Bedrägerier, rån, stölder, fiffel, häleri osv verkar vara en röd tråd igenom mycket av Sveriges bil och hojscen idag oavsett om man kör NSX, Porsche eller turbohojjar, sen om det är exbrottslingar eller folk som fortfarande håller på tänker inte jag uttala mig om men fler än en driver iaf egen firma/firmor och flera av dom redovisar väldigt låga inkomster trots att dom uppenbarligen har stora summor att röra sig med..men det gör ju även Guds son Runar så!
Sen GR, det är fel det han gör, visst är chansen stor att han en dag skadar andra än sig själv och han är ingen bra förebild då det säkert finns mer än en som testat att "ta" hans tider mellan tex Sthlm-Uppsala och därmed har ännu fler oskyldiga människor fått sitt liv riskerat för att någon annan vill fylla sin plånbok..vilket är fel!
Hade GR varit så enormt duktiga på att köra så hade han ej behövt hävda sig igenom att delta i GR filmerna (visst han är anonym, för en del), han hade haft vett att skilja på Racing och körning i trafik osv..vi i Sverige har många stjärnor inom motorsport (Kenny, Samuell, Mattias osv) och jag tror ingen av dom skulle riskera varken sitt eller andras liv för något liknande och dom behöver inte göra det heller!
Jag skulle inte vilja få GR´s hoj studsandes i 300 km/h in i min Sharan i när jag hela familjen med mig (inte ensam heller för den delen) och jag tror ingen för en minut skulle tycka att GR filmerna skulle vara värda 4-5 personers död!
Men sen så ska man inte dömma andra när man själv inte är guds barn, tror dom flesta här (jag vet!) har kört för fort, gjort något dumt, tagit risker som även kunnat innefatta andras liv osv.
Men som med allt annat så kanske det är dags att sluta medans man ligger på topp och inte bli allt för girig och pusha ödet tills det händer något, sen kan man ju undra hur många gånger man kan tycka att det är kul att se något med istort sett samma upplägg hela tiden..jag såg nån av dom första filmerna (delvis på snabbspolning) men sen dess har jag haft lite intresse av att se någon fler!
Men har man kunskaper, medel, fräna fordon, bra med cash, mycket tidigare publicitet, stor kundgrupp osv så kanske ett tv-prog eller en tidning kunna vara något att satsa på där det finns plats för annat än överstylade okörbara skitbilar med fler tv-skärmar i än i mitt lokala Elgiganten..visst fanns det ett svenskt tv prog för nått år sedan som skulle inrikta sig på fräna fordon men progledarna var helt okunniga?