Jt 3" avgas, dålig passform?

johan-s70-t5
18 januari 2009 · 299 Inlägg

har monterat på en s70 en v70n och en 940 alla med extremt bra passform......som några andra har sagt så gäller de att vrida å vända på alla delar tills dom verkligen sitter som dom ska ett 3" tar mycke mycke mer plats än orginalsystemet.......men alla tre bilar jag monterat jt´s system på har efter lite vridande å funderande funkat klockrent utan att ta i varken backe eller bil då var alla 3 bilarna desutom sänkta......så jag tycker passformen är galant

alexbenhard Hemlig Agent
18 januari 2009 · 1 115 Inlägg

Mitt var ett helvete att få att passa på 855:an. Tog i fjädern bak och är lite för kort.
Först slutade det ca 10 cm innan bakspoilern så jag fick dra isär det lite i skarvarna.
Men då blev det ju inte tätt... Så till min 850 passade det riktigt dåligt.

Det är inte första gången jag monterar ett avgassystem och har aldrig haft problem med passformen innan.

Köpte ett JT till min gamla Saab 9000 för några år sedan och det passade klockrent.

DoT Häst
19 januari 2009 · 1 099 Inlägg

Hade inga som helst problem med passformen på mitt 3tums JT till min förra Saab 9-3.
Satt perfekt. smile

Än är inte den sista idioten född..
gRiLLiS945 Allt i allo
19 januari 2009 · 183 Inlägg

Mitt funkar klockrent till min 945a det ja har konstaterat att folk sätter katten upp & ner lr hur man ska förklart det är ju viktigt att man får de rätt över tvärgånde balk med men mitt sitter som gjutet big_smile

Volvo Pv 544 Favorit "Terapibilen" (1960)
Volvo 945 T "Bling Bling Snurbo Edition" (1998)
Pepparkakan Brodar'n Maffia!
9 juni 2009 · 184 Inlägg

Är sugen på 3" till min 945a, men har sänkt den en bit så då är väl inte det att tänka på? Ingen som har en sänkt 945 och lyckats få på det ändå?

...tror jag, är dock inte helt 100...
Ricky
9 juni 2009 · 1 062 Inlägg

Pepparkakan skrev:
Är sugen på 3" till min 945a, men har sänkt den en bit så då är väl inte det att tänka på? Ingen som har en sänkt 945 och lyckats få på det ändå?

jag kör med 3tums från turbon och hela vägen. tar inte i. men hade 3tums dp, orginal katt och sen 3tums efter katten på min förra 940, och det kom väldigt lågt ner.. har du tänkt att köra med orginal kisse får du bygga om lite så katten inte kommer så långt ner.

Senast redigerat av Ricky (9 juni 2009)

Pinnenpabacken
9 juni 2009 · 402 Inlägg

Hade problem med jt downpipe på min 850 då uttaget för lambdasonden satt
för högt upp, så sonden tog i motorfästet.mad Fick ändra det. Fö. bra passform.smile

S-t-r-a-n-D
9 juni 2009 · 82 Inlägg

Har monterat på både 850 och S70, halv både, med mycket bra passform.

Audi A4 2.0TDI Quattro '08 || Arctic Cat M800 SnoPro '13
Westergren Large Cap
9 juni 2009 · 1 816 Inlägg

På min fd 940 hade jag jt helsats med sportkat och när jag fick hem paketet och öppnade upp det så saknades det rördelar så jag åkte och köpte rördelar själv.. Orkade inte skicka tillbaka och grejja! Sen var det likadant efter katalysatorn. Tog nästan i backen. Var väl hyffsad passform i övrigt!

Pepparkakan Brodar'n Maffia!
9 juni 2009 · 184 Inlägg

Ricky skrev:
jag kör med 3tums från turbon och hela vägen. tar inte i. men hade 3tums dp, orginal katt och sen 3tums efter katten på min förra 940, och det kom väldigt lågt ner.. har du tänkt att köra med orginal kisse får du bygga om lite så katten inte kommer så långt ner.

Okej, hur låg är din 940? Hade varit intressant och veta hur du har det över bakaxln och markfrigången för övrigt? Nej, jag har tänkt köpa en helsats med 3" kisse och allt i så fall.

...tror jag, är dock inte helt 100...
Growe Fri fart för ett fritt folk!
10 juni 2009 · 13 744 Inlägg

jag har monterat på 3bilar och vänner har monterat på 2bilar

på min 940turbo var det bara att montera inga problem alls
850R monterade dock var det fruktansvärt trångt men efter lite flyttningar av värmeplåtar passade det
min gamla 855turbo inga problem alls förutom att det är trångt så det lätt tar i värmeplåtarna men tog en slägga slog lite på plåtarna efter det har det inte tagit i ..dom 2första var halvsatser 855:An var 3" från turbon med rejskat

det kräver att man verkligen får allt rätt och vrider om fästena ibland inget konstigt eftersom alla bilar råkat ut för olika saker i sina liv
så se till att alla avgasupphängningar sitter där dom tänkt så inte något fäste hängt ner sig lite

farsan har 3" på sin 240 det var inga problem iallfall inget han pratat något om
min chef hade 3" på sin 240 inte heller där var det några direkta problem förutom just att man måste vara nogrann vid monteringen annars tar det lätt i

det gäller att förstå att bilarna enbart är byggda för ett orginal rör och sen monterar man dit ett rör som är dubbelt så stort så är det knappast konstigt att det är trångt och lätt tar i även om det bara är 1mm felmonterat någonstans

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Arn87
30 juni 2009 · 402 Inlägg

Pepparkakan skrev:
Är sugen på 3" till min 945a, men har sänkt den en bit så då är väl inte det att tänka på? Ingen som har en sänkt 945 och lyckats få på det ändå?

Tja, jag har en 944 ltt, o jag har jt:s helsystem med 3" feritta racekatt. Det är jue ingen kombi men dom ser väl lika ut under.
Mitt system funkar perfa, har sänkt min bil ganska mycket med sänkfjädrar som även är kapade 2 varv. O jag har inga som helst problem att det tar i vid farthinder, behöver inte zickzacka över även med full bil.

Så att folk klagar är bara för att dom inte orkar modda något själva, man kan behöva kapa sönder röret som katten ska sitta i, det långa mitt under bilen.
Men det är jue ingen fara då man ändå svetsar fast katten i det röret så det måste jue kapas. Så då är det jue bara rikta det så du vill ha det. smile

Det är bra system med lång livslängd så köp det big_smile

KJoensson
30 juni 2009 · 273 Inlägg

Jag har JT helsats (inkl. sportkatt) på min 940, bra passform frånsett att det hänger ner ca en dm vid katten, troligtvis beror det på att anslutningarna till katten är så j*vla stora, har försökt fixa det genom att slitza båda ändarna på katten och pressa ihop dom med rörklämmorna... ni som byggt om, har ni några tips på hur man bäst bygger om de? är de bara svetsa som gäller? smile

EDIT: kan ju även tillägga att det är sjukt fint ljud i systemet tongue Ljudet på min film luras tyvärr, låter annorlunda, mörkare och det är inte så mycket resonans i verkligheten.

Senast redigerat av ArizonaEagle (30 juni 2009)

HadesInFlames Legitimerad Hårdrockare
30 juni 2009 · 325 Inlägg

har hört att det kan ha dålig passofrm men på min bil funkade det perfekt utan problem så jag är klart nöjd med JT

Var som folk får man höra jämt. Varför?? Folk är det mest korkade som finns...
BMW 335i (2007)
spokenratt
30 juni 2009 · 3 860 Inlägg

Min halvsats satt klockrent! Fick kapa lite i plasten i bakspoilern för ändröret var fan i 4" men dremmel funkade bra, annars klockrent som sagt!

Ta en titt i min prjokttråd! V70 T5
Autotech
jocke_gronberg
29 december 2010 · 4 586 Inlägg

har JT helsats på 850n . Någon dåligt passform med öronorgasm med 1 dämpare. Inget annat rostfritt system kan få fram det ljudet

ska nog snart beställa ett nytt då jag har en gammal modell som ej hade lika bra passform. bakre ljuddämparen ligger mot bakfjädern hela tiden

Senast redigerat av jocke_gronberg (3 december 2011)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang