Min Nissan Skyline R33 GTS-T..."Skyen". - Kärran såld.

Janken Driver
27 januari 2009 · 2 111 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/6179/554707_juul9g.jpg
...

Hej på er Gorgare!.

funderat ett tag på att lägga upp en tråd om nya bilen. Velat fram o tillbaka men va*an. Nu kör jag!

Tänkte börja med att berätta lite om hur allt började.
Skyline har varit en stor favorit ända sedan bilintresset infann sig, trodde dock aldrig att jag skulle kunna skaffa en. Men så en dag när jag satt med Erik o lattjade på nätet, bla gorg. Kikade på några skylines på lite olika sidor blocket bla. Hittade en intressant bil, dock lite väl billig så det första jag tänkte var nog ungefär "och vad är det för fel på dendär då?". Stötte fortfarande bort tanken på att köpa en, men polaren envisades och för att visa att det var orimligt dyrt med försäkring så gick jag in på trygghansa's sida o räknade ut pris.

"Föll" i min egen rävsax... Visade sig att Skylinen inte var dyrare att försäkra på mig nu än Corradon var första året jag hade den. Hmm nu blev det intressant på riktigt...

Första bilen jag hittat dumpades dock, likaså andra, tredje... Letade vidare. Hittade en fin på ESC i Älmhult. Funderade några dagar innan jag ringde. En dag ringde jag till sist, "den silverfärgade?, den sålde jag för en timme sen tyvärr". Fick jag till svar. suck... Passade ändå på att fråga om de hade fått in nått annat roligt i skyline väg. Han funderade lite sen "jo fick in en svart driftstukad  idag". Vi snackade vidare om bilen och den var helt klart väldigt intressant.

Följande månad mailades och ringdes det ganska frekvent om bilen mellan mig och esc. Till sist köpte jag bilen. Efter att de gått igenom bilen, bytt lite saker (som det var rejäl väntetid på från japan), reggat den samt besiktigat så var den klar för leverans!. Nu skulle man bar få hem bilen från Älmhult...Jag bor i Falun, Dalarna och nu hade snön kommit för ett ganska bra tag sedan till vårt kära Sverige. Detta löste de iallfall genom att boka en transport åt mig. Transportföretaget ringde även upp mig och bekräftade detta samt vecka för leveransen. Veckorna gick, tillsist skulle de äntligen få komma hem!. Dock gick veckan som leveransen var satt till och jag började fundera var min bil var någonstans... ringde och kollade, Håkan och Thomas var lika frågande dom. Dock inte över var bilen var, den stod fortfarande i deras lokaler färdig för leverans. de var  konfunderade över varför den inte blivit hämtad.

Visade sig att firman som skulle hämtat den helt enkelt inte hade haft tid och struntat i att meddela detta. "Den hämtar vi inte förens efter nyår nångång" fick de till svar när de ringde. Tror nästan att Thomas var mer arg än mig och fixade snabbt en annan firma som kunde leverera snabbare!. Pga lite strul för killen med transporten kom bilen hem den andra januari -09. Äntligen! Killen som levererade bilen var även han mycket trevlig och pratsam:D.

Cred till Håkan och Thomas på EuropeanSportsCars.se som är väldigt lätta att ha o göra med!.
En åsikt jag än idag står fast vid trots småsaker. Inget knussel där inte!.

Bilen då... jo det blev ju då denna... En annonsbild till annonsen som aldrig hann läggas ut.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/6179/554739_sgi1vi.jpg
Bild på bilen när den kom till firman. Märkena på fronten försvann vid tvätt.
Nissan Skyline GTS-T

Lite info om vad som redan är gjort på bilen;

Apexi Power Fc Ecu.
Frontmonterad Intercooler.
Greddy Dump.
BTR - Vet ej märket.
HKS Luftfilter.
HKS Wastegate Actuator
Nismo Fjäderbenstag.
Garret stålkullagrad turbo.
Hårdare koppling.
Apexi front-pipe.
Racekatt.
Invida avgassystem.

338,2 hk i motor.
283hk  på bakhjulen.

Vet inte riktigt om jag vågar göra en lista på vad jag kommer göra framöver. Beror lite på ekonomi osv. Då man blev av med jobbet bara ett tag efter att man köpt bilen. Sålde ju dock nyss Corren, så lite blir det wink.
Turbotimer - Måste blivit restnoterad..visar sig när, om den kommer hem. Blir en apexi eller HKS annars.
Nya stolar - Hemma - Bilder kommer!.
Tyg till baksätet i samma svarta tyg som slitageytorna på stolarna.
Ny ratt från MPH - Trek II - Bilder kommer!
Oljekyl med filterflytt från Kudoz Performance
Tein Superstrett Coilovers.
Fälgarna ska lackas svarta med en röd kant.

Men häng med i tråden, kommer bli mer, så mycket vågar jag lova wink.

Litet filmklipp...
[video]http://www.garaget.org/video/p370242a5yqk[/video]

Senast redigerat av Janken (14 oktober 2009)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
s12 Nissan Gazelle
27 januari 2009 · 1 460 Inlägg

de här ska jag följa , å lycka till med allt

Nissan Silvia
Jlmmy
27 januari 2009 ·

Ser ju trevligt ut smile
Lycka till nu, mvh

Janken Driver
27 januari 2009 · 2 111 Inlägg

Kul att höra! smile Tackar!


Lite tunt med bilder osv i första inlägget nu men det kommer !

MVH Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Anubis
27 januari 2009 · 1 255 Inlägg

Janken skrev:
Kul att höra! smile Tackar!


Lite tunt med bilder osv i första inlägget nu men det kommer !

MVH Janken

Allting tar sin tid går trögt för min tråd nu med tongue

Men ser lovande ut blir kul o följa smile

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
pwnsowns
27 januari 2009 · 87 Inlägg

Fan va nais detta värkar bli.. Lycka till med allt smile wink

F.S.N.
2fast4u
bränt gummi = LOVE
Janken Driver
27 januari 2009 · 2 111 Inlägg

Tack för responsen allihopa!. Kanske inte är helt bortkastad tid med en tråd då iallafall smile wink.

MVH Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
sir_daniel www.kudoz.se
27 januari 2009 · 3 802 Inlägg

det är det aldrig.

Westberg Japs :)
27 januari 2009 · 775 Inlägg

Nej verkligen inte gjort en tråd i onödan, få in mkt bilder nu smile

Janken Driver
27 januari 2009 · 2 111 Inlägg

Kom ett stort paket idag... big_smile.

Som innehöll detta...
https://www1.garaget.org/gallery/archive/6179/554853_xguyd6.jpg
Nya stolarna och ratten smile.
Hmm...borde nog leta reda på min riktiga kamera tror jag.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/6179/554856_usb6is.jpg
Nya ratten. Ruggigt skön att greppa faktiskt. Tjock o go! smile

Håller ju på och donar med polering av rör o diverse prylar under huven...
tidskrävande men hoppas det blir lite färschare än innan smile.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/6179/554860_oa2fd3.jpg
rör o dylikt...

Tror inte jag är den enda som längtar efter sommaren? :S
Bara man hinner med det man vill göra innan tongue
https://www1.garaget.org/gallery/archive/6179/554861_pf096z.jpg
...

MVH Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Munkens
27 januari 2009 · 349 Inlägg

Mycket fin kärra som du köpt, det här ska bli kul att följa! smile

Anders "Munken" Jonsson
Lexus LS400, Datsun 200SX S110, Chevrolet Chevelle
Projekttråd Chevelle: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=181653
Dann3
27 januari 2009 ·

Ser nice ut!

Bor i närheten av Älmhult där ESC finns dem har fina bilar där men man har ju hört ett och annat om dem men det är inget vi skall snacka i denna tråden om.

Hur mycket laddar du med bilen?
Rätt mkt effekt för så lite trim smile men det är nice!

/Daniel

Perss0n
27 januari 2009 · 435 Inlägg

Den ska bli go att få se på gatorna i Falun big_smile

No risk, No reward
Lexus IS350 "USDM" (2009)
Janken Driver
27 januari 2009 · 2 111 Inlägg

Dann3 skrev:
Ser nice ut!

Bor i närheten av Älmhult där ESC finns dem har fina bilar där men man har ju hört ett och annat om dem men det är inget vi skall snacka i denna tråden om.

Hur mycket laddar du med bilen?
Rätt mkt effekt för så lite trim smile men det är nice!

/Daniel

Tackar!.

Ok. Som alla företag har de mer eller mindre nöjda kunder. De saker som jag inte har varit nöjd med har jag bara tagit upp till diskussion och har bemötts på ett proffsigt schysst sätt. Men som sagt, nu ska inte tråden handla om dem. Dock är det bra killar.

Så. Då var det avhandlat big_smile.

Vet ärligt talat inte hur högt den laddar ännu. Inte kunnat testa det men väntar på svar från England. Hoppas de har uppgifterna kvar där.

Bilen är bänkad hos theRacingLine.co.uk

MVH Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Janken Driver
27 januari 2009 · 2 111 Inlägg

Perss0n skrev:
Den ska bli go att få se på gatorna i Falun big_smile

Kul att höra! smile. Hoppas allt går bra på "resan" tills dess bara big_smile

MVH Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Rydholm Ej Medlem
27 januari 2009 · 369 Inlägg

Spännande! Fler Skylines är alltid roligt!
Kommer följas!big_smile

You haven't lived until you found something worth dying for!
Janken Driver
27 januari 2009 · 2 111 Inlägg

Fälgarna kommer lackas om till svarta med en röd kant. Oken kommer bli röda även dem för att matcha. Ska göra det när jag monterar coiloversen.

Åsikter? smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/6179/554960_mbv2ut.jpg
Fälgarna som ska lackas om.

Kommer inte finnas pengar till att byta fälgarna i år. Kanske nästa.
(så slipper vi den diskussionen wink )

Återigen, tack för responsen alla som skriver!. Kul med åsikter!. Kommer bli lite mer fixande med interiör osv framöver! smile

Har inge bilder på det som är bra nog för att visas, men bagaget är redan oklätt med svart tyg istället för den gråa skitiga original mattan.

MVH Janken

Senast redigerat av Janken (27 januari 2009)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Spelis
27 januari 2009 · 1 926 Inlägg

Trevlig kärra du har skaffat, lycka till

sirmiro Double-Unicorn Rider
27 januari 2009 · 2 486 Inlägg

Ser riktigt trevligt ut. big_smile

steifan DR!FTT3KN!K3R
27 januari 2009 · 10 427 Inlägg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/6179/554861_pf096z.jpg
http://www.250free.com/help/forum/images/smiles/bow_kneelsuckers.gif

Klockren bild!


Skitbra idé med fälgarna, då blir ju tom jag nöjd! big_smile


Edit:

Då jag kanske indirekt har medverkat till försäljningen av Corradon
och därmed finansieringen av stolarna så borde jag ju få prov-"åka" lite
i högerstolen (he he) till sommaren wink

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=113669

Senast redigerat av steifan (27 januari 2009)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang