Har använt Biltemas gamla rostätare (inköpt för sjukt många år sen) på några några rostiga svetsar bakom framskärmarna på min 200sx som jag penslade på för säkert 5 år sen utan att behandla efter och fortfarande inte blivit värre, dock inte gått i mycket dåligt väder eller salt.
Har använt Biltemas gamla rostätare (inköpt för sjukt många år sen) på några några rostiga svetsar bakom framskärmarna på min 200sx som jag penslade på för säkert 5 år sen utan att behandla efter och fortfarande inte blivit värre, dock inte gått i mycket dåligt väder eller salt.
Hur är egentligen biltema batterier. De vanliga, ej agm batterierna? Exempelvis den gråa modellen med 4 års garanti? Har aldrig haft ett biltema batteri och med tanke på att ett varta kostar 250 kr mer på autoexperten så undrar jag om biltemas är värt pengarna?
Hur är egentligen biltema batterier. De vanliga, ej agm batterierna? Exempelvis den gråa modellen med 4 års garanti? Har aldrig haft ett biltema batteri och med tanke på att ett varta kostar 250 kr mer på autoexperten så undrar jag om biltemas är värt pengarna?
Har haft bra erfarenheter av det batteriet. Hittills åtminstone
Om man tar hand om batteriet(inte laddar ur det i onödan, underhållsladdar det lite då och då) och även inte har så jäkla otur att man får ett dåligt batteri (1 av 1000) som är dåliga typ. Så håller dom lika länge som andra budget märken. Har bara haft bra erfarenheter med batterierna. Lite lite kräm i väldigt kallt klimat men funkar.
Men om man vill ha något vettigt batteri skall man kanske kika på Exide dock ligger dom över 1000kr också.
Arbetar med glädje och spänst i lantbrukets tjänst
153 Inlägg
10 januari 2015
Har kört med Biltemas batterier i både bilar och traktorer i närmare 10 år nu. I ena traktorn är batterierna 7 år nu och funkar klockrent fortfarande. I lilltraktorn sitter ett Biltema batteri som jag köpte till en bil 2004 och det fungerar ännu men man märker att det börjar mattas av lite och har inte samma fart i kyla längre så det blir nog byte tills potatislandet ska göras i ordning i vår.
Jag kan inte rekommendera dagens biltema motorstöd! Dom var mycket bättre förr!
Nyfiken på varför du tycker så?
Mindre hjul (rullar sämre) men framför allt, armarna man bultar i blocket, Dom var massiva innan, men nu ett ihåligt fyrkantsrör med en påsvetsad rörstump !
Och röret går inte ens igenom fyrkantsröret. Resultatet blir att det blir mos när man spänner upp en maskin..
Tycker att dessa lågpris överhandsfräsar är på tok för klena. Man får verkligen köra 2mm vare 3dje sekund annars så går de ner något oerhört i varv. Ska man bara göra något enstaka jobb så funkar de. Men ska man renovera hela huset så ska man verkligen titta på några av de större märkena.