MickeEng skrev:
Ja, som sagt smaken är som baken delad, men varför inte ta lite mer betalt och sälja grejor som håller istället för massa billigt skräp, men man blir lite besviken. Och till råga på allt bygger dom varuhus här i stan nu

För att det inte är deras idé skulle jag gissa på. Saken är att för min del så är jag nöjd med ca 95% av det jag handlat där. Och det jag inte är nöjd med är sällan något som fallerat (inget ont att säga om något jag köpt alls som reservdelar då jag inte just nu kan komma på något som gett upp i "förtid")
Med ett högre pris skulle det bara bli ännu en "Mekonomen/Meca/Osv"-affär, och jag tror inte det är vad de vill. För att ta ett exempel;
Drivknut, yttre, till A6 (inte min dock);
Mekonomen; ~2500:- (vill ha för mig att det t.o.m. var någon krona över)
Biltema; ~600:-
Och idag, 3 år senare, fungerar den fortfarande finfint
Till saken (som jag skrivit tidigare); jag förväntar inte mig att Biltema-pryttlen ska hålla lika bra/länge. Varför? För att den kostar 1/4 av priset. Därför räknar inte jag med att den ska hålla mer än, förhoppningsvis, 1/2 om det är "bra".
Och igen; min erfarenhet (och jadå, jag är medveten om att det finns väldigt många olika erfarenheter av biltema) är att det -inte- är "billigt skräp som inte håller". Möjligen skulle jag sträcka mig till "billigt som håller där efter", men det anser jag som sagt lite att man "får ta" just med tanke på priset.
Sen menar jag att Biltema har saker som är sjukt bra i förhållande till vad de kostar, deras handrengöringsmedel tycker jag är galet bra...exempelvis (och det har det faktiskt varit varenda gång

)
Sen tror jag även det handlar om selektivt minne. Man kommer ihåg de XX sakerna som gått sönder, men glömmer gärna/lätt de minst lika många sakerna som inte gått sönder.
Men, det är som med allt man inte gillar; det är bara låta bli att stödja det. (generell åsikt oavsett om det gäller ett tvprogram, en affär eller vad det än må vara)