2374
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

1 062 Inlägg
18 november 2011
RD_87 skrev:
killercow skrev:
rallykleen skrev:

Ta strömmen från heljuskabeln till styrningen på relät.

Funderar på så här: går 2 kablar från reläsockeln en vit å en röd. den röda är kopplad till samma som till batteriet på relät. den vita är ensam kopplad till relät. den vita och röda ska troligen kopplas till strömbrytaren (uteslutningsmetoden) så om jag skippar strömbrytaren och den röda kabeln å kopplar den vita till ordinarie helljus så borde de funka eller?

Läs på reläet, 30 = matarström. 85 = styrning + 86 = styrning - och 87 utgående ström.
M.a.o så kopplar du stift 85 till orginal helljus. smile

Om original ljusen är plusmanövrerade ja. På många bilar, tex från Japan så styr man via jord eller att bägge poler till lampan är positiva och ena jordar när helljuset ska tändas.
Så det är omöjligt att leverera med en inkopplingsanvisning för extraljus, relän, kabelsatser m.m. för det beror helt på vad för bil de ska monteras i.

M.V.H.

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
18 november 2011
AndreasPlars skrev:
RD_87 skrev:
killercow skrev:

Funderar på så här: går 2 kablar från reläsockeln en vit å en röd. den röda är kopplad till samma som till batteriet på relät. den vita är ensam kopplad till relät. den vita och röda ska troligen kopplas till strömbrytaren (uteslutningsmetoden) så om jag skippar strömbrytaren och den röda kabeln å kopplar den vita till ordinarie helljus så borde de funka eller?

Läs på reläet, 30 = matarström. 85 = styrning + 86 = styrning - och 87 utgående ström.
M.a.o så kopplar du stift 85 till orginal helljus. smile

Om original ljusen är plusmanövrerade ja. På många bilar, tex från Japan så styr man via jord eller att bägge poler till lampan är positiva och ena jordar när helljuset ska tändas.
Så det är omöjligt att leverera med en inkopplingsanvisning för extraljus, relän, kabelsatser m.m. för det beror helt på vad för bil de ska monteras i.

M.V.H.

Jag har hört om det där "Japan", vad är det? tongue

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

1 062 Inlägg
19 november 2011
RD_87 skrev:

Ja, alltså Japanska bilar. Eller vad är det du inte förstår? smile

M.V.H.

Avstängd
10 388 Inlägg
19 november 2011
AndreasPlars skrev:
RD_87 skrev:

M.V.H.

Var nog du som inte riktigt förstod i detta fall wink

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

1 062 Inlägg
19 november 2011
it_mutt skrev:
AndreasPlars skrev:
RD_87 skrev:

M.V.H.

Var nog du som inte riktigt förstod i detta fall wink

Ja, annars hade jag inte frågat.

M.V.H.

1 321 Inlägg
19 november 2011
Köpte denna muttertång i torsdags. Rekommenderas INTE!

http://www.biltema.dk/sv/Verktyg/Handve … ang-12468/

Provade för skojs skull på en liten skruvskalle. Behövde bara trycka ihop tången så blev tänderna i käftarna helt SKROT..  glömt att härda??

Nästa gång jag är till biltema så ska jag be någon i personalen att prova en sådan tång...

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.

Snäll pöjk
703 Inlägg
19 november 2011
10 års garanti på den ju volvofarfar ;-) hjälper visserligger om alla är skit men kanske va ett måndagsex.?

Ack vet jag förgasarmotorer!

451 Inlägg
19 november 2011
Var på biltema förra helgen och passerade billjudsdelen när jag kom på att jag behöver ett 6.5" kitsystem till bilen. Funderade en bra stund men till slut kom jag fram till, ähh vafan jag testar. smile

Väntar dock på högtalar adapters till dörrarna från blekinge bilradio, men jag kunde inte hålla mig ifrån att tjuvtesta dom. Finns färdiga montering detaljer i hatthyllan så jag la bara ner högtalarna där och diskanterna bredvid och det verkar lovade, endast drivna på stereon. Och det lät helt okej, så jag tror det blir bra när dom sitter stumt monterade i dörrarna och man får rikta in diskanten perfekt, plus ett slutsteg som driver det. Jag kan säga på en gång trots det lilla jag testat att jag är nöjd med mitt köp. Lät då betydligt bättre än original ljudet trots usel montering.

1 298 Inlägg
19 november 2011
Var på biltema idag och inhandlade fördelarlock, rotor, tändkabelsats och tändstift av något skumt märke. Grejerna som satt innan var Bosch/Volvogrejer som var rejält slitna. Stort lyft med Biltemaprylarna på. Fin respons och den startar snabbare än tidigare. Återstår att se hur länge grejerna håller bara då. smile

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

326 Inlägg
20 november 2011
Pendulum skrev:
tändstift av något skumt märke.

Var det möjligen Eyquem? http://www.eyquem.com/

Det är riktigt bra stift isåfall.

2 415 Inlägg
20 november 2011
Peter_5565 skrev:
Pendulum skrev:
tändstift av något skumt märke.

Var det möjligen Eyquem? http://www.eyquem.com/

Det är riktigt bra stift isåfall.

har aldrig hört talas om deras stift! hur vet du att dom e bra?

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

70 Inlägg
20 november 2011
biltemas planslipmaskin (den billigaste blå)

köpte en som gick riktigt slött vid första start, efter 5 min så rykte den och lukta bränt, dog helt direkt efter, fick en ny och den gick att köra i 10 min innan den fick samma symptom.

en kompis har en som går hur bra som helst. 2 måndagsexemplar direkt efter varandra

...has left the building...
4 474 Inlägg
20 november 2011
Det är Brisk tändstift som säljs på Biltema, OEM leverantör till bland annat Skoda o "VAG-koncernen". De har en hel del intressanta "tuningstift", kör med Brisk LGS i mina M, funkar kalas!

https://www1.garaget.org/gallery/archive/81291/large/923386_821lcc.jpg
Senast redigerat av dawwe (20 november 2011)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

2 415 Inlägg
20 november 2011
Kusinen köpte stift på biltema till en Golf 3a.. dom gick bra i 200-300 mil, sen ville knappt bilen starta. så ja kommer nog inte köpa stift på biltema mer.

1 298 Inlägg
20 november 2011
dawwe skrev:
Det är Brisk tändstift som säljs på Biltema, OEM leverantör till bland annat Skoda o "VAG-koncernen". De har en hel del intressanta "tuningstift", kör med Brisk LGS i mina M, funkar kalas!

http://www1.garaget.org/gallery/archive … 821lcc.jpg

Stämmer bra att det var Brisk de sålde. Hade ingen aning om att de sitter i VAG, än så länge fungerar de bra så jag ska inte klaga på dem än. wink

För att vara klok måste man ha erfarenhet, och för att ha erfarenhet måste man ha gjort dumheter.

4 474 Inlägg
20 november 2011
Tryck_o_pys: Var det Brisk eller stift märkta med "Biltema", för jag har för mig de sålde stift märkta med just "Biltema" tidigare...Brisk stiften är bra! Har kört 4000 mil med LGS-stift i min brux Passat (mellan 30000-34000 mil), utan minsta problem, o då är det ändå ett stift som ställer högre krav på tändsystemets skick, bla så förväntade jag mig startsvårigheter när tempen kröp ner runt -15, men icke, precis som vanligt smile!
Bild på ett stift efter 4000 mil, 1000 mil ÖVER det rekommenderade bytesintervallet för dessa stift...

https://www1.garaget.org/gallery/images/82/81291/81291-68a2c39e3608dc74c642812d934cb6aa.jpg

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.

4 474 Inlägg
20 november 2011
Pendulum: De lär inte vara märkta med "Brisk" när de sitter i VAG bilar, står förmodligen "VAG" eller nåt liknande på de... http://www.brisk.biz/page.php?page=320

Gymnasieutbildad däcksparkare
382 Inlägg
20 november 2011
ääh tändstift de håller jag mig till original... vår ford transit har rullat 20000 mil på samma stift

Motorer är som människor, Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

292 Inlägg
20 november 2011
någon som har testat/andvänt sig av biltemas öppna luftfilter ?

2 415 Inlägg
20 november 2011
RobbanForsell skrev:
någon som har testat/andvänt sig av biltemas öppna luftfilter ?

jag köpte biltemas sportluft filter (Öppna) en gång, kosta?? vilket ja inte kommer ihåg. körde med de i drygt 8 månader, utan att tvätta de, funka jättebra! köpte sedan ett nytt på elmia för 150 med sköld!
detta var till en Volvo 945 Turbo

Sök