3839
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

698 Inlägg
5 februari 2017
it_mutt skrev:
danjac skrev:
simlar skrev:

Har provat alla biltemas blad och kommit fram till att deras vattenavstötande blad är dom som fungerar bäst och håller längst.

Billigaste bladen håller sällan mer än någon månad och dom dyra "aerodynamiska" är så pass stela att dom torkar inte ordentligt när det är runt 0an eller kallare ute.

Tycker det känns som att biltemas budget-blad har blivit avsevärt mycket sämre senaste året jämfört med tidigare.

Biltemas har blivit mycket sämre. Får byta en gång i halvåret jämfört med vartannat år förut. Så nu kör jag bara Bosch. farsan är inne på tredje året med Bosch bladen. Kostar bara 25 kr till 245:an i tyskland så det är värt priset smile

Du menar att du nu behöver byta så ofta som är rekommenderat att byta?

Ja gummit släpper så man har inget val. Därför jag bytte till bosch. Jag byter bara när de slutar att torka rent rutan annars. Men tycker bladen ska hålla längre än ett halv år.

Föredrar MoPar,GM och Ford
1 004 Inlägg
5 februari 2017
danjac skrev:
it_mutt skrev:
danjac skrev:
Biltemas har blivit mycket sämre. Får byta en gång i halvåret jämfört med vartannat år förut. Så nu kör jag bara Bosch. farsan är inne på tredje året med Bosch bladen. Kostar bara 25 kr till 245:an i tyskland så det är värt priset smile

Ja gummit släpper så man har inget val. Därför jag bytte till bosch. Jag byter bara när de slutar att torka rent rutan annars. Men tycker bladen ska hålla längre än ett halv år.

Jag har också märkt att deras blad blivit märkbart sämre faktiskt. Främst att de tar dåligt och fort blir stela. Har gått ner i längden på bladen för att få det någorlunda.

"My drinkingteam has a racingproblem"

Avstängd
10 388 Inlägg
5 februari 2017
danjac skrev:
it_mutt skrev:
danjac skrev:

Ah, ja jag har som regel att byta när jag skiftar hjul mellan sommar/vinter, kanske överdrivet, men jag spenderar så pass mycket tid på vägarna att det är rätt skönt att veta att det inte är lastgamla blad iaf.

Sen är det ju givetvis inget att säga om att du köper Bosch istället, för "samma pengar" blir ju inte det valet så svårt. Även om det är Boschs billigaste blad, så är min erfarenhet att det iaf är långt mycket bättre.

Nästa byte på A4:an får det bli från tyskland för min del med. Något specialtjosanuddablad. I Sverige har jag bara hittat dessa från just Bosch....450:-...som hittat wink tongue

Nåja, back on track

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

1 020 Inlägg
5 februari 2017
Våga inte chansa på samma igen.
Blev clear vision ist.
Skönt o slippa höra när dom hoppar på hela rutan o dessa tar iallafall ordentligt..

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår

BASS GLAD
1 382 Inlägg
5 februari 2017
jag beställer på ebay smile
finns mycke biligt där alllså smile

Tack Till
Berget Allservic
Bergets custom

1 020 Inlägg
5 februari 2017
birka76 skrev:

Ja aabsolut..
Men då ska man ha lite framförhållning
Frakttid upp till en månad ,även lite lotteri om grejorna är ok el passar..
Kändes lite som detta var tid o få det fixat direkt..men tack för tipset ändå

Om du inte är tokförbannad har du inte koll på vad som pågår

österbybruk
267 Inlägg
6 februari 2017
Varning för Biltema extraljuskablage 42406!  Det är för bil med canbus system. Detta köpte min morbror till sin Corsa Gsi  98 då det vanliga kablaget var slutsålt. Detta monterades i november.  Bilen körs ca 4 gånger i veckan. Max 10 mil i veckan... Bilen kördes inte alls i december.  Idag lyste ett extraljus fast bilen inte är använd sen i lördags... reläet hade hängt sig på ena spolen och det hjälpte varken att ljustuta eller knacka på det. Dom andra extraljusen funkade normalt. Fick dra ur säkringen för att släcka extraljuset.
Någon  annan som råkat ut för detta?

Att Trimma en Volvo Är som att Smiska en Gris!
Keep on cruising! -Or burn out!

Svetsare
1 212 Inlägg
6 februari 2017
moparfarmer skrev:
Varning för Biltema extraljuskablage 42406!  Det är för bil med canbus system. Detta köpte min morbror till sin Corsa Gsi  98 då det vanliga kablaget var slutsålt. Detta monterades i november.  Bilen körs ca 4 gånger i veckan. Max 10 mil i veckan... Bilen kördes inte alls i december.  Idag lyste ett extraljus fast bilen inte är använd sen i lördags... reläet hade hängt sig på ena spolen och det hjälpte varken att ljustuta eller knacka på det. Dom andra extraljusen funkade normalt. Fick dra ur säkringen för att släcka extraljuset.
Någon  annan som råkat ut för detta?

Nja inte hängt sig direkt men där I mot så blinka mina Extraljus lite då å då smile

Hjälpte me nya relän.

(Bara fantasin sätter gränserna)

BASS GLAD
1 382 Inlägg
6 februari 2017
andreas1 skrev:
birka76 skrev:

Ja aabsolut..
Men då ska man ha lite framförhållning
Frakttid upp till en månad ,även lite lotteri om grejorna är ok el passar..
Kändes lite som detta var tid o få det fixat direkt..men tack för tipset ändå

Jopp de jag har beställt sisst smile
är från tyskland och ar mellan 1-2 veckor smile
få hem dom till svergie. smile
och jag beställer från samma säljare varje gång smile

Tack Till
Berget Allservic
Bergets custom

698 Inlägg
6 februari 2017
it_mutt skrev:
danjac skrev:
it_mutt skrev:

Ah, ja jag har som regel att byta när jag skiftar hjul mellan sommar/vinter, kanske överdrivet, men jag spenderar så pass mycket tid på vägarna att det är rätt skönt att veta att det inte är lastgamla blad iaf.

Sen är det ju givetvis inget att säga om att du köper Bosch istället, för "samma pengar" blir ju inte det valet så svårt. Även om det är Boschs billigaste blad, så är min erfarenhet att det iaf är långt mycket bättre.

Nästa byte på A4:an får det bli från tyskland för min del med. Något specialtjosanuddablad. I Sverige har jag bara hittat dessa från just Bosch....450:-...som hittat wink tongue

Nåja, back on track

Fy fan va dyra blad. Kolla på bildelaronline24. Köpte bladen där sist. Som sagt bosch verka hålla bättre. Och bra blad när man spendera mycket tid på vägarna låter som en bra ide smile

176 Inlägg
7 februari 2017
Hur är Biltemas toningsfilmer?

BASS GLAD
1 382 Inlägg
7 februari 2017
danjac skrev:
it_mutt skrev:
danjac skrev:

Nåja, back on track

Fy fan va dyra blad. Kolla på bildelaronline24. Köpte bladen där sist. Som sagt bosch verka hålla bättre. Och bra blad när man spendera mycket tid på vägarna låter som en bra ide smile

Sådant kande går handla kommer aldrig med köpa en bildel från  bildelaronline24 allså.

köpte två hjulager & tvåskivor från dom efter drygt 100 mil så skar enna framhjulslagret ,
så då tänkter man att de måste gå på granti liknade ...

Ja om en firma har monterat framhjulsnavet..
inte om du är privatperson. då finns ingen garanti på sakern
fick de svaret då jag skulle returera mitt samt man får stå för frakt allt själv..

så jag åkte till biltema handla ett smile de håller fortfarande smile

Tack Till
Berget Allservic
Bergets custom

Avstängd
10 388 Inlägg
7 februari 2017
danjac skrev:
it_mutt skrev:
danjac skrev:

Nåja, back on track

Ja, inte är dom gratis iaf. Som i mitt fall där jag byter 2 gånger/år, så är det intressant att bilägandekostnaden ökar med nästan 100kr/månad bara pga torkarbladen wink

Det -finns- alternativ, men som sagt, jag har inte lyckats hitta dessa i Sverige och senaste bytet var det lite panik så det fanns inte riktigt tid att leta utomlands heller. Biltema har ex.vis inga blad som passar alls...i någon av sina olika serier.

Bildelaronline24 listar f.ö. fel blad till min bil (nej, det är inte fel på bilen, men ena bror har en likadan och där är det likadana blad som på min tongue ). Så, det gäller, precis som på Biltema, att veta vad man ska ha.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

BASS GLAD
1 382 Inlägg
7 februari 2017
it_mutt skrev:
danjac skrev:
it_mutt skrev:

Nåja, back on track

Ja, inte är dom gratis iaf. Som i mitt fall där jag byter 2 gånger/år, så är det intressant att bilägandekostnaden ökar med nästan 100kr/månad bara pga torkarbladen wink

Det -finns- alternativ, men som sagt, jag har inte lyckats hitta dessa i Sverige och senaste bytet var det lite panik så det fanns inte riktigt tid att leta utomlands heller. Biltema har ex.vis inga blad som passar alls...i någon av sina olika serier.

Bildelaronline24 listar f.ö. fel blad till min bil (nej, det är inte fel på bilen, men ena bror har en likadan och där är det likadana blad som på min tongue ). Så, det gäller, precis som på Biltema, att veta vad man ska ha.

de är därför jag beställer 3-4 satser smile då jag beställer från ebay från en samma säljare då vet man att de passar smile och beställer jag så många på en gång behöver jag ju inte beställa massa gånger har ju dock 4 olika bilar dom passa på smile hahaha

Tack Till
Berget Allservic
Bergets custom

698 Inlägg
8 februari 2017
birka76 skrev:
danjac skrev:
it_mutt skrev:

Nåja, back on track

Sådant kande går handla kommer aldrig med köpa en bildel från  bildelaronline24 allså.

köpte två hjulager & tvåskivor från dom efter drygt 100 mil så skar enna framhjulslagret ,
så då tänkter man att de måste gå på granti liknade ...

Ja om en firma har monterat framhjulsnavet..
inte om du är privatperson. då finns ingen garanti på sakern
fick de svaret då jag skulle returera mitt samt man får stå för frakt allt själv..

så jag åkte till biltema handla ett smile de håller fortfarande smile

Hade lite problem i början men löste sig tillslut. Köpt delar för över 40 papp privat under bara 2016 utan problem. Trist med hjullagret men man får vad man betalar för. Köper man nk eller dylikt så är det inte mycket att hurra för. SKF är det enda som håller när det gäller lager. Men konstigt att inte garantin gäller för det har aldrig varit problem för mig. Däremot så håller jag med om att det är förjävligt att man ska behöva stå för den dyra frakten. Lite roligt att du är nöjd med Biltemas. Köpte deras framhjulslager akut till 245:an. Provkörde några mil. Kände så allt var lagom spänt osv och körde till bes. Halvvägs dit så började lagret låta. Fick ombes just på lagret och när jag rev det hemma så var lagret sopslut. Så jag är inget fan av Biltemas =P

Saab - Move your mind!
435 Inlägg
8 februari 2017
Köper diverse smågrejer på Biltema, exempelvis LED-lampor till bilen osv.
Även då och då lite biltvättprodukter, funkar utan större problem. Har inte varit med om att några verktyg från Biltema pajat ännu.

// Chantelle - SAAB-frälst SAAB-fanatiker.

4 263 Inlägg
8 februari 2017
Biltemas spindelledsavdragare rekomenderas ej, har dragit sönder och knäckt bägge deras modeller ett antal gånger. Inga problem att lämna tillbaka dock.

4 586 Inlägg
8 februari 2017
zemet skrev:
Biltemas spindelledsavdragare rekomenderas ej, har dragit sönder och knäckt bägge deras modeller ett antal gånger. Inga problem att lämna tillbaka dock.

Har en sådan hemma fungerat perfekt. Köpt för säkert 10 år sedan

menar du denna ? http://images.biltema.com/PAXToImageSer … rge/191254

4 586 Inlägg
8 februari 2017
jocke_gronberg skrev:
zemet skrev:

http://golema.dyndns.org/opelgt/0033.jpg

1 705 Inlägg
8 februari 2017
jocke_gronberg skrev:
zemet skrev:

Har också en sådan i garaget som använts till allt möjligt i många års tid, och den funkar än.

Sök