"Renovatio" - Audi Coupe Gt ´86 - I trafik och helt godkänd för första gången sedan ´98! // Update med vinterbilder!

daNNe_maN
5 juli 2009 · 225 Inlägg

Riktigt schysst, mer bilder och lycka till med bilen!

Baloo79
6 juli 2009 · 148 Inlägg

Vart e din då ?

quattro crew come to rape you
Smärta är feghet som lämnar kroppen
Audi 90 10v quattro "MEBA Racing" (1988)
zlobo Audiholic
6 juli 2009 · 485 Inlägg

missade Gt träffen sad får bli nästa år

Audi ABT C5R "Nurburgring Edition" (1991)
Audi SportQuattro replika "quicksilver" (1986)
Kitty Audifrälst
6 juli 2009 · 173 Inlägg

Baloo79 skrev:
Vart e din då ?

Den första svarta som syns på första och näst sista bilden..

Kitty Audifrälst
6 juli 2009 · 173 Inlägg

zlobo skrev:
missade Gt träffen sad får bli nästa år

Ja, det var riktigt synd! hmm
Men nästa år hoppas jag att vi kommer ha en högst ovanlig gäst där..! wink

Hervas
10 juli 2009 · 2 373 Inlägg

Grymt projekt du hade här!!! Kommer att följas med glädje smile
Lycka till med allt.

Häls. Hervas
TERTIO
10 juli 2009 · 34 Inlägg

Trevligt projekt! Blev sugen på att inhandla en GT!

//Tertio//
coupesibbe
16 juli 2009 · 3 Inlägg

ser ut o gå bra för dig:D kul tråd o titta på, man blir så taggad:P jag hoppas på mer bilder snart:)

Audi A6 avant 2,6 Quattro "vinterräser" (1995)
Kitty Audifrälst
16 juli 2009 · 173 Inlägg

Tack för kommentarerna! Det kommer en update med bilder när det finns ngt att visa, just nu är det lite stilla på renoveringsfronten, familjen kommer lite före just nu! smile

Baloo79
17 juli 2009 · 148 Inlägg

Haru skaffat familj smile de gick snabbt hehe va blev de en pöjklr flicka ?big_smile

quattro crew come to rape you
Smärta är feghet som lämnar kroppen
Audi 90 10v quattro "MEBA Racing" (1988)
quattrofil
18 juli 2009 · 54 Inlägg

Kitty skrev:
Tack för kommentarerna! Det kommer en update med bilder när det finns ngt att visa, just nu är det lite stilla på renoveringsfronten, familjen kommer lite före just nu! smile

Det var väl oseriöst, blir inte bilen lessen när den inte kommer i första hand?roll
Jag har ju bara bilar så vad vet jag?tongue

Senast redigerat av quattrofil (18 juli 2009)

Har haft 4, 5, 6 och 8 cylindrar. Föredrar sex...
Kitty Audifrälst
18 juli 2009 · 173 Inlägg

Baloo79 skrev:
Haru skaffat familj smile de gick snabbt hehe va blev de en pöjklr flicka ?big_smile

Haha, det blev en pojke på hela 7 år, vi snabbar på här du vet wink

Kitty Audifrälst
18 juli 2009 · 173 Inlägg

quattrofil skrev:
Det var väl oseriöst, blir inte bilen lessen när den inte kommer i första hand?roll
Jag har ju bara bilar så vad vet jag?tongue

Lite lessen blir den nog allt, men det får den nog allt leva med liite till. wink
Nästa vecka blir det en hel del tid i garaget iaf, förhoppningsvis kommer det hända lite mera här också då! smile

D. Runbom
27 juli 2009 · 148 Inlägg

Detta kommer bli bra smile Vart sugen på att fixa till min oxå ett tag men hade inte tid! Så jag sålde den... sad

Kitty Audifrälst
27 juli 2009 · 173 Inlägg

D. Runbom skrev:
Detta kommer bli bra smile Vart sugen på att fixa till min oxå ett tag men hade inte tid! Så jag sålde den... sad

Tackar smile

Man kan ju inte alltid hinna med allt. hmm

te_wik Forummoderator
27 juli 2009 · 12 813 Inlägg

Mycket snack och lite bilder wink Kom igen, vart är bilderna? ^^


Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Kitty Audifrälst
27 juli 2009 · 173 Inlägg

te_wik skrev:
Mycket snack och lite bilder wink Kom igen, vart är bilderna? ^^


Mvh Tommy

Haha smile Det kommer, tålamod!
Jag bråkar fortfarande med handbromsen, åkte på att köpa nytt ok, nu tar den på båda sidor men verkar som jag sabbade ngt med självjusteringen där.. roll
Kameran brukar bli bortglömd och att skriva två rader om att jag håller på med samma sak som sist känns.. överflödigt om inte annat. tongue

Kitty Audifrälst
30 juli 2009 · 173 Inlägg

Bilen är äntligen besiktigad! big_smile

Trots Edis tappra försök på Vadstenaträffen visade det sig att jag behövde tanka i lite E85 för att få ner CO-halten lite till. Den hamnade på 4,5 på bilprovningen innan E85 och 1,5 efter med ca 50-50 blandning.
Handbromsen fungerar äntligen på båda sidorna, nu tänker jag ta semester från bromsarna iaf minst ett år!  roll

Totalt blev det alltså en vanlig besiktning som följdes av inte mindre än 3 efterkontroller.  hmm
Nåja, nu rullar vi lagligt och med en lång deadline! wink

Vill passa på att tacka alla som varit inblandade och har hjälpt till med att få bilen i det skicket den är i idag. Utan både era delar och kunskaper hade det nog aldrig blivit av.  smile

MCMLXXXII Alltiallo - Styrlapp BE CE
30 juli 2009 · 559 Inlägg

Riktigt kul att den är fullt laglig nu smile Vad blir etapp två nu då? =P

Mvh Thomas
Kitty Audifrälst
30 juli 2009 · 173 Inlägg

Volvo_Thomas skrev:
Riktigt kul att den är fullt laglig nu smile Vad blir etapp två nu då? =P

Fullt laglig är väl iofs kanske att ta i just nu, eller ja bilen är det men inte däcken kanske.. wink Jag fick besiktiga med lånade vinterdäck då mina fälgar inte är klara så nu rullar den på ickegodkända sommardäck igen. Det dröjer dock inte länge nu innan dom andra fälgarna är klara med helt nya sommardäck. smile

Nu tänker jag faktiskt ta en paus några veckor och bara köra o njuta! cool

Etapp två börjar efter semestern och då tar vi tag i skönhetsbitarna och lite till. Rostlagning, byte av fjädrar och stötdämpare, uppfräschning av inredningen och alla småsaker som inte fungerar ska fixas, bland annat elspeglarna..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang