it_mutt skrev:
Tror att Biltema lider av ett par problem;
Ojämn kvalité - Inte mycket att säga om det, ena gången är det bra, gången efter är "samma sak" inte lika bra.
Men jag tror faktiskt det stora problemet är;
Folk väntar sig att de kan köpa något på biltema för 50:-, som helst ska fungera MINST lika bra som motsvarande "dyrdel"(läs original/motsvarande) för 250:-, helst bättre än denna "dyrdel".
Och när det inte gör det, så är det "världens skit och hej-o-hå".
Saken är att Biltema, enligt mig, har otroligt mycket som fungerar alldeles ypperligt om man använder det på rätt sätt. Men, de har också en hel del som fungerar mindre bra.
Samtidigt verkar folk totalt glömma varför det är billigare på biltema. Nej, all personal är inte allvetande om varenda bil som finns, eller ens om de "stora" bilmärkena, men, detta bidrar i sin tur också till att de kan hålla nere priserna.
"På Mekonomen får man iaf saker som passar/fungerar!" Ja, och ofta kostar det dessutom mer där.
Så, summa summarum; folk är jävligt gnälliga och inser inte att man i -många- fall, inte alla (då som sagt enligt mig, Biltema faktiskt har mycket som fungerar galet bra), faktiskt får vad man betalar för.
Och sen kan jag väl tycka att "hej, jag ska måla om bilen och lägger ett par tusen på pryttlar (färg, klarlack osv), men, jag väljer att köpa det billigaste, nämligen maskeringstejpen, på Biltema och gnäller sen om att det inte höll och hela Biltema är ett jävla skitställe" är att vara dumjävlasnål.