2413
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

1 071 Inlägg
19 juli 2012
va på biltema och köpte maskerings tejp idag och den satt fast hur bra som hälst

Onödigt inlägg^^

254 Inlägg
19 juli 2012
partyvan skrev:
va på biltema och köpte maskerings tejp idag och den satt fast hur bra som hälst

Ren skit!!! fastnar mkt mkt dåligt speciellt när du börjar måla de är då den lossnar

367 Inlägg
19 juli 2012
alpis skrev:
partyvan skrev:

Ren skit!!! fastnar mkt mkt dåligt speciellt när du börjar måla de är då den lossnar

sant får sanera mina rutor från 2k klarlack i kväll:(

16 197 Inlägg
19 juli 2012
alpis skrev:
partyvan skrev:

fast den är billig... man kan inte få allt.

finns en anledning till att billackerare oftast kör med 3M tejp.

"Testar man inte så får man aldrig veta"

1 071 Inlägg
19 juli 2012
Ni är välkommna och komma och känna om den sitter eller inte

Onödigt inlägg^^

2 419 Inlägg
19 juli 2012
partyvan skrev:
Ni är välkommna och komma och känna om den sitter eller inte

beror ju på hur man sköter den med! låter man den ligga i kallgarage under vintern är den ju kass sen! använder biltemas nu och märker upp kablar och massa skit och den sitter fint! smile

550 Inlägg
20 juli 2012
jonnielahti skrev:
D-alvarsson skrev:
kan klämma in att jag idag använde biltemas domkraft när ja skulle fixa på bilen. sen så märkte jag att bilen sjönk i ganska så skaplig hastighet ner mot backen, och de va under tiden då däcket låg vid sidan om bilen.

Så ja rekomenderar INTE domkrafterna, livs farligt

våran röda har varit med 10 hårda år, läcker liiite olja, men fungerar hur bra som helst, sen ska du faktiskt sänka ner bilen på pallbocken, inte ha den hängande på domkraft...

helt klart sant, men om man säger såhär då. man får pumpa hur snabbt som helst för att den inte ska hinna sjunka mellan omtagen. och de är väl inte helt okej..

907 Inlägg
20 juli 2012
D-alvarsson skrev:
jonnielahti skrev:
D-alvarsson skrev:
kan klämma in att jag idag använde biltemas domkraft när ja skulle fixa på bilen. sen så märkte jag att bilen sjönk i ganska så skaplig hastighet ner mot backen, och de va under tiden då däcket låg vid sidan om bilen.

Så ja rekomenderar INTE domkrafterna, livs farligt

våran röda har varit med 10 hårda år, läcker liiite olja, men fungerar hur bra som helst, sen ska du faktiskt sänka ner bilen på pallbocken, inte ha den hängande på domkraft...

helt klart sant, men om man säger såhär då. man får pumpa hur snabbt som helst för att den inte ska hinna sjunka mellan omtagen. och de är väl inte helt okej..

har du skruvat åt sänkskruven ORDENTLIGT?

865 Inlägg
20 juli 2012
primeramannen skrev:
D-alvarsson skrev:
jonnielahti skrev:

har du skruvat åt sänkskruven ORDENTLIGT?

ingen ide att fråga sånt sällan folk erkänner att dom gör fel, alltid fel på det man köper

Avstängd
10 388 Inlägg
20 juli 2012
Tror att Biltema lider av ett par problem;

Ojämn kvalité - Inte mycket att säga om det, ena gången är det bra, gången efter är "samma sak" inte lika bra.

Men jag tror faktiskt det stora problemet är;

Folk väntar sig att de kan köpa något på biltema för 50:-, som helst ska fungera MINST lika bra som motsvarande "dyrdel"(läs original/motsvarande) för 250:-, helst bättre än denna "dyrdel".

Och när det inte gör det, så är det "världens skit och hej-o-hå".

Saken är att Biltema, enligt mig, har otroligt mycket som fungerar alldeles ypperligt om man använder det på rätt sätt. Men, de har också en hel del som fungerar mindre bra.

Samtidigt verkar folk totalt glömma varför det är billigare på biltema. Nej, all personal är inte allvetande om varenda bil som finns, eller ens om de "stora" bilmärkena, men, detta bidrar i sin tur också till att de kan hålla nere priserna.

"På Mekonomen får man iaf saker som passar/fungerar!" Ja, och ofta kostar det dessutom mer där.

Så, summa summarum; folk är jävligt gnälliga och inser inte att man i -många- fall, inte alla (då som sagt enligt mig, Biltema faktiskt har mycket som fungerar galet bra), faktiskt får vad man betalar för.

Och sen kan jag väl tycka att "hej, jag ska måla om bilen och lägger ett par tusen på pryttlar (färg, klarlack osv), men, jag väljer att köpa det billigaste, nämligen maskeringstejpen, på Biltema och gnäller sen om att det inte höll och hela Biltema är ett jävla skitställe" är att vara dumjävlasnål.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

1 160 Inlägg
20 juli 2012
it_mutt skrev:
Tror att Biltema lider av ett par problem;

Ojämn kvalité - Inte mycket att säga om det, ena gången är det bra, gången efter är "samma sak" inte lika bra.

Men jag tror faktiskt det stora problemet är;

Folk väntar sig att de kan köpa något på biltema för 50:-, som helst ska fungera MINST lika bra som motsvarande "dyrdel"(läs original/motsvarande) för 250:-, helst bättre än denna "dyrdel".

Och när det inte gör det, så är det "världens skit och hej-o-hå".

Saken är att Biltema, enligt mig, har otroligt mycket som fungerar alldeles ypperligt om man använder det på rätt sätt. Men, de har också en hel del som fungerar mindre bra.

Samtidigt verkar folk totalt glömma varför det är billigare på biltema. Nej, all personal är inte allvetande om varenda bil som finns, eller ens om de "stora" bilmärkena, men, detta bidrar i sin tur också till att de kan hålla nere priserna.

"På Mekonomen får man iaf saker som passar/fungerar!" Ja, och ofta kostar det dessutom mer där.

Så, summa summarum; folk är jävligt gnälliga och inser inte att man i -många- fall, inte alla (då som sagt enligt mig, Biltema faktiskt har mycket som fungerar galet bra), faktiskt får vad man betalar för.

Och sen kan jag väl tycka att "hej, jag ska måla om bilen och lägger ett par tusen på pryttlar (färg, klarlack osv), men, jag väljer att köpa det billigaste, nämligen maskeringstejpen, på Biltema och gnäller sen om att det inte höll och hela Biltema är ett jävla skitställe" är att vara dumjävlasnål.

bara att hålla med. bra skrivet

V O L V O
401 Inlägg
20 juli 2012
Farsan har en liten röd domkraft från Biltema.
LÄNK: http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Verkt … ton-15826/
Enda nackdelen är att där handtaget sätts fast har slitits ut, men den fungerar jättebra fortfarande.
Tror den är 3 år gammal, ungefär smile

V O L V O 7 4 0

Självlärd
3 083 Inlägg
20 juli 2012
Mike_87 skrev:
Enda nackdelen är att där handtaget sätts fast har slitits ut, men den fungerar jättebra fortfarande.

Den har jag med och den är riktigt bra. Finns säkert bättre men den funkar och gör vad den ska göra.

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

V O L V O
401 Inlägg
20 juli 2012
Volvo142_73a skrev:
Mike_87 skrev:

Den har jag med och den är riktigt bra. Finns säkert bättre men den funkar och gör vad den ska göra.

Jag skulle gärna vilja ha denna:http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Verkt … ton-15806/
Kan ju vara lite mera tåligare än den farsan har och smidigare med snabbare lyft. Bra stödpunkt också smile

V O L V O 7 4 0

Självlärd
3 083 Inlägg
20 juli 2012
Mike_87 skrev:
Volvo142_73a skrev:
Mike_87 skrev:

Jag skulle gärna vilja ha denna:http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Verkt … ton-15806/
Kan ju vara lite mera tåligare än den farsan har och smidigare med snabbare lyft. Bra stödpunkt också smile

Jag har inte hört mycket bra om dom blåa domkrafterna. O sen bara 1,5 ton. Men å andra sidan lyfter man ju aldrig hela bilen samtidigt tongue

70 Inlägg
20 juli 2012
Köpte silvertejp o sopsäckar och de funkar som det ska men inte en chans man köper nåt från feltema till bilen då pajar väl det inom 2v

köpte en turbo för nåra år sedan den va slut efter 2 dagar så pengarna tillbaka och köpte aldrig nåt mer där till bilen för det går bara sönder

köpte även cykel för många år sedan kom ja på ca 10 år sedan o enda som håller än lite rostig men de får man ta...
Senast redigerat av MrInsane (20 juli 2012)

Självlärd
3 083 Inlägg
20 juli 2012
MrInsane skrev:
Köpte silvertejp o sopsäckar och de funkar som det ska men inte en chans man köper nåt från feltema till bilen då pajar väl det inom 2v

köpte en turbo för nåra år sedan den va slut efter 2 dagar så pengarna tillbaka och köpte aldrig nåt mer där till bilen för det går bara sönder

Ja en turbo köper man väl i alla fall inte på biltema

70 Inlägg
20 juli 2012
Volvo142_73a skrev:
MrInsane skrev:

Var 18år och dum i huvudet då och behövde en men fick pengarna tillbaka så något positivt med dom iallafall

Självlärd
3 083 Inlägg
20 juli 2012
MrInsane skrev:
Volvo142_73a skrev:
MrInsane skrev:

Var 18år och dum i huvudet då och behövde en men fick pengarna tillbaka så något positivt med dom iallafall

Okej. Mycket är bra på biltema. Men en turbo hade jag inte köpt där smile

70 Inlägg
20 juli 2012
Volvo142_73a skrev:
MrInsane skrev:
Volvo142_73a skrev:

Okej. Mycket är bra på biltema. Men en turbo hade jag inte köpt där smile

Brukar undvika dom i högsta grad , finns billigare alternativ från Tyskland på nätet

Däremot finns e nog bra saker gäller o hitta saker som inte är måndags ex bara smile deras solfilm är godkänd om man inte har några krav

Sök