Bilen köptes 2005 efter att jag sålt min gamla 02a. Bilen hade varit samma familj i över 20 år och var i ett genomgående bra skick. Jag körde med bilen sommartid några år, men var sugen på lite mer hästar. Delar började köpas in... Visa mer
Har bytt luftfilter efter rekommendation från andra motortrimmare. De filter jag hade av sock-typ tar 10 hk eller mer pga för liten area invändigt runt tratten och ger dåligt luftflöde. Nu sitter ett limpfilter på plats, och jag var tvungen att feta upp lågfarten och huvudmunstycket ett steg efter bytet vilket tyder på bättre luftflöde. Körde även förgasarna och alla munstycken i en ultraljudstvätt vilket gjorde lite skillnad på bla tomgången.
Har även hunnit med att besiktiga bilen med blankt papper även denna gången
Se där ja. Vad har du för häxblandning i ultraljudstvätten? Funkar det bra med Hylsmutter till Motor-Nord kåpan. Hasselblad tyckte att hans läckte väldigt mycket...då han körde med sin i Racing... Har du något problem med läckage gällande kåpan? Om du lägger kåpan (denna eller den andra) på ett plant bord, är de plana då?
Packningen är ju lite förlåtande men då jag kollar mina så är de inte alls lika plana som org kåpan...
Se där ja. Vad har du för häxblandning i ultraljudstvätten? Funkar det bra med Hylsmutter till Motor-Nord kåpan. Hasselblad tyckte att hans läckte väldigt mycket...då han körde med sin i Racing... Har du något problem med läckage gällande kåpan? Om du lägger kåpan (denna eller den andra) på ett plant bord, är de plana då?
Packningen är ju lite förlåtande men då jag kollar mina så är de inte alls lika plana som org kåpan...
Mvh NK
Hittade ett lågskummande alkaliskt allrengöringsmedel på färgaffären som löste det mesta men var skonsam mot aluminiumet. Hylsmuttrarna funkar perfekt! Min kåpa är spikrak, men jag har även lagt en sträng med packningslim så min kåpa är tät.
Bilderna visar ingreppet nerifrån och upp. Det behövs inte så mycket ingrepp på axeln för att kugghjulet ska få grepp igen. Jag tog en avbitartång och nöp lite försiktigt runt om. Nyper man för hårt går det inte att skjuta in axeln igen utan man får slipa ner med sandpapper.
Har efter sänkningen haft lite positiv camber i fram och köpte mig ett par camberplattor som förhoppningsvis ska råda bot på detta. De i alu sätter man i botten på fjäderbenet och de andra fäster man i fjäderbenslagringen. Återkommer när detta är monterat!