Folk som hänger och pillar på andras bilar!

FreddeK
31 januari 2009 ·

snoddas skrev:
varför kan man inte lägga upp en enda tråd på garaget utan att någon ska klaga på nått????

Om någon skulle hänga på min bil och de blir en repa så äre upp till den personen att se till satt den repan försvinner för inte tänker ja göra nått någon annan har "pajjat" sen skiter ja fullständigt i om de inte var med mening att göra de men har man sönder nått så betalar man skadan så enkelt är det....

Lite luddigt där...menar du att trådskaparen klagar eller menar du att någon i tråden klagar? nyfiken. Finns många ickeklagotrådar...om du inte sett dom så sluta se det negativa, man ser det man vill se. Och om du menade det andra jag nämnde så är nivån i tråden väldans bra!

ajka
31 januari 2009 · 194 Inlägg

Freddeponken skrev:
men som jag har sagt så är det väldans förekommande fenomen bland bilfolk på träffar etc så det är inte bara jag som är drabbad och jag kan svara för mig så det är lugnt men meningen med tråden handlar om vett och etikett i ren allmänhet och inte bara vad jag råkat ut för. Det finns jäkligt många som läser trådarna så kanske någon som är en klängare som ser denna tråden som tar åt sig så är det ju bra.

Då är det ju bra så vi diskuterar lite så man förstår lite vad som föregår i andra människors huvuden wink
Vi tycker ju båda att det är fel att pilla på andras grejer så egentligen är det väl inte så mycket att diskutera, fast människor dras ju till de personer med med "fina bilar" då de vill spana in dom. Detta fenomen blir väl i princip bara ägare av lite finare bilar utsatta för och jag har inte själv blivit utsatt för någon sorts skadegörelse som repor på bilen då man är social med andra människor som är bilintresserade tongue

Har dock råkat ut för skadegörelse på bilen då den stått parkerad över natten så vet ju att man inte blir glad då något sånt inträffar:mad:

FreddeK
31 januari 2009 ·

snoddas skrev:

ajka skrev:

snoddas skrev:
varför kan man inte lägga upp en enda tråd på garaget utan att någon ska klaga på nått????

Om någon skulle hänga på min bil och de blir en repa så äre upp till den personen att se till satt den repan försvinner för inte tänker ja göra nått någon annan har "pajjat" sen skiter ja fullständigt i om de inte var med mening att göra de men har man sönder nått så betalar man skadan så enkelt är det....

Ja precis, om någon orsakar en skada på bilen så ska ju den som gjort det se till att fixa det sen också. Självklart ska inte personen som äger bilen behöva stå för det, och det oavsett om det är en utställningsbil eller en "normal" bil egentligen.

jo precis... ja har ju som sagt råkat pajja både billjud och bilar för kompisar men de ända ja frågat är vad dom vill ha för skadan med tanke på att ja har orsakat den och då äre inte mer än rätt att ja ska ersätta honom/henne för skadorna

Kompisar är ju en helt annan grej i en helt annan tråd. självklart man ersätter kompisar vid skador man man lyckats göra.

ajka
31 januari 2009 · 194 Inlägg

För att föra diskussionen vidare; Finns det någon som har nåt tips eller knep som dom vill dela med sig av när man vill bli av med trögfattade klängapor? tongue

TenZer N.O.S Cruisers Stockholm
31 januari 2009 · 3 404 Inlägg

ajka skrev:
För att föra diskussionen vidare; Finns det någon som har nåt tips eller knep som dom vill dela med sig av när man vill bli av med trögfattade klängapor? tongue

Ett kännsligt larm med eldkastare? big_smile Staket runt bilen? Eller så kan folk helt enkelt kanske få in lite vett i skallen. Kolla gärna men rör inte, SPECIELLT INTE på utställningar då ägaren oftast lägger mycket tid kärlek och pengar i sin bil och vill således än mindre ha någonting förstört.

Visst att hänga över sin egen eller någon kompis bil men ge självef*n i andras grejjer

Rock'n Roll
Saab 9000cs 2.3 16 Turbo "Jakt Attack Spaning" (1992)
Volvo 945 GL "Skåpet" (1993)
Criton Rocketdog
31 januari 2009 · 270 Inlägg

Brukar oftast säga såhär åt dom som använder min bil som sittplats/stöd.

Sitta gör man inne i bilen. Röker gör man utanför. Gör du varkendera gå härifrån.

Ljudet som en dumpventil avger är egentligen en spank-piska som sitter på en spänd fjäder.
Germax
31 januari 2009 · 12 086 Inlägg

Jag skulle aldrig få för mig att ta på någon annans bil på en träff, på sin höjd kanske jag nuddat lite försiktigt om de nu är något exklusivt jag inte kommer på nu. Vid ljudbyggen kanske jag böjjer mig över för o se ordentligt men skulle aldrig börja ta på grejorna. Och inte i universum stå o luta mig mot någon?? Värsta jag hört!


snoddas skrev:
varför kan man inte lägga upp en enda tråd på garaget utan att någon ska klaga på nått????

Det här är ett diskussionsforum, inte wikipedia. Här diskuterar folk med olika syn på saker tongue Därav alla åsikter.

Senast redigerat av JapMax (31 januari 2009)

zijaa Bilmekaniker
31 januari 2009 · 1 354 Inlägg

Som jag brukar säga till vissa idioter som hänger på min bil : RÖR DU, DÖR DU!!

Har Du Plattan i Mattan, Så Har Du För Seg Bil!
Rojpen
31 januari 2009 · 2 230 Inlägg

man hänger/sitter inte på andras bilar utan tillåtelse så är det bara.. och skulle då aldrig luta mig mot nån bil även om jag fick utan att veta att man inte har nå hårt(stål) på byxorna som kan repa lacken, så därför kör man mjukisar hehe:) eller lägger händerna i mellan tongue
men ja dock endast om man får det för ägaren så klart  smile

så kan det vara då det inte blev som det skulle
soyd
31 januari 2009 · 1 853 Inlägg

Jag hoppas att det inte finns sådan personer här... för min uppfattning är att det är personer som ej har ett eget bil intresse. Och inte sätter värde på bilar utan tänker vadå det är ju bra en bil skärp dig!

samma personer som (kanske) resonerar så här: vadå dörruppslag jag nuddade ju knappt...


och ja sådana individer stör jag mig rätt bra på hmm

alain www.bimmerpower.org
31 januari 2009 · 3 995 Inlägg

För ett år sent parkerarde jag på Götaplatsen i Göteborg där det är bara 10 minuter, en parkeringsvakt skulle lägga sin hand på motorhuvud för känna om motor var varmt, jag stoppade honom och sa att han skulle ge fan att lägga direkt handen på motorhuvud utan handskar, jag förklara det till honom att handsvett är ett helvetet att tar bort, han vågade inte röra den.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
evilaudio
31 januari 2009 · 16 195 Inlägg

Rojpen skrev:
man hänger/sitter inte på andras bilar utan tillåtelse så är det bara.. och skulle då aldrig luta mig mot nån bil även om jag fick utan att veta att man inte har nå hårt(stål) på byxorna som kan repa lacken, så därför kör man mjukisar hehe:) eller lägger händerna i mellan tongue
men ja dock endast om man får det för ägaren så klart  smile

bilar sitter man inte på.. dom sitter man i. big_smile

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
båge montör och hobby mekaniker
31 januari 2009 · 2 672 Inlägg

hörde om något så respektlöst av en kompis i stan som nyss tagit körkort!

han stog på ica maxis parkering en dag och såg en gubbe komma ut ur affären, bärandes på två backar på höjd, går fram till en bil, ställer backarna på bakluckan, låser upp bilen BREVID och ställer där in backarna och åker sedan därifrån i sin bil!

alltså satte han ner backarna på någon annans bil yikes dricka backar i plast, hårda, mindre fina undertill, gör REPOR som fan.. va i helvete tänker man på då? hade jag sett det eller om det hade varit min bil så hade gubben fått ligga inne nu, eller iaf haft antingen mindre pengar pga replagning eller anmälan på sig!

hände även mig en annan sak på samma parkering förra sommaren, stog parkerad å väntade på mossan som va inne å handla, dom i bilen brevid kommer å ska åka, ungjävlarna smäller upp dörren i min bil, (tar i list) TRE gånger, jag hänger mig på tutan, och gubben bara glor på mig, jag vinkar dit honom för att prata å säga till vad som hänt, å han gör likadant, för att kolla vart det tog, "det tog bara i listen" -sa han.. HUR JÄVLA REPSEKTLÖST ÄR INTE DET?

så parkera aldrig nära barnfamiljer, gammla gubbar, sneställda bilar..
och säg till alla jävla idioter som står och lutar sig mot, sitter på, hoppar på och allt annat man kan vara dum nog att göra på sommrarna, mot din bil att dom ska ge FAN i det så vi kanske blir av med allt sånt folk! )

Jonas Båge
mk1.se gtiklubben.nu
Live the life you love, RIDE ON.
Volkswagen Golf GTD "Smokey Joe" (1990)
Volkswagen Caddy 1,8 16v mk1 "Lilla Blå" (1990)
evilaudio
31 januari 2009 · 16 195 Inlägg

båge skrev:
hörde om något så respektlöst av en kompis i stan som nyss tagit körkort!

han stog på ica maxis parkering en dag och såg en gubbe komma ut ur affären, bärandes på två backar på höjd, går fram till en bil, ställer backarna på bakluckan, låser upp bilen BREVID och ställer där in backarna och åker sedan därifrån i sin bil!

alltså satte han ner backarna på någon annans bil yikes dricka backar i plast, hårda, mindre fina undertill, gör REPOR som fan.. va i helvete tänker man på då? hade jag sett det eller om det hade varit min bil så hade gubben fått ligga inne nu, eller iaf haft antingen mindre pengar pga replagning eller anmälan på sig!

hände även mig en annan sak på samma parkering förra sommaren, stog parkerad å väntade på mossan som va inne å handla, dom i bilen brevid kommer å ska åka, ungjävlarna smäller upp dörren i min bil, (tar i list) TRE gånger, jag hänger mig på tutan, och gubben bara glor på mig, jag vinkar dit honom för att prata å säga till vad som hänt, å han gör likadant, för att kolla vart det tog, "det tog bara i listen" -sa han.. HUR JÄVLA REPSEKTLÖST ÄR INTE DET?

så parkera aldrig nära barnfamiljer, gammla gubbar, sneställda bilar..
och säg till alla jävla idioter som står och lutar sig mot, sitter på, hoppar på och allt annat man kan vara dum nog att göra på sommrarna, mot din bil att dom ska ge FAN i det så vi kanske blir av med allt sånt folk! )

de där me dörruppslag e fan inte kul, hände mig för nåt år sen å även jag satt i min bil då. men gubben (å tanten) som slog upp dörren på min bil lär iaf tänka sig för efter de.. HA!

www.supersonic.se de mesta inom PA-ljud
www.stylingwebben.se LEDs,xenon samt MOMOprodukter
http://seastreamsgarage.se/
Nehe
31 januari 2009 · 687 Inlägg

soyd skrev:
Jag hoppas att det inte finns sådan personer här... för min uppfattning är att det är personer som ej har ett eget bil intresse. Och inte sätter värde på bilar utan tänker vadå det är ju bra en bil skärp dig!

samma personer som (kanske) resonerar så här: vadå dörruppslag jag nuddade ju knappt...


och ja sådana individer stör jag mig rätt bra på hmm

Ungefär som den respekten du har för bilen på din presentationsbild?

Enligt ditt egna resonemang så är du ju en av de personer utan eget bilintresse.

Rojpen
31 januari 2009 · 2 230 Inlägg

evilaudio skrev:

Rojpen skrev:
man hänger/sitter inte på andras bilar utan tillåtelse så är det bara.. och skulle då aldrig luta mig mot nån bil även om jag fick utan att veta att man inte har nå hårt(stål) på byxorna som kan repa lacken, så därför kör man mjukisar hehe:) eller lägger händerna i mellan tongue
men ja dock endast om man får det för ägaren så klart  smile

bilar sitter man inte på.. dom sitter man i. big_smile

haha nä sant men sitta på huven alltså eller bagaget tongue skit bekvämt faktiskt smile (å ja på min egen bil)

så kan det vara då det inte blev som det skulle
Tiger1978 Fattig student
31 januari 2009 · 1 282 Inlägg

Det är ganska trist med när man stannar för att prata med nån och någon råkar förväxla bilen mot sitt soffbord och ställer en ölflaska eller dyligt på den.. Jag har inte haft många bilar som jag har varit väldigt rädd om, men dom jag har haft blir man jävligt irriterad över andra människors slarv/idioti/respektlöshet..

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=198980 <--- Min projekt tråd
Bara för att jag inte är paranoid längre så betyder inte det att dom inte är ute efter mig.
Ur en lögnares mun kommer inga sanningar..
Volkswagen Scirocco gt2 "Hulken" (1992)
soyd
31 januari 2009 · 1 853 Inlägg

Nehe skrev:

soyd skrev:
Jag hoppas att det inte finns sådan personer här... för min uppfattning är att det är personer som ej har ett eget bil intresse. Och inte sätter värde på bilar utan tänker vadå det är ju bra en bil skärp dig!

samma personer som (kanske) resonerar så här: vadå dörruppslag jag nuddade ju knappt...


och ja sådana individer stör jag mig rätt bra på hmm

Ungefär som den respekten du har för bilen på din presentationsbild?

Enligt ditt egna resonemang så är du ju en av de personer utan eget bilintresse.

Jo men det hände under lite andra omständigheter. Jag går inte och lägger mig på bilar bara så där!

jocke_gronberg
31 januari 2009 · 4 586 Inlägg

tag med ett par stolar nästa gång. Då slipper folk hänga på bilen. Jag skulle öppna munnen och säga att det stör mig istället för att bara titta på

Ifall man inte ens står vid bilen så sätt en lapp vid rutan

soyd
31 januari 2009 · 1 853 Inlägg

Vill bara till lägga att jag är/var oskyldig på "presentationsbild" men hamnade på huven endå men fick sedan gå efter att det var utrett smile

så ni behöver inte vara orolig att jag ligger på era huvar då ni kommer ut från ICA Maxi big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang