1879
Sök

Här diskuterar vi Biltemas varor! Allt om Biltema!

2 419 Inlägg
30 juni 2011
KennethL skrev:
sleepyoh skrev:
strandberg31 skrev:

jo att de är för korta så när du släppt på spännarna så är det inte nog för att få loss dem! har för mig att det är lika när man skall trycka ihop dem jämnt så att det räcker för att få loss muttern som håller allt!

Jo det kan vara lite små knepigt, men det är fullt möjligt. Går ju även att gänga ur hela stången förövrigt så det kan man göra när man släpper ner.

Klarar man av att sätta dit dom på en ospänd fjäder ska det inte vara några problem att ta av dom heller. Och skulle de nu vara för korta när man ska ta av dom så kan man ju alltid sätta en domkraft på navet och lyfta några millimeter. wink

Jo men det går ju icke om man har fjäderbenet i ett skruvtycke!  wink

lastbils chaufför
240 Inlägg
30 juni 2011
skalman1 skrev:
Jag vet inte om det har varit med tidigare i tråden, men jag vill varna för Biltemas stålomspunna bränsleslang.
Slangen på bilden har suttit på bilen i 1 vecka när jag fick se förut att det hade läckt bensin.
Bilen har körts på vanlig 98 oktan och slangen har ej suttit i någon särskilt hög värme.

Jag visste att biltemas gummidetaljer är dåliga men mer än en vecka kan det väl hålla iaf....
Gummit har blivit pulveriserat och kan dras av hur lätt som helst...  neutral

http://www1.garaget.org/gallery/images/ … fc5eb0.jpg

jag använder den som vakuum slang till dumpen och som slang mellan turbon och wg. och det är inget fel på dom än det är mer än 2 månader gamla, jag är jätte nöjd

Gud, som haver B23:n kär se till mig, som gasglad är. Vart jag mig i världen vänder, skall jag göra svarta ränder
köpes: har ni något till volvo 740 till salu så hör av er!

Gött mos
1 096 Inlägg
30 juni 2011
Böjd ringnyckel 24mm saknas i sortimentet

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
30 juni 2011
skalman1 skrev:
Jag vet inte om det har varit med tidigare i tråden, men jag vill varna för Biltemas stålomspunna bränsleslang.
Slangen på bilden har suttit på bilen i 1 vecka när jag fick se förut att det hade läckt bensin.
Bilen har körts på vanlig 98 oktan och slangen har ej suttit i någon särskilt hög värme.

Jag visste att biltemas gummidetaljer är dåliga men mer än en vecka kan det väl hålla iaf....

Har själv denna på min 200sx och satte dit den i början av förra året tror jag, kolla över slangarna för bara en vecka sen då jag har dålig erfarenhet av bränsleslangar som spricker från flera ställen men denna var hel.

- Time Attack -

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
30 juni 2011
NIzmO skrev:
skalman1 skrev:

Har själv denna på min 200sx och satte dit den i början av förra året tror jag, kolla över slangarna för bara en vecka sen då jag har dålig erfarenhet av bränsleslangar som spricker från flera ställen men denna var hel.

Jag måste hålla med om att den är dålig, nyper fast så förbannat på nippeln så man drar sönder gummit vid demontering.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Motormontör
437 Inlägg
2 juli 2011
En liten fråga.

Någon som har testat deras turboarggregat????
Inte för att jag ska ha det men roligt å veta ändå om någon har kört med ett sådant.

Nej konstapeln jag kör inte för fort, jag flyger lågt bara

2 419 Inlägg
2 juli 2011
Mazdakillen skrev:
En liten fråga.

Inte för att jag ska ha det men roligt å veta ändå om någon har kört med ett sådant.

Tror det har varit uppe förut! olika svar men endel säger att det är garret agg! med skönhets fel! smile Minns att en gjorde en projekt tråd där han skulle köra med biltema turbo! dock var det ganska länge sen!

Motormontör
437 Inlägg
2 juli 2011
strandberg31 skrev:
Mazdakillen skrev:
En liten fråga.

Tror det har varit uppe förut! olika svar men endel säger att det är garret agg! med skönhets fel! smile Minns att en gjorde en projekt tråd där han skulle köra med biltema turbo! dock var det ganska länge sen!

Åh fan smile ja visst det vore ju inte helt omöjligt att det är garret med skönhetsfel eller så.

V O L V O
401 Inlägg
2 juli 2011
Deras lacksortiment är stort men färgen är verkligen skitdålig.
Är nog utblandad med 75% vatten...

Sen var det någon som skrev om att avgaspastan är bra - det håller jag med om.
Byggde avgassystem på min 850 och tog på rejält med pasta och det blev tätt och jämnt.

Även billampor har dem bra kvalitet på. Dem lyser riktigt bra och håller länge.
Underredsmassan är också jäkligt bra. Svågern och jag tog på det på syrrans 240 - verkligen jättebra!

Någon som har någon erfarenhet om hur Biltema hade för kvalitet för 10 år sedan?

/Mike_87

V O L V O 7 4 0

Motormontör
437 Inlägg
2 juli 2011
Mike_87 skrev:
Deras lacksortiment är stort men färgen är verkligen skitdålig.
Är nog utblandad med 75% vatten...

Sen var det någon som skrev om att avgaspastan är bra - det håller jag med om.
Byggde avgassystem på min 850 och tog på rejält med pasta och det blev tätt och jämnt.

Även billampor har dem bra kvalitet på. Dem lyser riktigt bra och håller länge.
Underredsmassan är också jäkligt bra. Svågern och jag tog på det på syrrans 240 - verkligen jättebra!

Någon som har någon erfarenhet om hur Biltema hade för kvalitet för 10 år sedan?

/Mike_87

Jag har oxå provat deras färger.
Jag testade en färg som var en besvikelse... deras motorfärg som satte igång å flagna fast jag hade lagt ner mycket krut på underarbetet.
Pastan ska jag testa för OKs pasta ä både dyr och inget man går i gång på rent kvalitetsmässigt.
Deras flatbladetorkare är helt okej... inte Valeo klass kanske men du får ju några torkare till priset av en Valeoblad.
För 10 år sedan så var det ungefär som nu... ingen jätteskillnad.

huh?
10 427 Inlägg
2 juli 2011
Mazdakillen skrev:
Pastan ska jag testa för OKs pasta ä både dyr och inget man går i gång på rent kvalitetsmässigt.

Avgaspastan på tub är väldigt lös i konsistensen om man jämför med tex CRCs variant som OKQ8 säljer.
Lite knöligare att hantera tongue (enligt mig)

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
2 juli 2011
Jag håller med om analysen av motorfärgen, den suger stenhårt. Däremot är alla "penselfärger" jag provat bra som fan, rostskyddsfärgen är kanonbra.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Motormontör
437 Inlägg
2 juli 2011
steifan skrev:
Mazdakillen skrev:

Avgaspastan på tub är väldigt lös i konsistensen om man jämför med tex CRCs variant som OKQ8 säljer.
Lite knöligare att hantera tongue (enligt mig)

Hmm okej ja nä jag vill ha något som är bra att använda och hamnar där det ska.

Varvstopparn
460 Inlägg
2 juli 2011
avgaspastan varierar kvaliteten har jag märkt,vissa gånger är den lös,vissa är den bra tongue
sprayfärgerna funkade bra sist ..lackade hela bilen under list utan problem

Redline for some good time
gasar till de rasar
It's completely safe! My emergency lights are on while drifting!

Saaboholic
3 129 Inlägg
2 juli 2011
kyngas skrev:
avgaspastan varierar kvaliteten har jag märkt,vissa gånger är den lös,vissa är den bra tongue

Kan inte hålla med där.
Grundfärgen suger åsne pung. For å spotta till å från hela tiden istortsett.

Tur man har hagmans grejer hemma när biltemas börjar betèe sig.

"Liberty of thought is the life of the soul"

1 062 Inlägg
2 juli 2011
Plåtfärgen och vägg och takfärgen var rena blasket! Skräpfärg. Köp nåt annat!

M.V.H.

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
2 juli 2011
Vill bara säga att Biltemas snygga vindrutetorkare (ni vet dom där platta) suger RÖV. Det är nog det sämsta jävla skiten jag köpt. Känner mig så dum-snål som inte köpte ett par riktiga torkare.
På min Charger så tar den knappt i vänstra nedre delen av rutan, typ 15 cm av torkaren, vilket är rätt mycket. Sen så skrapar den bara bort vattnet på upp-gången och missar totalt på nedgången så randen från andra torkarens vatten är kvar mitt på rutan.

2 415 Inlägg
2 juli 2011
när det gäller biltemas torkare så skall man köpa dom billiga, för dom andra "dyra" är skit. jag köper dom där för 30 kr eller va dom kostar, dom håller i 6 månader smile

..han är ju übersnabbish....svosh, svosh. borta med vinden....
-------------------------------------------
Dom säger att man inte kan köpa kärlek för pengar... Då har dom inte åkt Audi!

Varvstopparn
460 Inlägg
2 juli 2011
hedley skrev:
kyngas skrev:

Kan inte hålla med där.
Grundfärgen suger åsne pung. For å spotta till å från hela tiden istortsett.

Tur man har hagmans grejer hemma när biltemas börjar betèe sig.

den använde jag dock inte ,men bättringsfärgen och hobbyfärgen är ok enligt mig,men nu när dom kostar 70kr/burken är de inte värt att köpa

kör zinkfärg och deras rostskyddsfärg nu ,så får se hur bra de funka ,då multonas inte klara av sitt jobb

Redline for some good time
gasar till de rasar
It's completely safe! My emergency lights are on while drifting!

V O L V O
401 Inlägg
2 juli 2011
Deras flatbladetorkare är helt okej... inte Valeo klass kanske men du får ju några torkare till priset av en Valeoblad.
För 10 år sedan så var det ungefär som nu... ingen jätteskillnad.

Håller med om flatbladen.
Har det på min 740 och dem är väldigt bra!

Var det samma för 10 år sedan???
Ojsan...trodde det var bättre förr hmm

V O L V O 7 4 0

Sök