1591
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

16 197 Inlägg
28 juli 2012
kolsvajansson skrev:
Köpte plastprimer på biltema idag...någon som vet hur den är?

de funkar hur bra som helst så länge man gör rent noga innan smile

har använt den en hel del på saker till min seat,

"Testar man inte så får man aldrig veta"

875 Inlägg
28 juli 2012
evilaudio skrev:
kolsvajansson skrev:
Köpte plastprimer på biltema idag...någon som vet hur den är?

de funkar hur bra som helst så länge man gör rent noga innan smile

har använt den en hel del på saker till min seat,

skönt att höra det! då kommer volvon få sig en omgång med denna och lite färg;)

613 Inlägg
28 juli 2012
någon som vet nåt om biltemas båtkärra oreggad 30 vagn helgalvad ser rätt okej ut för 2400 med tanke på alla jävla uppruttna båtvagnar som ligger på blocket från 3-10 lök

1 321 Inlägg
29 juli 2012
Gör jobbet, men att använda den krävs att man använder HÖRSELSKYDD! för något fruktansvärt oväsen

http://biltema.se/sv/Verktyg/Tryckluft/ … ts-151812/
Senast redigerat av Volvofarfar (29 juli 2012)

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.

Motormontör
437 Inlägg
30 juli 2012
Nybergrobin skrev:
Extrazz skrev:
Ska även noteras att det är ingen kraft i biltemas högtryckstvätt emot vad tex Nilfisk har i sina. lägg till 500kr och du ska se att smutsen går väck.

Du får vad du betalar för tongue  helt otroligt att den ens funkar i 1 dag om skiten kostar 399kr

Min Kärscher hade Ica Maxi rabatt på och den har hållt i 3 pr utan problem och den kostade 699 ordinarie 895.

Nej konstapeln jag kör inte för fort, jag flyger lågt bara

Motormontör
437 Inlägg
30 juli 2012
Är det någon som har erfarenhet om biltema slutsteg.

Har kollat in deras "dyra" 2 kanalare.
Den mosar ju ur sig 2*150 wrms och 2*250 i topp. och mina Blitz högtalare kräver väldigt mycket kräm för att leverera.
Mycket bang for the buck men hur bra är de???

Nej konstapeln jag kör inte för fort, jag flyger lågt bara

3 466 Inlägg
30 juli 2012
Mazdakillen skrev:
Är det någon som har erfarenhet om biltema slutsteg.

Har kollat in deras "dyra" 2 kanalare.
Den mosar ju ur sig 2*150 wrms och 2*250 i topp. och mina Blitz högtalare kräver väldigt mycket kräm för att leverera.
Mycket bang for the buck men hur bra är de???

Jag tror inte ett skit på deras siffror. Ser åt helvete fel ut.. Skulle de lilla steget leverera 2x250w i 2ohm men bara 1x250w bryggat?...

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

613 Inlägg
30 juli 2012
ingen som testat deras båtkärra?

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
1 augusti 2012
Skruvar på Biltema brukar vara billiga men så fort det går minsta trögt så  hoppar bitsen eller förstör skruvskallen, Även risk att de går av mitt på eller blir böjda. lika så med spik. Fast  är det inget hus man bygger så funkar väl det antar jag. Annars hade jag nog köpt lite bättre skruv och spik av bättre/hårdare material.

Avstängd
10 388 Inlägg
1 augusti 2012
Extrazz skrev:
Skruvar på Biltema brukar vara billiga men så fort det går minsta trögt så  hoppar bitsen eller förstör skruvskallen, Även risk att de går av mitt på eller blir böjda. lika så med spik. Fast  är det inget hus man bygger så funkar väl det antar jag. Annars hade jag nog köpt lite bättre skruv och spik av bättre/hårdare material.

Sen är det ENORM skillnad på bits och bits. Skulle aldrig drömma om att använda de som följer med någon skruvlåda (oavsett var den är köpt).

Som tillägg kan sägas att polaren när han renoverade huset köpte en hel ask bits på en annan billighetskedja (*hostHaraldNyborghost*) och den var  slut innan mitt första BD-bits (som trots allt inte är det bästa man kan ha). Så, det ligger mer än bara kvalisorten på ex.vis skruven bakom

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

Putsar Cosworth
195 Inlägg
1 augusti 2012
Skruven är bara skit, går lätt av, dåligt tillverkade och dåligt skydd. Dom som ska klara rost klarar inte av en vacker solig sommardag iaf. Köp Essve om du vill ha skruv.

Audi hatare.

Avstängd
1 714 Inlägg
3 augusti 2012
Kände mig manad att skriva här för att försvara Biltema lite när det går mycket snack om detta företag.

Nu har jag en bil jag precis ska sälja och därför är det inte så noga, gör inte mer än nödvändigt om man säger så.
Bakskivorna var sönderrostade så jag bytte till beggade, tillsammans med bra beggade belägg,
och kollade inte överdrivet mycket fram..
Då börjar bilen tjuta fram, beläggen slut såklart, det har karvats en 2mm skåra in i metallen..

Vad göra när jag tänker sälja bilen direkt? Prova biltema när man ändå kan, billigt och bra.

Biltema belägg fram, vilken skillnad, visserligen var ju dem förra slut,
och jag har aldrig haft helt nya belägg på nån bil förr, men jag är toknöjd med funktionen.
Bromsarna biter som jag vet inte vad. Skulle helt klart kunna köpa fler bromsdetaljer där, kanske inte till en banracingbil, men på en vardagsbil vågar jag helt klart testa dem fler gånger.

1 366 Inlägg
3 augusti 2012
En kompis gjorde ett test med sin 325:a och biltema belägg på en trackday och problemet är inte dålig bromsförmåga utan att de slits 3 ggr så fort som ett bra belägg. Men man betalar ju 3 ggr så lite också....

Emilius skrev:
Kände mig manad att skriva här för att försvara Biltema lite när det går mycket snack om detta företag.

Nu har jag en bil jag precis ska sälja och därför är det inte så noga, gör inte mer än nödvändigt om man säger så.
Bakskivorna var sönderrostade så jag bytte till beggade, tillsammans med bra beggade belägg,
och kollade inte överdrivet mycket fram..
Då börjar bilen tjuta fram, beläggen slut såklart, det har karvats en 2mm skåra in i metallen..

Vad göra när jag tänker sälja bilen direkt? Prova biltema när man ändå kan, billigt och bra.

Biltema belägg fram, vilken skillnad, visserligen var ju dem förra slut,
och jag har aldrig haft helt nya belägg på nån bil förr, men jag är toknöjd med funktionen.
Bromsarna biter som jag vet inte vad. Skulle helt klart kunna köpa fler bromsdetaljer där, kanske inte till en banracingbil, men på en vardagsbil vågar jag helt klart testa dem fler gånger.

Föredrar MoPar,GM och Ford
1 004 Inlägg
3 augusti 2012
Extrazz skrev:

När jag byggde min veranda använde jag Biltemas ankarskruv och balkskor, Billigt och bra, man fick ju mycket byggmaterial för pengarna.
I slutskedet, när bygget började bli klart så skulle jag göra en liten ändring, så jag skruvar ur skruven men får bara ur skallen.. WTF! Visar sig att var och varannan skruv har snäppt av! http://www.biltema.se/sv/Bygg/Fasteleme … -st-87120/ .. Så det var bara att komplettera med märkesskruv från lokala dyr-bygghandlaren. Nu är detta några år sedan, så kvalitén kanske är bättre.. hoppas jag..
Men balkskorna är prima grejer!! smile

"My drinkingteam has a racingproblem"

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
3 augusti 2012
Man får ju givetvis vad man betalar för. Så är det ju. Har nog köpt de flesta bromsdetaljer på Biltema. Undantag är väl när man beställt lite andra saker från en firma eller Volvo etc så har de slunkigt med några belägg eller slangar etc.

Brukar Köra mina bilar på 10/40 Oljan och deras filter. Byter dock lite tätare än vad många gör.

104 Inlägg
3 augusti 2012
Handlar mycket på Biltema. Har blivit en hel del oljefilter, spolarvätska, kablage till ljudsystem och bilbatterier.
Dessa produkter har fungerat fullt tillfredställande för mig iallafall. smile

Är det någon som har erfarenhet av Biltemas helsyntetiska oljor?
Funderar på att ge de en chans, vågar man? smile

Avstängd
10 388 Inlägg
3 augusti 2012
Myller skrev:
Handlar mycket på Biltema. Har blivit en hel del oljefilter, spolarvätska, kablage till ljudsystem och bilbatterier.

Själv gör jag oljebyte -minst- var 1500e mil/ 1 år. Och min erfarenhet är att då duger Biltemas oljor (öven den helsyntetiska) alldeles utmärkt.

Sen beror det säkerligen på hur bilen körs och hela den biten, men om du frågar mig; jodå, det funkar smile

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

3 466 Inlägg
3 augusti 2012
it_mutt skrev:
Myller skrev:

Själv gör jag oljebyte -minst- var 1500e mil/ 1 år. Och min erfarenhet är att då duger Biltemas oljor (öven den helsyntetiska) alldeles utmärkt.

Sen beror det säkerligen på hur bilen körs och hela den biten, men om du frågar mig; jodå, det funkar smile

Finns ju olika standarder och krav som oljorna ska uppfylla och jag tror inte biltema är mycke sämre än andra oljor som uppfyller samma krav.

Själv gör jag oljebyte var tusende mil eller 1 gång per år. Även om jag själv inte kör biltema-olja så ser jag ingen anledning till att den skulle va sämre än någon annan.

Oljefilter köper jag dock alltid på Saab då det både ser bättre ut och man vet att det verkligen är rätt för min motor. Sen kostar de bara några kronor mer.
Senast redigerat av M_icke_ (3 augusti 2012)

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

1 366 Inlägg
3 augusti 2012
Det finns betydligt bättre alternativ för samma peng. Det absolut bästa alternativet för en billig peng är OKQ8 formula excel 5w-40 om du köper den från Swedol. Den är riktigt bra på allt.

Myller skrev:

733 Inlägg
3 augusti 2012
Myller skrev:

Jag kör den i min bil, brukar köpa 10l dunken och jag byter var 1000:e mil. Funkar kalasbra smile

Sök