2746
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

367 Inlägg
20 juli 2012
horbybonnen skrev:
it_mutt skrev:
Tror att Biltema lider av ett par problem;

Ojämn kvalité - Inte mycket att säga om det, ena gången är det bra, gången efter är "samma sak" inte lika bra.

Men jag tror faktiskt det stora problemet är;

Folk väntar sig att de kan köpa något på biltema för 50:-, som helst ska fungera MINST lika bra som motsvarande "dyrdel"(läs original/motsvarande) för 250:-, helst bättre än denna "dyrdel".

Och när det inte gör det, så är det "världens skit och hej-o-hå".

Saken är att Biltema, enligt mig, har otroligt mycket som fungerar alldeles ypperligt om man använder det på rätt sätt. Men, de har också en hel del som fungerar mindre bra.

Samtidigt verkar folk totalt glömma varför det är billigare på biltema. Nej, all personal är inte allvetande om varenda bil som finns, eller ens om de "stora" bilmärkena, men, detta bidrar i sin tur också till att de kan hålla nere priserna.

"På Mekonomen får man iaf saker som passar/fungerar!" Ja, och ofta kostar det dessutom mer där.

Så, summa summarum; folk är jävligt gnälliga och inser inte att man i -många- fall, inte alla (då som sagt enligt mig, Biltema faktiskt har mycket som fungerar galet bra), faktiskt får vad man betalar för.

Och sen kan jag väl tycka att "hej, jag ska måla om bilen och lägger ett par tusen på pryttlar (färg, klarlack osv), men, jag väljer att köpa det billigaste, nämligen maskeringstejpen, på Biltema och gnäller sen om att det inte höll och hela Biltema är ett jävla skitställe" är att vara dumjävlasnål.

bara att hålla med. bra skrivet

köpte allt på biltema. färg klarlack tejp slippaper våtslip osv, allt funkade klockrent förutom tejpen. och fick en bra lack. för bara 1500kr så allt är inte skit

Avstängd
10 388 Inlägg
20 juli 2012
johan740_89 skrev:
horbybonnen skrev:
it_mutt skrev:

Ojämn kvalité - Inte mycket att säga om det, ena gången är det bra, gången efter är "samma sak" inte lika bra.

Folk väntar sig att de kan köpa något på biltema för 50:-, som helst ska fungera MINST lika bra som motsvarande "dyrdel"(läs original/motsvarande) för 250:-, helst bättre än denna "dyrdel".

Saken är att Biltema, enligt mig, har otroligt mycket som fungerar alldeles ypperligt om man använder det på rätt sätt. Men, de har också en hel del som fungerar mindre bra.

Samtidigt verkar folk totalt glömma varför det är billigare på biltema. Nej, all personal är inte allvetande om varenda bil som finns, eller ens om de "stora" bilmärkena, men, detta bidrar i sin tur också till att de kan hålla nere priserna.

"På Mekonomen får man iaf saker som passar/fungerar!" Ja, och ofta kostar det dessutom mer där.

Så, summa summarum; folk är jävligt gnälliga och inser inte att man i -många- fall, inte alla (då som sagt enligt mig, Biltema faktiskt har mycket som fungerar galet bra), faktiskt får vad man betalar för.

Och sen kan jag väl tycka att "hej, jag ska måla om bilen och lägger ett par tusen på pryttlar (färg, klarlack osv), men, jag väljer att köpa det billigaste, nämligen maskeringstejpen, på Biltema och gnäller sen om att det inte höll och hela Biltema är ett jävla skitställe" är att vara dumjävlasnål.

köpte allt på biltema. färg klarlack tejp slippaper våtslip osv, allt funkade klockrent förutom tejpen. och fick en bra lack. för bara 1500kr så allt är inte skit

Det var inte menat som så riktat till dig som det lät. Vad jag menar är mer att folk kan lägga "tonvis" med pengar på något (bilen säger vi för enkelhetens skull), sen köpa det absolut billigaste på Biltema (trots att köpa "dyrvarianten" bara är någon tia dyrare) och sen håller det inte, och då är allt piss och fan och hela alfabetet och biltema kan gå o dö fortare än illa kvickt.

Du blev bara ett "passande exempel" och jag vet fler som gjort liknande saker.

Och som redan varit uppe, och inte riktat mot någon, handhavandefel står nog för en stor del av problemen.
Hade en polare som rollade sin bil nyligen. Blev inte alls bra, givetvis hade han köpt färg och rollers på biltema, så ALLT var biltemas fel.

När jag frågade, fick jag nej till svar på följande frågor;

Sköljde du av rollern innan du började använda den?
Väntade du minst 30min efter att du rört om i färgen innan du började måla?

Trots att han gjort de två största felen man kan göra, så var det trots allt "Biltemaskit" och just därför blev resultatet som det blev.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

V O L V O
401 Inlägg
20 juli 2012
Apropå grundfärg så köpte jag det innan dem kostade så mycket som dem gör idag.
Tror jag gav 49.90 kr just då för den. Var när Biltema nyss öppnat här i Skövde.

Lackerade mina bakskärmar (Volvo 850 1992) på en yta på cirka 3 x 3 dm och det täckte väldigt bra. Köpte sedan riktig billack från en lackfirma och lackerade över och det höll sig riktigt bra.

V O L V O 7 4 0

550 Inlägg
20 juli 2012
primeramannen skrev:
D-alvarsson skrev:
jonnielahti skrev:

våran röda har varit med 10 hårda år, läcker liiite olja, men fungerar hur bra som helst, sen ska du faktiskt sänka ner bilen på pallbocken, inte ha den hängande på domkraft...

helt klart sant, men om man säger såhär då. man får pumpa hur snabbt som helst för att den inte ska hinna sjunka mellan omtagen. och de är väl inte helt okej..

har du skruvat åt sänkskruven ORDENTLIGT?

ja skruvar så hårt ja bara kan med 2 händer så de ska inte va några fel på det... har lånat en annan nu smile

367 Inlägg
20 juli 2012
it_mutt skrev:
johan740_89 skrev:
horbybonnen skrev:

Det var inte menat som så riktat till dig som det lät. Vad jag menar är mer att folk kan lägga "tonvis" med pengar på något (bilen säger vi för enkelhetens skull), sen köpa det absolut billigaste på Biltema (trots att köpa "dyrvarianten" bara är någon tia dyrare) och sen håller det inte, och då är allt piss och fan och hela alfabetet och biltema kan gå o dö fortare än illa kvickt.

Du blev bara ett "passande exempel" och jag vet fler som gjort liknande saker.

Och som redan varit uppe, och inte riktat mot någon, handhavandefel står nog för en stor del av problemen.
Hade en polare som rollade sin bil nyligen. Blev inte alls bra, givetvis hade han köpt färg och rollers på biltema, så ALLT var biltemas fel.

När jag frågade, fick jag nej till svar på följande frågor;

Sköljde du av rollern innan du började använda den?
Väntade du minst 30min efter att du rört om i färgen innan du började måla?

Trots att han gjort de två största felen man kan göra, så var det trots allt "Biltemaskit" och just därför blev resultatet som det blev.

det vet jag många gör fel tyvärr lägger upp en bild på bilen ikväll tror jag

7 502 Inlägg
20 juli 2012
johan740_89 skrev:
hela bilen ska våtslipas med 2000 papper om en vecka men det blev rätt bra med biltema färg

http://www1.garaget.org/archive/110/109 … 833494.jpg

http://www1.garaget.org/archive/110/109 … 833492.jpg

najs använde du deras 2 k färg?? jag ska ev lacka om en bil i vitt å tänkte snåla med deras färg wink

550 Inlägg
20 juli 2012
no_fake skrev:
primeramannen skrev:
D-alvarsson skrev:

helt klart sant, men om man säger såhär då. man får pumpa hur snabbt som helst för att den inte ska hinna sjunka mellan omtagen. och de är väl inte helt okej..

har du skruvat åt sänkskruven ORDENTLIGT?

ingen ide att fråga sånt sällan folk erkänner att dom gör fel, alltid fel på det man köper

jag erkänner! wink ja hade bilen enbart upphissad i domkraft när ja ex. byter däck smile men att den ska sjunka både fort och direkt trodde jag inte hmm

367 Inlägg
20 juli 2012
granadadr skrev:
johan740_89 skrev:
hela bilen ska våtslipas med 2000 papper om en vecka men det blev rätt bra med biltema färg

http://www1.garaget.org/archive/110/109 … 833494.jpg

http://www1.garaget.org/archive/110/109 … 833492.jpg

najs använde du deras 2 k färg?? jag ska ev lacka om en bil i vitt å tänkte snåla med deras färg wink

japp länkar
http://www.biltema.se/sv/Bat/Kemikalier … tan-36536/

http://www.biltema.se/sv/Bat/Kemikalier … tan-36542/

använd klarlack blir en jädra skillnad
http://www.biltema.se/sv/Bat/Kemikalier … ack-30553/

http://www.biltema.se/sv/Bat/Kemikalier … r-3-30558/

vill du veta mer så är denna sida guldvärd
http://skogenracing.editboard.com/t6913 … hover-veta

Tokig maskinmekaniker
469 Inlägg
22 juli 2012
Kan meddela att Biltemas högtryckstvätt håller exakt ett år. Efter det så måste man ta bort munstycket efter att man släppt handtaget, annars går den inte igång igen, mycket mystiskt.

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
22 juli 2012
Ska även noteras att det är ingen kraft i biltemas högtryckstvätt emot vad tex Nilfisk har i sina. lägg till 500kr och du ska se att smutsen går väck.

V O L V O
401 Inlägg
22 juli 2012
Extrazz skrev:
Ska även noteras att det är ingen kraft i biltemas högtryckstvätt emot vad tex Nilfisk har i sina. lägg till 500kr och du ska se att smutsen går väck.

Farsans Nilfisk har börjat läcka vid anslutningen av slangen. Tror inte det är just bara för att det är Nilfisk, utan pga den kan vara tappad (finns inga hjul på den) sad

V O L V O 7 4 0

2 411 Inlägg
22 juli 2012
Extrazz skrev:

Du får vad du betalar för tongue  helt otroligt att den ens funkar i 1 dag om skiten kostar 399kr

Avstängd
10 388 Inlägg
22 juli 2012
Extrazz skrev:

För att jämföra två produkter där den ena kostar mer än dubbelt så mycket...verkar...vettigt?

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

16 197 Inlägg
22 juli 2012
it_mutt skrev:
Extrazz skrev:

För att jämföra två produkter där den ena kostar mer än dubbelt så mycket...verkar...vettigt?

jo men så e de ju ALLTID,  men jämför de billigaste med de dyraste sen säger man att de billigaste är skit..

de är på tok för vanligt inom bilstereo..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

2 419 Inlägg
24 juli 2012
bandslip 17-393 nån som har testat den?

excenterslip 17-397 samma där? nått att ha ?

Forummoderator
18 341 Inlägg
25 juli 2012
Nån som provat?

http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillb … are-32270/

Tänkte det kunde vara bra att kolla bilarna med...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

876 Inlägg
25 juli 2012
horbybonnen skrev:
it_mutt skrev:

+1

876 Inlägg
25 juli 2012
D-alvarsson skrev:
kan klämma in att jag idag använde biltemas domkraft när ja skulle fixa på bilen. sen så märkte jag att bilen sjönk i ganska så skaplig hastighet ner mot backen, och de va under tiden då däcket låg vid sidan om bilen.

Så ja rekomenderar INTE domkrafterna, livs farligt

Min har funkar galant i 3år.

177 Inlägg
25 juli 2012
https://www1.garaget.org/gallery/images/147/146183/146183-e448fbb3381a6c9fb101a9b6bb82f4d2.jpg
lackad i biltemas 2komp vitfärg smile riktigt fint när man sprutlackar med den

Sök