Folk som hänger och pillar på andras bilar!

FreddeK
31 januari 2009 ·

Hej nu är ju sommaren på väg och i och med detta så kommer det bli rätt många bilträffar.

Men ett fenomen jag har kommit på är att när man står några stycken och pratar...tex på den lokale träffparkeringen i stan så kommer det alltid folk som lutar sig mot bilen osv. Vissa personer känner man inte och man vill ju inte be dom dra och vara otrevlig heller så då brukar jag åka därifrån.

Detta såkallade fenomen hände alldeles för många gånger 2008 och jag gillar det inte.

Så om du är en hängare eller en petare så ge fan i det och tänk lite innan du hänger på någons bil! Spelar ingen roll om bilen är ett skabboffer utan det hela handlar om respekt mot en annan människa!

Ha det fint! mvh Fredde

Rquired Allmänt envis
31 januari 2009 · 12 512 Inlägg

Instämmer, det värsta är idioterna som inte inser att jeansen har knappar där bak :S

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
FLindgren
31 januari 2009 · 5 089 Inlägg

haha ja jag vet inte hur många som har varit framme och dragit med nageln på min bil för att kolla om det är ett motivlack eller ett klistermärke på sidorna... Tror ingen skulle våga stå för att dom repade bilen då..

Men vem lutar sig mot en bil som inte är enns egen?? är ju helt sjukt ifall det finns sådana personer isåfall..

\Lindgren
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
neckwomen_88
31 januari 2009 ·

vet i sommras när FIREBIRD_69 ställde ut sin bil att vi fick vaxa om hela bilen eftersom det var fullt med fingeravtryck överallt...
....en annan kväll när vi kom till bilen stod det 3 större tjejer lutade mot hans bil och drack öl.... vad är det för fel på folk?!


får personligen nippran bara folk går i närheten av min bil tongue

Smajly
31 januari 2009 · 3 059 Inlägg

Freddeponken skrev:
Hej nu är ju sommaren på väg och i och med detta så kommer det bli rätt många bilträffar.

Men ett fenomen jag har kommit på är att när man står några stycken och pratar...tex på den lokale träffparkeringen i stan så kommer det alltid folk som lutar sig mot bilen osv. Vissa personer känner man inte och man vill ju inte be dom dra och vara otrevlig heller så då brukar jag åka därifrån.

Detta såkallade fenomen hände alldeles för många gånger 2008 och jag gillar det inte.

Så om du är en hängare eller en petare så ge fan i det och tänk lite innan du hänger på någons bil! Spelar ingen roll om bilen är ett skabboffer utan det hela handlar om respekt mot en annan människa!

Ha det fint! mvh Fredde

Klart man säger till dom.. Annars kan du trycka på fjärren till larmet så det piper till och ge en liten fingervisning.. smile

ajka
31 januari 2009 · 194 Inlägg

om man inte klarar av att säga till folk att inte repa bilen, tja, fixa en bil så ni inte behöver vara oroliga över det smile

FLindgren
31 januari 2009 · 5 089 Inlägg

Smajly skrev:

Freddeponken skrev:
Hej nu är ju sommaren på väg och i och med detta så kommer det bli rätt många bilträffar.

Men ett fenomen jag har kommit på är att när man står några stycken och pratar...tex på den lokale träffparkeringen i stan så kommer det alltid folk som lutar sig mot bilen osv. Vissa personer känner man inte och man vill ju inte be dom dra och vara otrevlig heller så då brukar jag åka därifrån.

Detta såkallade fenomen hände alldeles för många gånger 2008 och jag gillar det inte.

Så om du är en hängare eller en petare så ge fan i det och tänk lite innan du hänger på någons bil! Spelar ingen roll om bilen är ett skabboffer utan det hela handlar om respekt mot en annan människa!

Ha det fint! mvh Fredde

Klart man säger till dom.. Annars kan du trycka på fjärren till larmet så det piper till och ge en liten fingervisning.. smile

Jo men en annan som är jättefeg för att säga till folk får ju lite bekymmer då ;P Kanske bara jag som är en sån "sissy"lol

\Lindgren
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
FreddeK
31 januari 2009 ·

ajka skrev:
om man inte klarar av att säga till folk att inte repa bilen, tja, fixa en bil så ni inte behöver vara oroliga över det smile

Alltså det är inte det det handlar om! utan att man ska låta andras saker vara ifred och respektera andra!

Germax
31 januari 2009 · 12 086 Inlägg

När jag kom ut från affären en gång så stog de en turkunge och sparka på mina fälgar, jag sa öpp öpp och ungen sprang iväg. Morsan stog några meter ifrån, hade min unge sparkat på någons 19" hade jag gett ungen en spark tongue

FreddeK
31 januari 2009 ·

JapMax skrev:
När jag kom ut från affären en gång så stog de en turkunge och sparka på mina fälgar, jag sa öpp öpp och ungen sprang iväg. Morsan stog några meter ifrån, hade min unge sparkat på någons 19" hade jag gett ungen en spark tongue

Visst kan förstå en dampande unge som inte fattar bättre men att föräldrar inte bryr sig är riktigt oroväckande.

ajka
31 januari 2009 · 194 Inlägg

Freddeponken skrev:

ajka skrev:
om man inte klarar av att säga till folk att inte repa bilen, tja, fixa en bil så ni inte behöver vara oroliga över det smile

Alltså det är inte det det handlar om! utan att man ska låta andras saker vara ifred och respektera andra!

Jo det håller jag med om, men kör man en fin/annorlunda kärra tycker jag man eftersträvar att få lite uppmärksamhet. Vill man va fin så får man lida pin wink

If you can´t handle it, drive 240 big_smile
haha

FreddeK
31 januari 2009 ·

ajka skrev:

Freddeponken skrev:

ajka skrev:
om man inte klarar av att säga till folk att inte repa bilen, tja, fixa en bil så ni inte behöver vara oroliga över det smile

Alltså det är inte det det handlar om! utan att man ska låta andras saker vara ifred och respektera andra!

Jo det håller jag med om, men kör man en fin/annorlunda kärra tycker jag man eftersträvar att få lite uppmärksamhet. Vill man va fin så får man lida pin wink

If you can´t handle it, drive 240 big_smile
haha

Kan inte hålla med dig, liksom vart vill du komma? att om man har fin bil så är det okej för andra att luta sig mot den osv? Låter som svartsjuka det du beskriver...hmm??

FLindgren
31 januari 2009 · 5 089 Inlägg

Det kvittar om jag har köpt en ferrari för 1 mille, eller en 240 för 4000... vill ändå inte att folka ska vara på och pilla, kolla å testa... Ögonsten som ögonsten?

\Lindgren
Toyota Cressida Rx30 "Westcoast Motorsport" (1979)
Volvo S70 "Autotech Motorsport" (1999)
Volvo Xc70 "3.2L" (2008)
Rallyhalle
31 januari 2009 · 4 299 Inlägg

Det är ju oroväckande att folk inte ser skillnad på en bil o en parkbänk mad
Kommer bli jävligt sur om jag har repor o skit från tjockisar som inte orkar stå själva efter nästa sommar...

FreddeK
31 januari 2009 ·

Elda skrev:
jag lutar mig inte ens mot mig egen bill.. som sagt, jeansen har knappar bak med... Fy fan för sånnt folk , därför man har en gammal skabbig bil ingen bryr sig så mycket om.

skabbig kan jag inte hålla med om.

Rallyhalle
31 januari 2009 · 4 299 Inlägg

ajka skrev:

Freddeponken skrev:

ajka skrev:
om man inte klarar av att säga till folk att inte repa bilen, tja, fixa en bil så ni inte behöver vara oroliga över det smile

Alltså det är inte det det handlar om! utan att man ska låta andras saker vara ifred och respektera andra!

Jo det håller jag med om, men kör man en fin/annorlunda kärra tycker jag man eftersträvar att få lite uppmärksamhet. Vill man va fin så får man lida pin wink

If you can´t handle it, drive 240 big_smile
haha

Ursäkta??
Bara för att du t.ex har en dyr o fin 50" platt-tv är det alltså ok om grannen helt plötsligt sitter i dit vardgasrum o använder den??

Jolle87
31 januari 2009 · 1 585 Inlägg

Jag skulle då aldrig få för mig att luta eller peta på en bil som inte är min egen. Titta räcker bra tycker jag. Är man så trött i benen att man inte orkar stå. Leta då upp en parkbänk eller sätt er på marken. Har också svårt att säga ifrån men det har aldrig hänt mig. Kör inte iheller någon värsting bil men det spelar ingen roll det är min lilla "ögonsten" som man sliter för att få så fin som möjligt. Hoppas ni får ha era bilar i fred i sommar:)

mah88 Schwarz Funf
31 januari 2009 · 222 Inlägg

Kan bara hålla med!! Det är bara för jävligt! En vän till mig har "svårt" att stänga dörren mjukt utan slår den så hårt att det ekar i bilen. Har inte lust att nämna grannens "granskning" varje gång jag tvättar bilen

Bmw X5 4.4iA
4.6 Kit, Front och Bak skärm Breddar, Bakljus Black,Angel Eyes
ajka
31 januari 2009 · 194 Inlägg

Freddeponken skrev:
Kan inte hålla med dig, liksom vart vill du komma? att om man har fin bil så är det okej för andra att luta sig mot den osv? Låter som svartsjuka det du beskriver...hmm??

Självklart är det inte rätt att påverka någon slags skada på någon annans egendom, men det är korkat att tro att det är riskfritt att fara och ställa ut sin fina bil eller liknande. Då du vill visa upp din bil måste ju folk få kolla på den, om du inte kan förklara för folk som repar din bil eller vad dom nu gör måste du gaska upp dej och säga ifrån!!  Om du bara står likgiltigt och inte säger ett knyst då folk nu "antastar" din bil, vem ska då säga när det är nog? Normen om att inte tafsa på andras saker vet ju alla hur den är, vääldigt bristfällig roll

Spethz_
31 januari 2009 · 212 Inlägg

Ge fan i att luta dig mot min kärra. Du inser inte själv att dina knappar orsakar grova jävla repor som jag får stå ut med pga av att du har så fet röv så dina ben sviktar. där av att du inte orkar stå och tjöta med fölket!

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang