Min Nissan Skyline R33 GTS-T..."Skyen". - Kärran såld.

Janken Driver
29 januari 2009 · 2 111 Inlägg

TwinsBilOchPlat skrev:
såna evilaudio har på sin cheva kanske ????

Snackar vi mätare nu? tongue.

Ska kika! big_smile

Tack för tipset! smile.

Fler som har tips? måste inte gälla mätare haha big_smile.

MVH Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Janken Driver
29 januari 2009 · 2 111 Inlägg

sir_daniel skrev:
jag vet smile

hehe missade ditt inlägg :S tongue.

Tack för din diskretion wink big_smile

MVH Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Janken Driver
29 januari 2009 · 2 111 Inlägg

steifan skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive … pf096z.jpg
http://www.250free.com/help/forum/image … uckers.gif

Klockren bild!


Skitbra idé med fälgarna, då blir ju tom jag nöjd! big_smile


Edit:

Då jag kanske indirekt har medverkat till försäljningen av Corradon
och därmed finansieringen av stolarna så borde jag ju få prov-"åka" lite
i högerstolen (he he) till sommaren wink

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=113669

Dock får du nog åka i vänstra stolen kom jag på wink...

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Janken Driver
29 januari 2009 · 2 111 Inlägg

Tack för tipsen! smile

Alla är välkomna med fler! big_smile

MVH Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Janken Driver
29 januari 2009 · 2 111 Inlägg

Kom på att jag faktiskt köpt en till pryl till bilen idag smile.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/6179/556511_stmbru.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/archive/6179/556512_do4j1h.jpg

Denna ska monteras i bilen för att hålla fart i batteriet smile!. Allt behöver inte vara svindyrt tongue.
Hittade denna riktigt billigt och efter att ha kollat runt på webben i diverse forum så verkar den riktigt bra smile.

MVH Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
sir_daniel www.kudoz.se
29 januari 2009 · 3 802 Inlägg

vad för spec är dte på den? var är syftet med den att ladda när bilen står still någon månad? på utställningar om du ska spela musik o sådant så är det för klen...

sirmiro Double-Unicorn Rider
29 januari 2009 · 2 486 Inlägg

Skönt med batteriladdare så man vet att bilen startar när man vrider på nyckeln. big_smile

Janken Driver
29 januari 2009 · 2 111 Inlägg

sir_daniel skrev:
vad för spec är dte på den? var är syftet med den att ladda när bilen står still någon månad? på utställningar om du ska spela musik o sådant så är det för klen...

jadu, orkar inte skriva av boken men här är lite kort

"LED DISPLAYS:

MODE 1 =14.4V / 0.8A

MODE 2 =14.4V / 3.6A

MODE 3 = 14.7V / 3.6A

IF THE CHARGING STATION IS CONNECTED TO A BATTERY IT AUTOMATICALLY RECOGNISED THE VOLTAGE AND CHANGES TO PULSE CHARGING MODE."  Var lat o kopierade bara hehe

Enligt flera fungerar denna lika bra som de mindre c-tek laddarna.

En underhållsladdade är mer eller mindre ett måste när man har larm osv utan att köra bilen på X antal månader smile. Annars kan man vara ganska säker på att det är lite klent till våren, det skriver nog fler än jag under på :S...

MVH Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Janken Driver
29 januari 2009 · 2 111 Inlägg

sirmiro skrev:
Skönt med batteriladdare så man vet att bilen startar när man vrider på nyckeln. big_smile

Exakt!. Lika för att hålla fart på larmet!. Är på gränsen nu så blir nog att koppla på den imorgon smile!


Kan väl tillägga att jag har en lite rejälare 8amp laddare också ifall man känner för o brassa på rejält hehe wink.

Senast redigerat av Janken (29 januari 2009)

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
sir_daniel www.kudoz.se
29 januari 2009 · 3 802 Inlägg

8 amp är ju ingenting.
min på 30-32 amp håller bilen på 14.4v vid full demospelning smile

kostade runt 1200 eller 1100 på jula.

Janken Driver
29 januari 2009 · 2 111 Inlägg

sir_daniel skrev:
8 amp är ju ingenting.
min på 30-32 amp håller bilen på 14.4v vid full demospelning smile

kostade runt 1200 eller 1100 på jula.

Hehe gött mos smile. Men man behöver knappast mer än 8 till ett vanligt bruksbatteri tongue.

MVH Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Janken Driver
29 januari 2009 · 2 111 Inlägg

Hej allihopa!

Har börjat med stolarna nu. Plockade ur passagerarstolen, glömde tyvärr kameran inne så har inga bilder på det. Tog inte spec lång stund heller så, var i princip bara fyra bultar och en kontakt till bälteskontakten.

Här är nya och original stolen ställda sida vid sida i hallen...
https://www1.garaget.org/gallery/archive/6179/556778_f6ke8m.jpg
Skillnad?

Började sedan skruva loss fästskenorna för originalstolen. Har tänkt att prova montera skenorna från de nya stolarna på de gamla fästena som sitter i golvet. Om ni hänger med. Bältet blir det att tillverka en förlängningsbit till då bältet sitter fast i stolen original.
https://www1.garaget.org/gallery/archive/6179/556781_nrzhm7.jpg
Lite skruvar o pryttlar under stolarna smile.


Tog dock stopp ikväll då jag måste borra bort originalskenornas spärrar. Så jag kan dra isär dem och enbart använda bottendelen.

Någon lär ju ha gjort detta innan mig o sitter säkert på något enkelt knep?.
Har aldrig grejat med stolar förut tongue.

Försökte bända lite för o se om de var möjligt att "lyfta" skenan över klacken...gick sådär kan man väl säga...
https://www1.garaget.org/gallery/archive/6179/556783_d5x6bc.jpg
ooops...

Nya tag imorgon smile. Vem vet, kanske blir o riva ner något mer wink...

MVH Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
sir_daniel www.kudoz.se
29 januari 2009 · 3 802 Inlägg

borra bort och ha även en smal bandslip tillgänglig för att slipabort det som du inte kan borra bort

Janken Driver
29 januari 2009 · 2 111 Inlägg

sir_daniel skrev:
borra bort och ha även en smal bandslip tillgänglig för att slipabort det som du inte kan borra bort

Ungefär som jag tänkt då smile. Tack för svaret! big_smile

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
tobee
30 januari 2009 · 735 Inlägg

Janken skrev:

steifan skrev:
http://www1.garaget.org/gallery/archive … pf096z.jpg
http://www.250free.com/help/forum/image … uckers.gif

Klockren bild!


Skitbra idé med fälgarna, då blir ju tom jag nöjd! big_smile


Edit:

Då jag kanske indirekt har medverkat till försäljningen av Corradon
och därmed finansieringen av stolarna så borde jag ju få prov-"åka" lite
i högerstolen (he he) till sommaren wink

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=113669

Dock får du nog åka i vänstra stolen kom jag på wink...

Haha! Stefan förstörde sina chanser för att få sitta i högerstol när vi isåkte i början av månaden wink *evil*

Janken Driver
30 januari 2009 · 2 111 Inlägg

Tobee - Nu ska vi vara snälla wink big_smile haha...

-----------------------------------------------------------------------------------------
Dags för lite update igen!

Gick precis iväg en beställning på oljetemp,oljetryck,lambda och laddtryck smile!. Skiter i avgastemp då jag troligen bara kommer montera en 1/8" hylsa (om det behövs) i grenröret inför mappning. smile.

Och så här se spektaklet ut smile...
https://www1.garaget.org/gallery/archive/6179/556981_uvf84n.jpg
Övre raden: Lambda,oljetemp. Nedre raden: Oljetryck,laddtryck smile.
Inga supervärsting tusentalskronorsmätare men...tillräckligt dyra iaf hehe.
Tror o hoppas de ska passa in bra i bilen framöver smile.

Vad säger ni? smile

MVH Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
steifan DR!FTT3KN!K3R
30 januari 2009 · 10 427 Inlägg

tobee skrev:
Haha! Stefan förstörde sina chanser för att få sitta i högerstol när vi isåkte i början av månaden wink *evil*

Endast två ofrivilliga snurrar, resten var ju bara lek smile
Måste ju passa på lite första gången man hårdsladdar med pärlan
med nuvarande chassi-grejer wink

Janken, klart jag ska få sitta i högerstolen och rycka lite med vänsterhanden. mad

Om det är nån som inte borde få köra så är det väl tobee som smeker lyktstolpar med sina bilar *EVIL* tongue

Senast redigerat av steifan (30 januari 2009)

Janken Driver
31 januari 2009 · 2 111 Inlägg

steifan skrev:

tobee skrev:
Haha! Stefan förstörde sina chanser för att få sitta i högerstol när vi isåkte i början av månaden wink *evil*

Endast två ofrivilliga snurrar, resten var ju bara lek smile
Måste ju passa på lite första gången man hårdsladdar med pärlan
med nuvarande chassi-grejer wink

Janken, klart jag ska få sitta i högerstolen och rycka lite med vänsterhanden. mad

Om det är nån som inte borde få köra så är det väl tobee som smeker lyktstolpar med sina bilar *EVIL* tongue

Steifan -
hehe wink. Rycka med vänsterhanden?. hmm..kanske behövs i din wink.

--------------------------------------------------------------------------------------------

Slängt upp ett klipp i första inlägget i tråden nu, ligger här under videos på garaget.org.

Vill dock inte fungera att ha klippet "i" tråden?. Vet någon vad jag gör för fel...?

Tips o åsikter om det och bilen tas tacksamt emot! smile

MVH Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
sirmiro Double-Unicorn Rider
31 januari 2009 · 2 486 Inlägg

Så?
[video]http://www.garaget.org/video/p370242a5yqk[/video]


skriv [video ]länk[/video  ]


och snälla, lägg inte allt i första inlägget, det tar ett år att öppna de trådarna. roll


Jobba på nu. big_smile

Senast redigerat av sirmiro (31 januari 2009)

Janken Driver
31 januari 2009 · 2 111 Inlägg

Så?

(Filmklipp)

och snälla, lägg inte allt i första inlägget, det tar ett år att öppna de trådarna. roll


Jobba på nu. big_smile

TACK! smile

Nejdå, tänkte bara ha filmen där för nytillkomna "tittare" smile hehe..

Jodå, är lite krasslig o så men har iaf fått isär en skena med mer envishet än rätt verktyg. Rawpower is the way wink.

MHV Janken

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang