Ta vara på den klenoden! Alltid lika kul att se fräscha japaner igen.. man får liksom en nostalgitripp. Åkte i många datsun i barn/ungdomen.. bla en Bluebird 1800SSS.. Gick som fan..
"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart "Aldrig mer en Volvo!" -Jag.
lite ovanlig bil ;O har aldrig sätt en sådan tidigare, men fräck var den=) vad kommer göras på den då ?
Det första som kommer att göras är att fixa bromsarna, sedan blir det till att fixa andra fälgar och däck då sommarhjulen inte är i så bra skick, eventuellt kommer den sänkas lite också. Längre fram funderar jag på omlack och uppfräschad inredning, men först och främst ska den klara en besiktning så man jag köra den i sommar
teamvolvoracing skrev:
tänka sig en från rössön här på gorg! i rössön har jag släkt:D blir nog bra det här ska följas
Då kan jag ju inte låta bli att fråga vad det är för släkt du har här uppe?
Irmscher Vectra skrev:
Ta vara på den klenoden! Alltid lika kul att se fräscha japaner igen.. man får liksom en nostalgitripp. Åkte i många datsun i barn/ungdomen.. bla en Bluebird 1800SSS.. Gick som fan..
Jo den ska vårdas ömt, det här blir ett långsamt projekt Jag tjata på en gubbe här hemma i byn om att får köpa hans SSS, men tyvär dog han och hans barn skickade pärlan på skroten. Hade vart kul att haft en sån också. Har en Bluebird kombi också dock...
Effekten vår, som i blocket äro. Helgat varde ditt laddtryck . Tillkomme mitt fordon. Ske din hastighet såsom på vägen, så ock på strippen. Vårt dagliga mek giv oss idag,och förlåt oss våra böter, såsom ock vi förlåta dem som oss snabbare äro, och inled oss icke i fartkontroller utan fräls oss ifrån laser. Ty vridet är ditt och kraftutvecklingen och hastigheten.
Amen!
Inte iår, om min planering håller så ska jag lyfta ur motorn nästa vinter för en uppfräschning av motorutrymmet. Kan kanske hända nått då... Men jag måste få till en hyffsad väghållning först, nu är det som att köra en miniatyr Cadillac
En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område! Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Gamla ratten är nu borta för alltid! Plasten runt styrstången fräschades upp också, men jag var inte så noga när det gäller den för jag funderar på att flocka inredningen nån gång i framtiden...
Efter att ha letat igenom otaliga förråd och skrymslen så hittade jag äntligen mina gamla Skylinestolar, dom kommer passa in mycket bättre i stilen på bilen.
Båda stolarna är ur! Nån som vet nått smidigt och bra sätt man kan färga golvmattan på?
Stötte på ett problem då passagerarstolen (Skylinens passagerarstol, blir ju förarstolen i 200an...) saknade lite delar då jag kapat bortfästena på den när jag skulle sätta nya stolarna i Skylinen.
Som tur var hade jag sparat alla överblivna grejer i en plastkasse, blev lite pusslande men efter en halvtimme hade jag fått ihop allt igen.
Ställde in stolarna för att testa Ser mycket bättre ut än dom röd/svarta! Får duga tills vidare iaf