst allt så ska du fan inte yttra dig osv osv tongue  då jag resonerar från rubriken " polisen är Ghostrider på spåren"  det är helt fel tror/tycker jagl, då det är kanske 4-5 "ghostriders" som är ute o kör. dom stoppar den ena det finns 3 kvar, det finns inte en chans att dom får stopp på gr teamet, då dom är många som är inblandade o kör, hans namn har till och med läckt ut på nätet(eller läckt vet jag inte om det är rätt ord men det är inte hemligt iaf,), man har sett han på mc träffar , polisen har stoppat en "ghostrider" men varför ger dom han inte ett stort straff? för att dom inte kan, som många har sagt bristande bevis, hur ska dom kunna fälla alla ghostriders? så att polisen är ghostrider på spåren är dumt tycker jag då dom har tagit en av dom, dom borde kunna pressa ut något från den föraren?

blacken
16 januari 2009 ·

Phaetoon skrev:

Mortalis skrev:
Men då kan vi alla som är mellan 20-50 dra ut o gasa på i 250 knyck utan problem då för vi e ju inte i riskzonen för att vara knäppa i trafiken.
Skitbra. Vem är det som bestämmer att man är "lämpad" att köra i 300 knyck på allmän väg? Vill gärna ansöka om ett sånt tillstånd

Ska jag vara ärlig så tror jag att du skulle vara bra mycket bättre lämpad än många andra här om du någonsin skulle köra i 250knyck. Det är bara knäppisar som inte håller hårt i ratten/styret vid dom hastigheterna.

Det är bara du själv som bestämmer om du själv är lämplig. Har man inte förmågan att känna om man själv är lämplig, då kanske man inte ska köra så fort?
Jag är definitivt inte lämpad att köra ens över 200km/h. För tokig för det smile
(Man måste ju tänka på medtrafikanterna, right?)

Ingen är "lämplig" att framföra ett fordon i 200-300 knyck så enkelt är det. Vårat "hastighetssystem" eller hastighet som vi är designade för är gånghastighet inte mer..

blacken
16 januari 2009 ·

Phaetoon skrev:

dbjanoz skrev:
Skillnaden är att Ghostrider är dokumenterad och väl känd. Det finns fler personer som gör liknande grejer men inte blir lika kända för sina galenskaper. Klart är att han utsätter sig själv och andra på vägen för stora risker. Men det är han knappast ensam om heller.

De enda poliser sätter dit är de som kör några få Km/h för fort eller saknar belysning på sin cykel när de kommer gående med den. Men som jag sagt tidigare, riktigta bovar lyckas de inte få tag på.

Jag tror att GR har gjort någonting bra. För det finns inte längre så mycket man kan göra på MC för att bli känd i Sverige. Vilket gör att allt färre tokstollar filmar sina dumheter på mc (och förhoppningsvis gör dom inte lika många dumheter heller)

Bra och bra, det kan alltid diskuteras för även om HAN kan köra sin järnhäst på ett sådant sätt som den idioten gör. Så har du axiomet "monkey see, monkey doo". dvs Pelle Ärthjärna med en alltför stark hoj ska göra samma sak och blir statistik rakt av. Det är ett ansvar som han ALDRIG kommer ifrån..

Sqweebz Legitimerad Fåntratt
16 januari 2009 · 447 Inlägg

Men för helvete!! Jävla fåntrattar hela bunten. Sluta spekulera i om han kommer att klara sig eller inte, om han är bra eller inte.

# Köra hoj, det kan han. Men han är knappast smart eller stolt för det han gör (sagt i en intervju med honom) Att han inte har crashat än är bara tur, hans skicklighet har INGET att göra med hur Lisa 47 i den gröna Civicen gör när hon blickar han i backspegeln. eller hur Jag 24 gör med min tradare ute på Essingen.

# Jo, film kan användas som bevis.. men då ska det vara oklippt från att han är olaglig till att han stänger av MCn och tar av sig hjälmen. Ja ni fattar. Så lägg ner det snacket nu.

# Ska det vara värre att köra ihjäl en barnfamilj än att köra ihjäl en gammal gubbe? Vakna för fan, inget av det är bra såklart.

Lägg ner tråden nu för den leder ingen vart överhuvud taget. Folk hackar bara på varandra för att den ena inte gillar den andras åsikter!

Hoppas han kör ihjäl sig själv, hoppas han blir tagen, hoppas han klarar sig. Jag bryr mig inte vad ngn annan tycker om honom. För mig är det underhållande filmer men jag tycker samtidigt inte om det han gör då det är livsfarligt för både honom och andra trafikanter.

Har ingen konkret fakta svart på vitt så behöver man inte skriva heller!

LÅS TRÅDEN OCH PUSS!!

EDIT: Sen så ska man inte tro på allt som tidningarna skriver heller... jag tror fan inte ett dugg på nyheterna på aftonbladet.se eller expressen.se

Senast redigerat av Sqweebz (16 januari 2009)

Ont om hästkrafter är det gott om.
Phaetoon
16 januari 2009 · 8 156 Inlägg

Johan_S skrev:
Jag vet vem Ghostrider är. Förövrigt hoppas jag han kör försiktigt!

Så du anser att han ensam ska ta åt sig äran? Jag vill nog ge kredit till hans medhjälpare också och säga att GR består av mer än bara en duktig mc-förare.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
Mellqvisten
16 januari 2009 · 279 Inlägg

Sqweebz skrev:
Men för helvete!! Jävla fåntrattar hela bunten. Sluta spekulera i om han kommer att klara sig eller inte, om han är bra eller inte.

# Köra hoj, det kan han. Men han är knappast smart eller stolt för det han gör (sagt i en intervju med honom) Att han inte har crashat än är bara tur, hans skicklighet har INGET att göra med hur Lisa 47 i den gröna Civicen gör när hon blickar han i backspegeln. eller hur Jag 24 gör med min tradare ute på Essingen.

# Jo, film kan användas som bevis.. men då ska det vara oklippt från att han är olaglig till att han stänger av MCn och tar av sig hjälmen. Ja ni fattar. Så lägg ner det snacket nu.

# Ska det vara värre att köra ihjäl en barnfamilj än att köra ihjäl en gammal gubbe? Vakna för fan, inget av det är bra såklart.

Lägg ner tråden nu för den leder ingen vart överhuvud taget. Folk hackar bara på varandra för att den ena inte gillar den andras åsikter!

Hoppas han kör ihjäl sig själv, hoppas han blir tagen, hoppas han klarar sig. Jag bryr mig inte vad ngn annan tycker om honom. För mig är det underhållande filmer men jag tycker samtidigt inte om det han gör då det är livsfarligt för både honom och andra trafikanter.

Har ingen konkret fakta svart på vitt så behöver man inte skriva heller!

LÅS TRÅDEN OCH PUSS!!

EDIT: Sen så ska man inte tro på allt som tidningarna skriver heller... jag tror fan inte ett dugg på nyheterna på aftonbladet.se eller expressen.se

Mår du så illa av att folk skriver här så gå inte in på denna tråden då..finns många som tycker d e intressant läsande oavsett va folk tror o inte tror..alla har rätten o spekulera även om d blir tjatigt av vissa smile

/ Hellre en hängmatta i parken, än hängpattar till marken
Subaru Impreza WRX "Hawkeye" (2006)
Lurken_85
16 januari 2009 · 832 Inlägg

Phaetoon skrev:

Mortalis skrev:
Men då kan vi alla som är mellan 20-50 dra ut o gasa på i 250 knyck utan problem då för vi e ju inte i riskzonen för att vara knäppa i trafiken.
Skitbra. Vem är det som bestämmer att man är "lämpad" att köra i 300 knyck på allmän väg? Vill gärna ansöka om ett sånt tillstånd

Ska jag vara ärlig så tror jag att du skulle vara bra mycket bättre lämpad än många andra här om du någonsin skulle köra i 250knyck. Det är bara knäppisar som inte håller hårt i ratten/styret vid dom hastigheterna.

Det är bara du själv som bestämmer om du själv är lämplig. Har man inte förmågan att känna om man själv är lämplig, då kanske man inte ska köra så fort?
Jag är definitivt inte lämpad att köra ens över 200km/h. För tokig för det smile
(Man måste ju tänka på medtrafikanterna, right?)

Har man inte förmågan att veta sina gränser ska man kanske inte ens köra någonting alls oavsett om det gäller 300km/h eller 100km/h.

Lemmy till upprörd skribent:
"-Utnyttjar vi groupies? Groupies? Hur kan du kalla din dotter för det!"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang