3098
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

1 366 Inlägg
14 september 2013
Hänt mig flera gånger också så det slutade med att jag köpte det lilla spärrskaftet från swedol (ampro) istället som ser exakt likadan ut. det löste problemet smile

Fiesta_Racing skrev:
Extrazz skrev:
Är det bara jag som har problem att skruvarna släpper i spärrhandskaftet och i lednycklarna?  Helt nya.Inte hunnit lossa många bultar och redan har jag tappat bort skruvar fast jag fått efterdra varenda skruv när jag upptäckte att de lossnade.

jag har samma problem finns verktyg i lådan som fixar det. om du köpt deras 150 delars låda

7 487 Inlägg
14 september 2013
Richtenb skrev:
Hänt mig flera gånger också så det slutade med att jag köpte det lilla spärrskaftet från swedol (ampro) istället som ser exakt likadan ut. det löste problemet smile

Fiesta_Racing skrev:
Extrazz skrev:
Är det bara jag som har problem att skruvarna släpper i spärrhandskaftet och i lednycklarna?  Helt nya.Inte hunnit lossa många bultar och redan har jag tappat bort skruvar fast jag fått efterdra varenda skruv när jag upptäckte att de lossnade.

jag har samma problem finns verktyg i lådan som fixar det. om du köpt deras 150 delars låda

har hänt mig med kamasa med,, därremot var jag föga imponerad över ett litet spärrskaft,, den kärvade,, alla gjorde så så jag köpte ett annat från clas Ohlson istället wink dessutom billigare smile

Dumpersförare.
970 Inlägg
14 september 2013
Growe skrev:
OmegaCoffe skrev:
Growe skrev:

förklara då för mig hur jag får skiten att hålla då ;-)

Borde du ju veta sj som har 21 års erfarenhet av bilmeckande

haha.. du vågar inte skriva ditt sätt eller?

Vågar? det finns rätt och fel sätt göra allt på. seriöst kom igen va. Tror inte på dina 21 år som bilmeckare

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97

1 938 Inlägg
14 september 2013
För lite fett är inte alls bra, för mycket fett är inte bra det heller.

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
14 september 2013
Fiesta_Racing skrev:
Extrazz skrev:

Deras nästminsta hylsnyckelsats. Lednycklar för sig.

Testade deras plastdipp / gummifärg på motorhuven förövrigt.
Minst 4-6burkar skulle jag säga att det går åt på en normalstor motorhuv.
Färgen är kanske enligt mig lite pigmentlös.Jag fick slut på färg så min huv är lite flammig och sträv. man riktigt ser hur småtrådar flyger i luften ibland.

948 Inlägg
14 september 2013
Någon som kan säga något om biltemas gummimellanlägg?

Har lite mjuka coils bak så det tar i skärmkanterna ibland och jag vill ha det stummare och lägre, någon som provat dem?

http://www.biltema.se/ProductImages/34/large/34-1710_l.jpg

Volkswagen Polo 6r 2010 OEM+
PROJEKT-TRÅDEN

68 Inlägg
14 september 2013
Jag har en fråga om Biltemas Bumpershine. Är det något att ha? Eller ska man slå till på den lite dyrare varianten Concept Vista?

541 Inlägg
14 september 2013
Kommer aldrig mer att köpa så mycket som en kabelsko från Biltema trodde att efter 20 år att kvaliten blivit bättre men ack vad fel man hade.
Köpte hjullager fick byta efter 8 mån, bilklädsel höll inte ett år likaså golvmattorna som bara har spruckit sönder, tändkablar som blev generalkortis i efter typ ett halv år lägg ner detta företag tack.
Är min personliga erfarenhet, men alla tycker ju olika.

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
14 september 2013
http://i.imgur.com/8KQB0jW.jpg

http://i.imgur.com/X4T5qrQ.jpg

Bild på det hela.

Biltemas gummifärg.
Kanske lite svag i pigmentet. kräver minst 4 burkar om inte mer för en motorhuv.
lite sträv i ytan.
Svårt att spreya stora ytor utan att det blir flammigt.
Senast redigerat av Extrazz (14 september 2013)

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
14 september 2013
MickeEng skrev:
Kommer aldrig mer att köpa så mycket som en kabelsko från Biltema trodde att efter 20 år att kvaliten blivit bättre men ack vad fel man hade.
Köpte hjullager fick byta efter 8 mån, bilklädsel höll inte ett år likaså golvmattorna som bara har spruckit sönder, tändkablar som blev generalkortis i efter typ ett halv år lägg ner detta företag tack.

Vad köpte du då för klädsel och dörrmattor? Mina samtliga har hållt i 3 år nu! smile

Avstängd
10 388 Inlägg
14 september 2013
MickeEng skrev:

Det handlar inte om så mycket om "tycke" som om erfarenhet enligt mig.

Bilklädseln i min gamla A4 är fortfarande lika fin som när den sattes dit (förutom ett ställe där en fiskekrok fastnat och någon "dragit till"). Köpt på Biltema för ~2 år sen (något mer). Så min erfarenhet är, att den funkar finfint.

Så för 50-11:e gången från min sida; Biltemas största problem är, utöver att vissa kunder väntar sig åt hel**te för mycket för inga pengar (inte riktat mot dig), den varierande kvalitén.

Men att säga "lägg ner företaget" är ju, i mitt tycke, bara trams.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

68 Inlägg
14 september 2013
Extrazz skrev:

Bild på det hela.

Biltemas gummifärg.
Kanske lite svag i pigmentet. kräver minst 4 burkar om inte mer för en motorhuv.
lite sträv i ytan.

Håller det då? jag menar det går rykten om att det snabbt blir blekt igen..

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
14 september 2013
jakobhedin skrev:
Extrazz skrev:

Bild på det hela.

Biltemas gummifärg.
lite sträv i ytan.

Det återstår att se. Bilen står ute 24/7 i princip. Körs dagligen året runt så. Tvättar dock för hand.

68 Inlägg
14 september 2013
Extrazz skrev:
jakobhedin skrev:
Extrazz skrev:

Bild på det hela.

Biltemas gummifärg.
lite sträv i ytan.

Det återstår att se. Bilen står ute 24/7 i princip. Körs dagligen året runt så. Tvättar dock för hand.

Jag kanske lika gärna slipar ner och lackar om samt tar några lager klarlack

541 Inlägg
14 september 2013
Nitromast skrev:
MickeEng skrev:

Vad köpte du då för klädsel och dörrmattor? Mina samtliga har hållt i 3 år nu! smile

Bilklädseln heter Galant Grå/Svart och Mattorna heter Mattsats Spider Grå enligt kvittot. Mattorna har spruckit sönder i plasten på under sidan och klädseln har börjat  gå sönder i sömmarna.

Dr. Scanner
2 167 Inlägg
14 september 2013
MickeEng skrev:
Nitromast skrev:
MickeEng skrev:

Bilklädseln heter Galant Grå/Svart och Mattorna heter Mattsats Spider Grå enligt kvittot. Mattorna har spruckit sönder i plasten på under sidan och klädseln har börjat  gå sönder i sömmarna.

Rackarns vad trökigt, vad har du det i för bil? Kanske blir ordentligt uttöjda i sätena tänkte jag!
Min förarmatta har dock gett sig, men inte i plasten utan tyget har blivit utnött nu. Vet inte vilken jag köpte riktigt!

En 5a är Livet.
2 005 Inlägg
14 september 2013
jakobhedin skrev:
Extrazz skrev:
jakobhedin skrev:

Jag tänkte med det att fan bara rolla skiten svart. Men jag tänkte testa burkarna och dessutom är huven frisk från rost så tänkte ha den till ett projekt om något år så ville inte måla den i första taget då man kanske inte blev nöjd. Såhär efterråt kanske man kunde köpt en svart huv på skroten men men xD

541 Inlägg
14 september 2013
Ja, som sagt smaken är som baken delad, men varför inte ta lite mer betalt och sälja grejor som håller istället för massa billigt skräp, men man blir lite besviken. Och till råga på allt bygger dom varuhus här i stan nu smile

it_mutt skrev:
MickeEng skrev:

Det handlar inte om så mycket om "tycke" som om erfarenhet enligt mig.

Bilklädseln i min gamla A4 är fortfarande lika fin som när den sattes dit (förutom ett ställe där en fiskekrok fastnat och någon "dragit till"). Köpt på Biltema för ~2 år sen (något mer). Så min erfarenhet är, att den funkar finfint.

Så för 50-11:e gången från min sida; Biltemas största problem är, utöver att vissa kunder väntar sig åt hel**te för mycket för inga pengar (inte riktat mot dig), den varierande kvalitén.

Men att säga "lägg ner företaget" är ju, i mitt tycke, bara trams.

68 Inlägg
14 september 2013
Extrazz skrev:
jakobhedin skrev:
Extrazz skrev:

Jag tänkte med det att fan bara rolla skiten svart. Men jag tänkte testa burkarna och dessutom är huven frisk från rost så tänkte ha den till ett projekt om något år så ville inte måla den i första taget då man kanske inte blev nöjd. Såhär efterråt kanske man kunde köpt en svart huv på skroten men men xD

Jag ska ju bara fixa sidokjolarna så det är inte hela världen ifall det går snett wink

541 Inlägg
14 september 2013
Sitter i en Ford Sierra, ska ju vara anpassad för denna bil så, köpte en lika dan fast till min Taunus som jag inte använder lika mycket och den är ju inga problem med.

Nitromast skrev:
MickeEng skrev:
Nitromast skrev:

Rackarns vad trökigt, vad har du det i för bil? Kanske blir ordentligt uttöjda i sätena tänkte jag!
Min förarmatta har dock gett sig, men inte i plasten utan tyget har blivit utnött nu. Vet inte vilken jag köpte riktigt!

Sök