2618
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

Avstängd
4 Inlägg
13 september 2013
Fiesta_Racing skrev:
DF skrev:
RightFront skrev:

Köp ett kompressorhorn http://biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-tillb … rn-431919/ (dvs inte den elektriska)

det negativa är väl att dom ser bedrövliga ut lol

som resten av sakerna från biltema

om ni är så missnöjda med biltema så låt bli att handla där då helt enkelt i stället för att skriva och klaga på biltema här, men ni e ju barn som måste kommentera lilla minsta pryl som är fel.......bläääääääääää

Dumpersförare.
970 Inlägg
13 september 2013
dolitte skrev:
Fiesta_Racing skrev:
DF skrev:

det negativa är väl att dom ser bedrövliga ut lol

om ni är så missnöjda med biltema så låt bli att handla där då helt enkelt i stället för att skriva och klaga på biltema här, men ni e ju barn som måste kommentera lilla minsta pryl som är fel.......bläääääääääää

Håller med dig. Behöver inte sitta och klaga på allt dom har som många gör. Och 95% är nästan bara handhavandefel när de sätter på sina bildelar när dom klagar att det gått sönder. som det upprepande tjatet om hjullager.

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97

Fri fart för ett fritt folk!
14 757 Inlägg
13 september 2013
OmegaCoffe skrev:
dolitte skrev:
Fiesta_Racing skrev:

Håller med dig. Behöver inte sitta och klaga på allt dom har som många gör. Och 95% är nästan bara handhavandefel när de sätter på sina bildelar när dom klagar att det gått sönder. som det upprepande tjatet om hjullager.

jo just att det helt plötsligt från att bytt ett större antal hjulager alltid fungerat till att helt plötsligen när hjulagrena är från biltema börjar strula det är säkert handhavarfel smile

ibland har man tyvärr inget annat val än att köra temas grejer när man står där och skiten är dåligt och man pendlar med bilen 100mil i veckan.. finns ingen tid för att stå stilla med bilen så då handlar man ett nytt lager och monterar det..... sist klämde jag en hel jävla tub i lagret överallt och sen en fullt i koppen så det flög ur när koppen pressades tillbaka efter 1tur till stockholm är skiten dåligt..inte glappt utan låter illa som FAN

men eftersom du vet hur man ska göra..så kan du förklara för mig som mekat bil sedan jag var 14bast så det handlar bara om 21års mekande..

Kör fort så hinner inget hända...

Dumpersförare.
970 Inlägg
13 september 2013
Growe skrev:
OmegaCoffe skrev:
dolitte skrev:

jo just att det helt plötsligt från att bytt ett större antal hjulager alltid fungerat till att helt plötsligen när hjulagrena är från biltema börjar strula det är säkert handhavarfel smile

ibland har man tyvärr inget annat val än att köra temas grejer när man står där och skiten är dåligt och man pendlar med bilen 100mil i veckan.. finns ingen tid för att stå stilla med bilen så då handlar man ett nytt lager och monterar det..... sist klämde jag en hel jävla tub i lagret överallt och sen en fullt i koppen så det flög ur när koppen pressades tillbaka efter 1tur till stockholm är skiten dåligt..inte glappt utan låter illa som FAN

men eftersom du vet hur man ska göra..så kan du förklara för mig som mekat bil sedan jag var 14bast så det handlar bara om 21års mekande..

Asså du för det första har jag inte sagt ett jävla dugg om att man inte kan köpa hjullager ifrån dom. Och ja jag har sj bytat lager och det har varit deras. Och jag har inte behövt bytat igen för att jag har gjort ett bra ordentligt jobb.

Och jag kan skruva så tack.

Opel Omega 2,0 16V /97

14 757 Inlägg
13 september 2013
OmegaCoffe skrev:
Growe skrev:
OmegaCoffe skrev:

Asså du för det första har jag inte sagt ett jävla dugg om att man inte kan köpa hjullager ifrån dom. Och ja jag har sj bytat lager och det har varit deras. Och jag har inte behövt bytat igen för att jag har gjort ett bra ordentligt jobb.

förklara då för mig hur jag får skiten att hålla då ;-)

Dumpersförare.
970 Inlägg
13 september 2013
Growe skrev:
OmegaCoffe skrev:
Growe skrev:

Borde du ju veta sj som har 21 års erfarenhet av bilmeckande

Opel Omega 2,0 16V /97

14 757 Inlägg
13 september 2013
OmegaCoffe skrev:
Growe skrev:
OmegaCoffe skrev:

Borde du ju veta sj som har 21 års erfarenhet av bilmeckande

haha.. du vågar inte skriva ditt sätt eller?

Påstängd
1 197 Inlägg
13 september 2013
Biltemas hjullager är ganska kassa tycker jag!
Har fått byta hjullager fram på V70in flera gånger, 1500, max 2000 mil håller dom sen låter det fan!
Där byter man hela "hubben" eller vad det kallas, så det är inte att man missat med fett. tongue

14 757 Inlägg
13 september 2013
siiimooon skrev:
Biltemas hjullager är ganska kassa tycker jag!
Har fått byta hjullager fram på V70in flera gånger, 1500, max 2000 mil håller dom sen låter det fan!
Där byter man hela "hubben" eller vad det kallas, så det är inte att man missat med fett. tongue

näe enda felet man kan göra på dessa är att inte dra muttern/bulten till drivaxeln...
drar man inte den så delar sig lagret och går sönder..
men då håller det någon meter inte mil..

har nog 2st lager liggandes till vw som inte har blivit glappat utan bara låter illa som FAN
även när man snurrar det löst i handen.
dessa har INGEN skada eller slitage på lagerbanan...

dock var orginal lagrena rejält dåliga i banan då dom var dåliga när jag köpte bilen men drog åt dom lite och fortsatte där hade kromningen börjat försvunnit på lagerbanan..
dessa lät rätt illa men inte alls i närheten av hur illa biltemas blir.

ska beställa nya från tyskland billigaste skiten jag hittar för att testa..
tar högst 20minuter att byta bak på dessa

1gång gjorde polarn det medans jag drack kaffe och han driver bilverkstad sen 5år tillbaka endå gick det sönder..

5 846 Inlägg
13 september 2013
Jag antar att hjullager är som resten av deras slitdelar, ibland har man tur och det håller lika bra som märkes-grejjer och ibland så håller det inte i närheten lika länge. Det är lite av ett lotteri.

Det beror väl oftast på var dem köpt varorna ifrån eftersom biltema köper överskott och sådant som inte klarat specen för att märkas med t.ex SKF eller Bosch.

14 757 Inlägg
13 september 2013
simlar skrev:
Jag antar att hjullager är som resten av deras slitdelar, ibland har man tur och det håller lika bra som märkes-grejjer och ibland så håller det inte i närheten lika länge. Det är lite av ett lotteri.

Det beror väl oftast på var dem köpt varorna ifrån eftersom biltema köper överskott och sådant som inte klarat specen för att märkas med t.ex SKF eller Bosch.

verkar stämma ganska bra med mina erfarenheter.. jag har haft grejer som fungerat yppligt från dom men andra saker som verkligen skiter sig rätt omgånde.

gillar temas verktyg väldigt mycket..bra pris för vad man får.

som en polare säger..kamasa och bacho kan lägga ner..
han har dragit sönder ett antal kamasa och bacho spärrskaft..men det gamla tema skaftet han har när han sätter på sitt 1,5meters järnrör sviker aldrig...

...has left the building...
4 474 Inlägg
13 september 2013
Growe: Det tar ju minst 15 min att bara fetta in lagrena/lagerhuset, om man gör det riktigt-riktigt noga...Så ett lagerbyte på 20 min kan inte vara annat än ett fuskjobb (upp med bilen, bort med hjulet, vik undan oket, bort med skivan, ut med gamla lagret, rengör, i med de nya banorna, montera med infettade lager, tillbaka med resten...). Gör man det riktigt snabbt så tar det i bästa fall 40 min, allt under 40 min = fusk med något. Så där har du förmodligen en anledningen. Jag har som sagt monterat både Biltema och ap-billiga 5€ lager från ebay, ordentligt infettade så håller de lätt 10000 mil! Detta gäller bak på "valfri" framhjulsdriven bil från VW koncernen typ...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

JFfoto
13 september 2013
Trådstartare
Köp rörkabelskor någon annanstans smile

Wurth vs Biltema, den tjockare är från wurth.

https://www1.garaget.org/gallery/images/172/171273/171273-0d793d73bedb3f46e4777654086c1af7.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/172/171273/171273-d6e951986a8c17872f5cb1bf4bd15094.jpg
Senast redigerat av Kalltkaffe (13 september 2013)

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
14 september 2013
Är det bara jag som har problem att skruvarna släpper i spärrhandskaftet och i lednycklarna?  Helt nya.Inte hunnit lossa många bultar och redan har jag tappat bort skruvar fast jag fått efterdra varenda skruv när jag upptäckte att de lossnade.

14 757 Inlägg
14 september 2013
dawwe skrev:
Growe: Det tar ju minst 15 min att bara fetta in lagrena/lagerhuset, om man gör det riktigt-riktigt noga...Så ett lagerbyte på 20 min kan inte vara annat än ett fuskjobb (upp med bilen, bort med hjulet, vik undan oket, bort med skivan, ut med gamla lagret, rengör, i med de nya banorna, montera med infettade lager, tillbaka med resten...). Gör man det riktigt snabbt så tar det i bästa fall 40 min, allt under 40 min = fusk med något. Så där har du förmodligen en anledningen. Jag har som sagt monterat både Biltema och ap-billiga 5€ lager från ebay, ordentligt infettade så håller de lätt 10000 mil! Detta gäller bak på "valfri" framhjulsdriven bil från VW koncernen typ...

bort med oket? på en arosa? hissa upp bilen bort med damkåpan bort med sprinten skruva bort skruven knacka loss lagerbanorna i med dom nya och fetta in lagret och montera ihop allt det tar inte längre tid.

sist tog jag inte ens bort hjulet orka inte leta efter låsmutternyckeln.

men visst 20minuter när man ska demontera ok och skiva är lite väl smile

tog loss 1hjulbult för att dra upp automatiska spännaren bara

...has left the building...
4 474 Inlägg
14 september 2013
Growe: Ok trummor bak...Iaf testa o göra det "enligt konstens alla regler" nästa gång. Dvs rengör trumman/lagerhuset från gammalt fett, kliniskt. Fetta in de nya lagren mycket noga, det gör man inte på under 10 min. Skruva på en pip på fett tuben så det kommer en riktigt tunn "fettstråle" så man får in fettet vid rullarna. En sådan infettning gör man i bästa fall på 10 min (är ju 2 lager/hjul...). Fyll sedan det rengjorda lagerhuset med fett till typ 75%. I med det inre lagret o tryck dit den nya infettade packboxen. Du har givetvis rengjort axeltappen innan o kollat så tätningsytorna mot packboxen är jämna/släta. Är det lite ojämnt/rostigt så schysstar man till med våtslippaper (typ P400). Sen monterar du trumman, spänner lagret korrekt, vilket man med fördel gör när hjulet är monterat. Spänn precis så mycket att du inte kan känna nåt glapp när du sliter/drar i hjulet, inte mer...Givetvis skall hjulet rulla lätt oxå! Så har jag gjort o aldrig haft problem med lager som inte håller, det kan inte bara vara tur med lager hela tiden, har ju som sagt även monterat Biltemas utan problem, o jag har svårt att tro att Biltemas lager skulle vara sämre än ett "5€ ebay.de lager", och 5€ lagrena håller bra...

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Glad amatör fotograf
729 Inlägg
14 september 2013
tjena hade tänkt köpa dessa http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilre … -st-35047/ någon som vet om dom lyser bra ? smile

gå Gärna in och gilla för fler bilder https://www.facebook.com/FelixNevhageFoto

2 411 Inlägg
14 september 2013
Felix93 skrev:
tjena hade tänkt köpa dessa http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bilre … -st-35047/ någon som vet om dom lyser bra ? smile

Dem funkar men philips lampor brukar vara mkt bättre smile

Ford fantast
1 607 Inlägg
14 september 2013
Extrazz skrev:
Är det bara jag som har problem att skruvarna släpper i spärrhandskaftet och i lednycklarna?  Helt nya.Inte hunnit lossa många bultar och redan har jag tappat bort skruvar fast jag fått efterdra varenda skruv när jag upptäckte att de lossnade.

jag har samma problem finns verktyg i lådan som fixar det. om du köpt deras 150 delars låda

mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260519
spacers.se
katt åt lampa lös i magen
en volvo är som aids när man fått den blir man aldrig av med den

Glad amatör fotograf
729 Inlägg
14 september 2013
Nybergrobin skrev:
Felix93 skrev:

Dem funkar men philips lampor brukar vara mkt bättre smile

okej tack! smile

gå Gärna in och gilla för fler bilder https://www.facebook.com/FelixNevhageFoto

Sök