3061
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

37 Inlägg
18 februari 2011
japp de finns uttag för att koppla in det

2 415 Inlägg
18 februari 2011
Jag köpte denna svets på jula.http://www.jula.se/mig-svets-130-125354
och jag tycker den spottar och fräser skitmycket. blir en massa småhål i svetsfogarna.. och jag kör med rätt tråd.
tråd med gas. alltså inte med flaska.
någon som vet om de går att montera in flaska i denna svets?

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
18 februari 2011
Personligen tycker jag att all gasfri tråd är värdelös om du inte ska svetsa grovsmide. Det är helt enkelt mer billigt än bra. När det gäller svetstråd så får man fan vad man betalar för, ESAB´s tråd är den bästa jag provat och fullständigt överlägsen tex biltemas dynga. Om det inte är avgassystem eller vinterbil man ska svetsa kan man lika gärna köpa riktig tråd.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

2 415 Inlägg
18 februari 2011
RD_87 skrev:
Personligen tycker jag att all gasfri tråd är värdelös om du inte ska svetsa grovsmide. Det är helt enkelt mer billigt än bra. När det gäller svetstråd så får man fan vad man betalar för, ESAB´s tråd är den bästa jag provat och fullständigt överlägsen tex biltemas dynga. Om det inte är avgassystem eller vinterbil man ska svetsa kan man lika gärna köpa riktig tråd.

Jag har provat både biltemas och  julas egna tråd. och den suger *******.  håller med dig till 100 om att esab's tråd är den bästa faktiskt!
men med den svetsen jag har. så är det svårt o få bra värme, antingen är det förvarmt eller för dålig värme så det inte smälter så bra. jag tycker de är jobbigt med dessa knappar

345 Inlägg
18 februari 2011
personligen skulle jag köpa en mig svets som är menad för endast gas smile resultatet blir det bästa wink
Senast redigerat av sebbe188 (18 februari 2011)

Kolla gärna in mitt amazon projekt https://www.garaget.org/forum/viewtopic … 2#p4418122

Saabmeck
233 Inlägg
18 februari 2011
Hur är deras "helautomatiska" svetshjälm då?
(http://biltema.se/sv/Verktyg/Svetsning- … shjalm-WH2)

Inte så att jag har tänkt köpa en men sett den i på plats i affären några ggr och funderat på om det är ngt av värde tongue

"Ta det aldrig lungt, kör alltid 90 på 50 väg!" - Ronny och Ragge

409 Inlägg
18 februari 2011
Kribban92 skrev:
Hur är deras "helautomatiska" svetshjälm då?
(http://biltema.se/sv/Verktyg/Svetsning- … shjalm-WH2)

Inte så att jag har tänkt köpa en men sett den i på plats i affären några ggr och funderat på om det är ngt av värde tongue

har ej exakt samma men har en som jag köpte tidigare från biltema och den funkar bra duger till hobby svetsning..

En Saab utan turbo är som en räkmacka utan räkor..

2 415 Inlägg
19 februari 2011
SaabIV skrev:
Har inte märkt några större problem med Biltemas/Julas tråd, vistt den dampar lite ibland svetsen, men det är oklart vad det beror på. Får för det mesta riktigt snygga och hållbara svetsar med den.
OBS, har en "riktig" svets också, dock gammal:P

Okey. men sedan kanske det beror på hur många"svetstimmar" man har också. kunnigheten.
allt beror ju inte på svetsen. beror ju på användaren ibland också haha.
jag har inte så många timmar jag har svetsat. har bara svetsat ett par gånger tongue

1 231 Inlägg
19 februari 2011
köpte deras golvmopp set igår , klockrent

Rust Is Not A Crime
1 215 Inlägg
19 februari 2011
Har en biltema svets kommer inte ihåg vad den heter men kostar 3000:- någonting sånt, med jula tråd i, och det bli nästan lika bra som med gas. visst lite mer stänk blir det än vanligt. Mn åandra sidan har jag svetsat i ca 10 år smile

Tur att den gick sönder - Den höll inte ändå :)

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
19 februari 2011
Jag är hygglig svetsare, innehar licens på gassvets och har kört mig/mag i ca 10år på privata grejor, jag använder en 70-tals Kemppi med ESAB tråd och gas. Biltemas tråd duger nog hållbarhetsmässigt men den vill inte riktigt flyta ut som ESAB´s. Jag provade dessutom en helt ny ESAB svets av proffsmodell på en svetsfirma nyligen, vilken jävla skillnad!

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

1 321 Inlägg
20 februari 2011
Tryck_o_pys skrev:
någon som har provat biltemas svestsar och trådar?
jag har en meec svets utan gas. och jag tycker biltemas tråd skvätter mer än vad julas gör. men de kanske bara är jag?

Har själv en av biltemas svetsar, köpte den dyraste dom hade för 4-5 år sedan, med den har jag svetsat myyyyyyycket med och då menar jag riktigt mycket...

nackdelen är då att dom är på 1-fas, inte så mycket kräm som man skulle vilja ha,är ju lite mera Drag i en 3-fasare.. men dom duger mer än väl till bilplåt etc..
Slangpaketet är inte av den mest avanserade sorten, plastigt och inte så flexibelt, meeeen har aldrig bytt slangpaket på min och den har fått smaka...

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.

18 Inlägg
20 februari 2011
Vilken bra tråd:D Står inför det faktum att jag måste byta kamrem och vattenpump på min gamla trotlänare, en Laguna av -98 års modell. Priset på Biltema är hälften av Mekonomen. Är jag "dum i huvudet" om jag handlar på Biltema?
Tacksam för snabb kommentar, deadline på tisdag
mvh: Henrik Sundsvall

2 415 Inlägg
20 februari 2011
Nej då. jag har alltid kört på biltemas vattenpump och kamrem! skall inte vara något fel det!

248 Inlägg
20 februari 2011
samma här har alltid kört biltema remmar och pumpar inga problem tongue

1 321 Inlägg
20 februari 2011
henwes skrev:
Vilken bra tråd:D Står inför det faktum att jag måste byta kamrem och vattenpump på min gamla trotlänare, en Laguna av -98 års modell. Priset på Biltema är hälften av Mekonomen. Är jag "dum i huvudet" om jag handlar på Biltema?

Goodyear som tillverkar biltemas kamremmar, dom är ju inte direkt kända för att sälja dåliga saker så att säga... Så köööp

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.

Turbo lover
555 Inlägg
20 februari 2011
Sprickbildning i främre bromsskivor på E34 efter mindre än ett år, blir annat fabrikat nu (inte speciellt hårt bromsad).

Är dock nöjd med 9/10 produkter jag handlat därifrån i övrigt.
Senast redigerat av Turbovin (20 februari 2011)

248 Inlägg
21 februari 2011
Volvofarfar skrev:
henwes skrev:

Goodyear som tillverkar biltemas kamremmar, dom är ju inte direkt kända för att sälja dåliga saker så att säga... Så köööp

Tror dom har slutat med goodyear och har optibelt nu smile

1 567 Inlägg
21 februari 2011
Hur är deras kompressorer ?

What does a 9 volt battery and a girls asshole have in common?
You know it's wrong, but sooner or later your gonna put your tongue on it
im not drunk that's just torque steer 3 MPS

2 415 Inlägg
21 februari 2011
940R skrev:
Hur är deras kompressorer ?

Den små har vi testat. har rasat 1 av dom. slutade bara fungera efter 1 år.. vet ej med dom stora!

någon som har provat deras däckmaskiner?

Sök