Oj oj oj, är borta i några timmar och det kommer en massa bra svar.

Jo, det är bättre att byta bil, det vet jag (enklare,billigare, snabbare) om jag vill ha mer effekt.
Men nu är det som så att det är min första bil, och jag fick den billigt genom släkten. Det känns inte så bra att byta bil bara för det.

Visst förstår dom men det känns fortfarande inte bra. Fast trimma är inga problem

Gubben påpeka själv att den va slö. Och om jag mekar med den så får jag ju nåt att pyssla med och jag lär mig saker.

Det är en 93:a B230 FD, har tänkt byta till 531 topp och kamaxel, VX3 eller vassare. kanske H-kam om han inte blir allt för oduglig som bruksbil. Har tänk att trimma han som en VOC bil, fast kanske lite mer. Mycket grusvägar här i skogen.

Åter då till biltemas varor, jag vill ju göra ha ett saftigare avgasrör. Extraktor - ska jag ha 2.5 tum resten av vägen efter det? Har det någon betydelse om jag har original kisse för effektens skull eller har biltema något bättre? Har dom någon bra sport/rally ljuddämpare? Vill ju ha nått bättre än hål i ljuddämparen för bättre ljud.

Lillbrorsan får bilen sen så det därför kan jag lika gärna trimma den lite så vi får en bra första bil.
säg gärna vad ni tycker, är det en dålig ide så kan jag ju lika gärna byta bil. ( En med Turbo så kommer jag nog snart över det.

)