Går i tankar och funderingar på att göra en sådan inom en snar framtid p.g.a. fettman jag lider av (har talat med min doktor om det ) Och nu undrar jag om någon här på garaget har genomgått en sådan operation elr om någon närstående har genomgått de och har några för och nackdelar om det hela ?? Skulle vara kul och bra att få information om det av någon som själv genomgått en sådan
Tacksam för svar Mvh Emil
"Det reder sig, sa kärringen som sket i såsen!"
Volvo the intelligent choice
Är det inte ett känsligt ämne dedär? Jag menar.. tar hon inte illa upp om du kommer fram och frågar..; "hej, visst hade du gjort en operation mot fettma?".
Är det inte ett känsligt ämne dedär? Jag menar.. tar hon inte illa upp om du kommer fram och frågar..; "hej, visst hade du gjort en operation mot fettma?".
Bara en tanke.
Mvh Tommy
Vi känner varandra jävligt bra så jag vet vad man kan prata om med henne och inte..
jag har en fd granne som gjort det o nu är man inte säker på om det är samma tjej. Säker 40-50kg borta på 1år. Hon verkar nöjd mera vet jag inte. Det kan ju vara lite känsligt som du säger.
Min farbror gjorde också en sådan för nåt år sen, från 200 kg till 130 på typ 1 år, nu har han tappat ännu mer också, men han sa att första månaden så gick han och kände konstant hunger ^^
Nackdelen med en sån här operation är väl att man nästan går ner for "fort".... Många får ju problem med t.ex. skinnet som inte hinner dra ihop sig utan kommer hänga på hela kroppen.
Själva ingreppet är riktigt simpelt. Man liksom delar magsäcken så bara ena delen används. Så man ska tydligen bli proppmätt på 1/4 av vad man åt tidigare.
- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!
Har fler närstånde som har gjort en sån operation och det har gått jätte bra å dom mår bra. När dom har gått ner i vikt så ser man att dom är mycke lyckligare och vill göra mycke mer saker. Bara en sån grej att kunna handla kläder i vanliga butiker osv.
inte bättre å äta mindre då istället för att gå med ingrepp och sedan äta mindre???
de flesta säger att de inte äter nånting, men ska vi vara ärliga ? de äter utan att tänka på det , det är problemet !
Varför ska alla ta den enkla vägen ?
Har man sjuklig fettma så finns det inga andra allternativ tyvärr. Att det skulle vara en enkelväg håller jag inte med om, dessa personer lider oerhört av sin sjukdom och har testat allt innan operation. Vet 1 som gjort en sådan operation och resultatet uteblev, så det fungerar inte på alla!
Min svärfar gjorde det för några årsedan,Har gått ner från 160 till 90kg vet ej hur lång tid det tog men han är mycket nöjd med operationen,,nackdelen han har idag är när han äter kött så får han spy upp det ibland men det är sällan,,Men han är glad över operationen,,,,,,,,,,,
inte bättre å äta mindre då istället för att gå med ingrepp och sedan äta mindre???
de flesta säger att de inte äter nånting, men ska vi vara ärliga ? de äter utan att tänka på det , det är problemet !
Varför ska alla ta den enkla vägen ?
Tror du ens jag skulle överväga en sådan här operation om jag inte testat allt ?? Väger några kilo från 200 strecket så det är inte alltid så lätt ska du se !
Har fler närstånde som har gjort en sån operation och det har gått jätte bra å dom mår bra. När dom har gått ner i vikt så ser man att dom är mycke lyckligare och vill göra mycke mer saker. Bara en sån grej att kunna handla kläder i vanliga butiker osv.
Jo jag tror att jag skulle må hur underbart som helst om jag gick ner i vikt , då skulle man kunna göra mer saker som man inte kan som sjukligt fet , och att kunna handla kläder i vanliga klädes affärer skulle ju vare helt underbart Mvh Emil