behöver akut hjälp min 3åriga son har lekt me pappas larmdosa och tappat bort den (löst)

ghost_boy83 CREW
24 januari 2009 · 2 594 Inlägg

har en volvo v70 98a årsmod troligtvis har min son tagit larmet för det låg i trappan och bilen va olåst när jag kom ut till bilen va bilen larmad och larmdosan borta har letat som en dåre men hittar inte larmet som är volvo orginal


hur gör jag har provat ta bort + kabeln men de hjälpte inte finns de nån dödare eller nått?
behöver bilen känner mig som en strandad säl



mvh

Senast redigerat av ghost_boy83 (27 januari 2009)

te_wik Forummoderator
24 januari 2009 · 12 813 Inlägg

Har du ingen reservdosa? Man får väl alltid minst två dosor vid köp.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
jonaz Stolt Brynäsare :)
24 januari 2009 · 135 Inlägg

om du har nyckeln så är det väl bara att starta bilen... Går iaf på mina bilar...

ghost_boy83 CREW
24 januari 2009 · 2 594 Inlägg

te_wik skrev:
Har du ingen reservdosa? Man får väl alltid minst två dosor vid köp.

Mvh Tommy

ja jag vet hade två förut men ena blev stulen me nyckeln när jag hade glömt den i ytter dörren sad  så nu har jag bara reserv nyckeln å reserv larmdosan

ghost_boy83 CREW
24 januari 2009 · 2 594 Inlägg

jonaz skrev:
om du har nyckeln så är det väl bara att starta bilen... Går iaf på mina bilar...

mm men  inte på min v70 sad antar att de sitter chipp i dina nycklar min är ej så ny

jonaz Stolt Brynäsare :)
24 januari 2009 · 135 Inlägg

ghost_boy83 skrev:

jonaz skrev:
om du har nyckeln så är det väl bara att starta bilen... Går iaf på mina bilar...

mm men  inte på min v70 sad antar att de sitter chipp i dina nycklar min är ej så ny

Min saab är ju inte så ny och den går det ju på... Du får åka in på volvo på måndag och beställa ny dosa. elller om du känner någon på volvo som kan fixa det där imorgon.

Senast redigerat av jonaz (24 januari 2009)

johan-s70-t5
24 januari 2009 · 299 Inlägg

ska väll bara vara å låsa upp med nyckeln i dörren då går larmet men de är bara å vrida om tändningen så slutar de sen är de bara å starta åå köra så är de på mina 2 iaf en s å en v70 med volvolarm

ghost_boy83 CREW
24 januari 2009 · 2 594 Inlägg

johan-s70-t5 skrev:
ska väll bara vara å låsa upp med nyckeln i dörren då går larmet men de är bara å vrida om tändningen så slutar de sen är de bara å starta åå köra så är de på mina 2 iaf en s å en v70 med volvolarm

nej tyvärr inte på min bil ha redan försökt det, imobilizern som går in och dödar hörs direkt

Rquired Allmänt envis
25 januari 2009 · 12 512 Inlägg

ghost_boy83 skrev:

johan-s70-t5 skrev:
ska väll bara vara å låsa upp med nyckeln i dörren då går larmet men de är bara å vrida om tändningen så slutar de sen är de bara å starta åå köra så är de på mina 2 iaf en s å en v70 med volvolarm

nej tyvärr inte på min bil ha redan försökt det, imobilizern som går in och dödar hörs direkt

Ända sättet är nog att ringa volvo eller hitta dosan isf, larmet är byggt just för att hindre en starta bilen utan rätt nyckel...

Btw detta är lite deja vu sen jag leke bort nycklen till pappas 850 som liten tongue

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
alain www.bimmerpower.org
25 januari 2009 · 3 995 Inlägg

Man lär sig av misstag.
Barn tycker om i tidigt ålder leka med nycklar, samma med mitt barn-barn som är 18 månader men hon fick andra nycklar som jag inte använder länge.
Jag vet inte var dina nycklar kan befinna sig med köpt en liten dåsan med nyckelring som svara när du visslar. mycket bra när man inte vet var dom finns.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
KimVsWorld Mästare
25 januari 2009 · 2 947 Inlägg

" har min son tagit larmet för det låg i trappan... "
" va bilen larmad och larmdosan borta... "

Antaligen bara jag som inte fattar, men kan någon förklara?

Senast redigerat av KimVsWorld (25 januari 2009)

Senast redigerat av KimVsWorld(Idag 22:03:00)
ghost_boy83 CREW
25 januari 2009 · 2 594 Inlägg

KimVsWorld skrev:
" har min son tagit larmet för det låg i trappan... "
" va bilen larmad och larmdosan borta... "

Antaligen bara jag som inte fattar, men kan någon förklara?

kl 03:31:33 på natten är man inte så kvick tänkt tongue

ghost_boy83 CREW
25 januari 2009 · 2 594 Inlägg

ingen som vet nått annat tipp omman kan noll ställa via diagnostig uttaget eller nått

Andreas 940 -utan 940
25 januari 2009 · 1 728 Inlägg

Har ni något skogsparti eller liknande intill tomten? När jag var i den åldern tyckte jag det var kul att stå vid tomtgränsen och kasta in mina leksaksbilar i skogen och sen försöka hitta dem. Han kan även ha spolat ner nycklarna i toan, då blir det svårare. Själv slarvade jag bort en nyckelknippa med farsans alla hänglåsnycklar till hänglås som han inte använde för tillfället så han fick kasta allihop. hmm
Tänk som en treåring så kanske du hittar nycklarna. smile

Helvete_racing Arg Snickare
25 januari 2009 · 875 Inlägg

Kollat i leksakslådor osv?

Rquired Allmänt envis
25 januari 2009 · 12 512 Inlägg

Kollat i/runt omkring bilen? Har du en bilintresserad unge så... smile

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
ghost_boy83 CREW
25 januari 2009 · 2 594 Inlägg

Rquired skrev:
Kollat i/runt omkring bilen? Har du en bilintresserad unge så... smile

han va aldrig ute i går kommer nog aldrig hitta de larmet nå mer letat hela lägenheten i dag me men inget larm

p-faringstam
25 januari 2009 · 23 Inlägg

han kanske har sålt dosan eller nåt, fråga

bjoorniiee
25 januari 2009 · 356 Inlägg

p-faringstam skrev:
han kanske har sålt dosan eller nåt, fråga

hahaha

ghost_boy83 CREW
27 januari 2009 · 2 594 Inlägg

så nu har jag vart på volvo me bilen bogserade in den i går kväll å nu är den fixad dom plugga in en dator i diagnostik uttaget och aktiverade den nya dosan summa på allt detta som tog mindre en 5min 980 kr inte lika blodigt som jag trodde men dom lär nog  känat rejält på detta

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang