2124
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

807 Inlägg
25 mars 2011
har nån testat? Var ligger våt/torr kokpunkt på denna vätska?
Bil - MC
Bromsvätska DOT 5.1
Racing-bromsvätska för bil/MC som möter följande specifikationer: US FMVSS 116 DOT 5.1. Temperaturstabil med låg viskositet vid låga temperaturer. Bromsvätska DOT 5.1 är en glykolbaserad vätska med hög kokpunkt (ej silikonbaserad). Drar åt sig väldigt lite fukt. Skonsam mot gummidetaljer i bromssystemet och ger ett bra korrosionsskydd. Rekommenderas även till ABS-system. Blandbar med andra DOT 3, DOT 4 och DOT 5.1-godkända vätskor. 0,25 l. Låt inte bromsvätskan komma i kontakt med lackeringen, eftersom den innehåller kemikalier som kan skada lackeringen. Förslut alltid förpackningen väl efter användandet. Hanteringsråd: Undvik långvarig kontakt med huden.

I'd rather die like a man, than live like a coward

Dumpersförare.
970 Inlägg
26 mars 2011
Andromeda skrev:
Tryck_o_pys skrev:
opelcoffe skrev:
har kört med deras vax innan nu är det slut med det. hagmans vax är bäst får bättre lyster än med biltemas.

omg. jag använder ALDRIG deras vax igen. sådan skit

Kan du motivera?

Jag tycker det fungerar alldeles utmärkt och är väldigt lättjobbat. Men man måste tänka på att inte vaxa i solsken och att vaxa en mindre yta i taget, annars hinner vaxet torka fast och det blir ett litet helvete att få bort överskottet sedan.

vem som helst fattar ju att man inte vaxar i solsken du är man bra korkad. står alltid i garaget och gör det. jag tar hela bilen och sen tar av vaxet kanske därför det är jobbigt att få av det. men jag tycker att det går och blir bättre med hagmans, men vafan visst är dom dyrare men jag tycker det är värt.

Bakluckan på bilen blev inte bättre med biltemas vax. efter rubbing cleaner och polish med hagmans blev det mycket bättre

2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97

1 679 Inlägg
26 mars 2011
Nån som använt biltemas hjullager och märkt att dom tar "slut" snabbt tongue
tror jag måste byta nu efter ett år igen tongue

Dumpersförare.
970 Inlägg
26 mars 2011
JimmyAndersson skrev:
Nån som använt biltemas hjullager och märkt att dom tar "slut" snabbt tongue
tror jag måste byta nu efter ett år igen tongue

byttade sj för en månad sen det höll ej. men jag tror att jag fick dit lagerbanorna lite fel.på trummorna

Opel Omega 2,0 16V /97

2 415 Inlägg
26 mars 2011
jag vaxar ALDRIG en bil i solen! jag har ingen garage! utan jag får stå i skuggan! och det funkar minst lika bra som inne i ett garage! inte det de handlar om man står inne i ett garage eller i skuggan, utan jag tycker det är en himla skillnad mellan biltemas vax och turtles vax! kör turles 3 olika omgångar!

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

Dumpersförare.
970 Inlägg
27 mars 2011
Stod ute en gång och vaxade när det var lite molnigt. gick in en stund för att ta en kopp kaffe, solen dök upp och jag fick fan inte väk det. utan att tvätta bilen. rätt smart jag menar.

Opel Omega 2,0 16V /97

262 Inlägg
3 april 2011
Biltemas cax är inte att jämföra med Turtle eller liknande märkescax, men det betyder inte att deras vax är dåligt, utan normalbra! Det är en smaksak, jag själv lägger gärna några extra kronor på vax oxh såna saker, medans jag köper handbromsbackar, verktyg, osv på biltema.

Följ gärna mitt projekt: Volvo v70N http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=209063

Dumpersförare.
970 Inlägg
4 april 2011
kommer ändå inte köpa skitet har man inte råd kan man köpa deras mög. men inte jag

Opel Omega 2,0 16V /97

632 Inlägg
4 april 2011
Vad har ni att säga om tändstift samt tändkablar från Biltema? Har hört att man inte bör köpa detta där, några som har erfarenhet av detta eller allmänt vet något om dem ?

Dumpersförare.
970 Inlägg
4 april 2011
har köppt båda sakerna mycket. det funkar bra med de grejerna

Opel Omega 2,0 16V /97

1 168 Inlägg
4 april 2011
bromssköldarna fram till volvo 7-900 serien. hade tänkt mig att 3st fästen skulle kunna användas. men på biltemas kan bara 2st användas. vet inte om det är fel eller om det ska vara så? har kollat ett par gånger och jag har köpt rätt till min bil. hmm.. blir fundersam!

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
5 april 2011
JiS skrev:
Vad har ni att säga om tändstift samt tändkablar från Biltema? Har hört att man inte bör köpa detta där, några som har erfarenhet av detta eller allmänt vet något om dem ?

Jag har kört deras gerjor i flera år, de tunna 7mm kablarna i plastpåse funkar men hårdnar fort. De tjockare blåa sillikonkablarna är däremot skitbra, körde dom på gamla motorn och garanterar att dom tål värme bra.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

345 Inlägg
5 april 2011
just a fun fact. turbona som biltema säljer är garrett turbon som biltema köper in från deras fabrik från deras "fail" lager alla har något minimalt produktonsfel men borde nog funkka prima wink
( kan vara att det har kommit upp ren här men om inte så...)

Kolla gärna in mitt amazon projekt https://www.garaget.org/forum/viewtopic … 2#p4418122

632 Inlägg
5 april 2011
RD_87 skrev:
JiS skrev:

Jag har kört deras gerjor i flera år, de tunna 7mm kablarna i plastpåse funkar men hårdnar fort. De tjockare blåa sillikonkablarna är däremot skitbra, körde dom på gamla motorn och garanterar att dom tål värme bra.

Okej, sitter nämligen detta på bilen sen tdigare så tänkte om de var nåt man borde byta smile

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
7 april 2011
Ska fixa lite rostiga bromsrör. Har slipat med slippappper, är bara ytligt rost. Så tänkte köra till biltema och köpa lite rostskydd att spraya på. Är det något att ha och i så fall vilket ska jag köpa?
Har fått tips om slipa - hammarlack sedan tectyl, klart.

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
7 april 2011
FordRSC skrev:
Ska fixa lite rostiga bromsrör. Har slipat med slippappper, är bara ytligt rost. Så tänkte köra till biltema och köpa lite rostskydd att spraya på. Är det något att ha och i så fall vilket ska jag köpa?

Mitt tips är en runda kopparrör, fuska med säkerhetsdetaljer är bara dumsnålt.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Los geht's, Schumacher
1 510 Inlägg
8 april 2011
RD_87 skrev:
FordRSC skrev:

Mitt tips är en runda kopparrör, fuska med säkerhetsdetaljer är bara dumsnålt.

Ja, självklart var min tanke också att byta! Men kollade igår + slipade där det var rost. Bara ytligt rost som gick bort snabbt efter slipning.

En riktigt bra tävlingsbil måste falla i bitar efter målgången - Michael Schumacher
*
Intresserad av att besöka Chernobyl och Pripyat? Kika på länken nedan:
https://www.youtube.com/watch?v=KFwNEut9iyE

739 Inlägg
8 april 2011
jag letar som satan efter en diod med inbyggt motstånd 12v för bil på biltema och dem ska lysa blått någon som vet vart de ligger på deras skit hemsida?

739 Inlägg
8 april 2011
jag hittade dioderna fyfan vilken skit sida dem har man hittar knappt inget alls -.-

247 Inlägg
8 april 2011
vofloo skrev:
jag hittade dioderna fyfan vilken skit sida dem har man hittar knappt inget alls -.-

Okej... Nu vet vi det roll

Mvh Jocke
Hatar dryga personer.

Sök