2058
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

16 197 Inlägg
7 augusti 2012
cepax skrev:
Jag köpte en biltemastereo för 500 kr, aux usb ingen CD, tänkte ha den provisoriskt, men den funkar riktigt bra faktiskt, inga missljud o bra kvalité, inte mycke inställningar man då jag alltid kör telefonen via aux så har jag ju EQ där smile

jo man får ju en massa "finesser" för de pengarna men dom låter inge vidare..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

36 Inlägg
7 augusti 2012
evilaudio skrev:
cepax skrev:
Jag köpte en biltemastereo för 500 kr, aux usb ingen CD, tänkte ha den provisoriskt, men den funkar riktigt bra faktiskt, inga missljud o bra kvalité, inte mycke inställningar man då jag alltid kör telefonen via aux så har jag ju EQ där smile

jo man får ju en massa "finesser" för de pengarna men dom låter inge vidare..

Jag tycker det låter helt okej, men det kan vara för att högtalarna kompenserar wink

edit: Självklart låter det bättre med ett dyrare märke, men den låter faktiskt över förväntningarna för pengarna smile
Senast redigerat av cepax (7 augusti 2012)

3 466 Inlägg
7 augusti 2012
cepax skrev:

Problemet med dessa HU är kanske inte alltid funktionellt sätt. Dom kan hålla bra. Dock så är det extrem ljudmässig skillnad till en dyrare stereo. Du får både ett fylligare och klarare ljud samt att du kan spela betydligt högre med en dyrare stereo utan att högtalarna tar skada.

Men har man inget att referera till så kan en sådan enhet vara bra.

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"

Avstängd
10 388 Inlägg
7 augusti 2012
M_icke_ skrev:
cepax skrev:

Problemet med dessa HU är kanske inte alltid funktionellt sätt. Dom kan hålla bra. Dock så är det extrem ljudmässig skillnad till en dyrare stereo. Du får både ett fylligare och klarare ljud samt att du kan spela betydligt högre med en dyrare stereo utan att högtalarna tar skada.

Men har man inget att referera till så kan en sådan enhet vara bra.

Ja eller om man inte har några högre krav. Min mor skulle ex.vis säkerligen vara mer än nöjd med tanke hennes krav

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

BMW Fanatiker
191 Inlägg
7 augusti 2012
Vet inte om det skrivits tidigare, men se upp för deras spånskiveskruv, fick förborra hål i skivorna för att inte nöta sönder skruvhuvudet -.-

462 Inlägg
7 augusti 2012
Vill varna er för biltemas garagedomkraft. Går inte släppa ner den i annat än i 200 km/h -.-

Därimot så tycker jag att deras motorlyft fungerar sketbra! smile

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
7 augusti 2012
grillchips skrev:
Vill varna er för biltemas garagedomkraft. Går inte släppa ner den i annat än i 200 km/h -.-

Därimot så tycker jag att deras motorlyft fungerar sketbra! smile

Jag har den med fast i orange färg dvs äldre. Funkar väldigt sällan att sänka ner den sakta utan åker allt eller inget. Dessutom gick fjädern av för ett tag sedan så handtaget står inte upprätt. Dessutom glappar det friskt i handtaget.

Annars tycker jag den är bra. tål mycket stryk och känns väldigt bra. Brukar använda en bräda imellan domkraften och bilen så gör man inte 'fel' lyft häller.

Avstängd
1 714 Inlägg
9 augusti 2012
Waahlvik skrev:
min bil tar mindre olja med goth oil 10-40w mineral mot biltemas motsvarande

Huruvida just din bil tar mer eller mindre av en specifik olja säger inte mycket om kvaliten,
bara så du vet. Det enda det säger är att din bil läcker olja, olika mycket vid olika tillfällen.

Håller med honom som skrev tidigare, skulle aldrig köpa en bil som körts på Goth olja,
har man inte råd att köpa riktig olja en gång om året så har man inte råd att äga bil och bör därför inte ha någon.

Även Biltemas, jag skiter fullständigt i vad någon hört att det ska vara för olja,
jag riskerar inte onödigt slitage på mina bilar för att spara några hundra,
det är idioti. Sålänge det inte står Castrol, Mobil1 eller dylikt på dunkarna så vill jag se hur oljan tillverkas,
och till vilka toleranser osv. innan jag köper dem.

Jag hade nog inte köpt min röda golf som jag visste körts på Biltema mineralolja om jag inte tänkt byta ut motorn.

För övrigt, som ett svar på alla som kvalitetssäkrar Goth genom att kolla hur lätt den rinner förbi era kolvringar,
"Mina ventiltätningar på Golfen va helt slut när jag köpte den, den hade körts på Biltema olja, håll er undan!"  lol

16 197 Inlägg
9 augusti 2012
Olja tankar man,den byter man inte.

Haha

16 197 Inlägg
9 augusti 2012
Flaffy211 skrev:
Vet inte om det skrivits tidigare, men se upp för deras spånskiveskruv, fick förborra hål i skivorna för att inte nöta sönder skruvhuvudet -.-

Har kört med dom i minst 6års tid vid div. Byggen å de funkar hur bra som helst.

Avstängd
1 714 Inlägg
9 augusti 2012
evilaudio skrev:
Olja tankar man,den byter man inte.

Haha

Beror på, jag köpte 745an för att köra sönder i vinter,
men jag har aldrig köpt en bil som haft snustorrt oljetråg förr så den vart inte sönderkörd alls direkt tongue

Däremot resten av junkbilarna jag har, där känner jag igen mig i det du säger.
Tanka olja när dem bara står så man kan flytta på dem i garaget när man behöver tamejfasen.
Försöker hitta orsaken till varför vissa bilar läcker olja något så fruktansvärt,
måste ju vara någon speciell vevhusventilation som består av ett hål i sidan av tråget?
Röda golfen som sagt läcker ju genom kolvringar och tätningar och allt sådant istället,
hela gården är täckt i blårök när den startas kall.

Biltokig ingenjör
1 159 Inlägg
9 augusti 2012
Hur är biltemas bromsvätska mot övriga konkurrenter? Nej, det är ingen racing jag kör. Utan vanlig svensson körning med lite inslag av inspirerande körning.

Erfarenheten är vad man brukar kalla sina misstag ;)
Projekttråd för E34:an: Länk
Projekttråd för 540:in: Länk

2 411 Inlägg
9 augusti 2012
AD_ skrev:
Hur är biltemas bromsvätska mot övriga konkurrenter? Nej, det är ingen racing jag kör. Utan vanlig svensson körning med lite inslag av inspirerande körning.

Körde på biltemas bromsvätska i förra audin och det funkade väldigt bra. Funkar även bra i min cross (yz 250)

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
10 augusti 2012
Jag har faktiskt aldrig varit missnöjd med någon kemikalie eller olja jag köpt på biltema. Det enda jag inte vågat testa är deras semisyntetiska ATF, att hälla i det i en 40 år gammal automat utan att känna till alla fakta känns som en helt onödig chansning, speciellt när det är billigare hos lantmännen. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

820 Inlägg
10 augusti 2012
prova köra en b5234T5 som skulle renoveras på deras motorolja..turbon börja skrika & motorn skramla hehe..
så det verka inget vidare, spillde i castrol 5-40 som jag alltid kör mina bilar på...blev det tyst igen.

Avstängd
10 388 Inlägg
10 augusti 2012
masseT5R skrev:
prova köra en b5234T5 som skulle renoveras på deras motorolja..turbon börja skrika & motorn skramla hehe..
så det verka inget vidare, spillde i castrol 5-40 som jag alltid kör mina bilar på...blev det tyst igen.

Och vilken av deras oljor var det?

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

820 Inlägg
10 augusti 2012
it_mutt skrev:
masseT5R skrev:

Och vilken av deras oljor var det?

ska se om jag hittar den..one sec

5 198 Inlägg
10 augusti 2012
masseT5R skrev:
http://www.biltema.se/sv/Bilvard/Olja-och-Smorjmedel/Hel--och-semisyntetisk/Helsyntetisk-motorolja-5W40-36909/
denna var det..

Kört v40, in på den flera år...inga problem..skulle det va skit så skulle den inte säljas

820 Inlägg
10 augusti 2012
så du menar att dåliga produkter aldrig får säljas?..

vilket som är det som hände mig...var bara en test, kör på castrol.

Sök